جاه‌طلبی دیرینه دانشمندان برای دانستن بیشتر در مورد کیهان باعث شده تا در طول سال‌ها، پروژه‌های فراوانی برای مطالعه اجرام آسمانی با سرعت زیاد راه‌اندازی شود.

آژانس فضایی اروپا

به گزارش همشهری آنلاین، آژانس فضایی اروپا (ESA) آماده است تا فصل مهم دیگری را به این پیگیری اضافه کند، زیرا آنها ماموریت جدیدی به نام «بازرس دنباله‌دار» را به تصویب رسانده‌اند.

طبق گزارش ESA، این ماموریت برای پرتاب در سال ۲۰۲۸ با یک تلسکوپ جدید به نام آریل که برای مطالعه سیارات فراخورشیدی استفاده خواهد شد، در نظر گرفته شده است. اگرچه هدف مشخصی برای این پروژه وجود ندارد، اما تلسکوپ به منظور نظارت بر دنباله‌دارهای ورودی مستقر خواهد شد.

«گونتر هاسینگر»، مدیر علوم ESA در بیانیه‌ای رسمی در مورد پروژه‌ای که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد شد، گفت: «ما ریسک قابل‌توجهی را انجام می‌دهیم، اما این یک پاداش بزرگ است.»

«بازرس دنباله‌دار» همچنین به ESA در شناسایی سیاراتی که می‌توانند دارای جوی باشند که امکان حیات در آنها وجود دارد، کمک می‌کند. این ماموریت همچنین به دانشمندان در مورد هرگونه دنباله‌دار یا سیارک‌مانندی که می‌تواند به سمت زمین حرکت کند نیز کمک خواهد کرد. ماموریت‌های قبلی مانند فضاپیمای «روزه‌تا» ESA از دنباله‌دارهای کوتاه‌مدت بازدید کرده‌اند، اما این به آنها امکان می‌دهد، آن را در مدت زمان بسیار طولانی‌تری مطالعه کنند.

آلن فیتزسیمونز، محقق دنباله‌دار از دانشگاه کوئینز بلفاست، گفت: «رهگیری دنباله‌دار اولین تصویر واقعی از یک جسم اولیه را به ما می‌دهد. ما هیچ ایده‌ای نداریم که چگونه می‌تواند باشد. این واقعا علمی جدید خواهد بود که پیش‌تر دیده نشده است.»

کد خبر 684220

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha