تصاویری که به عنوان پاک تراشی جنگل‌های هیرکانی به سبک آمازون منتشر شده مربوط به کدام منطقه است؟

هیرکانی

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی از یک منطقه جنگلی که به شکل عجیبی درختان آن قطع شده است در فضای مجازی منتشر و ادعا شده است این عرصه جنگلی در شهرستان گلوگاه قرار دارد.

بررسی ها نشان می‌دهد تعدادی از افراد که با پالاگلایدر بر روی آسمان منطقه لیوان شرقی در استان گلستان پرواز کرده بودند این تصاویر را ضبط کردند.

کمیل قلی‌نژاد رئیس اداره منابع طبیعی گلوگاه گفت: این منطقه در حوزه جغرافیایی، مدیریتی، سیاسی و قضایی استان گلستان قرار دارد و خارج از مرزهای مازندران است.

وی گفت: اداره منابع طبیعی شهرستان گلوگاه و اداره کل منابع طبیعی مازندران اختیار قانونی برای ورود به این ماجرا و پیگیری و بررسی آن ندارند.

میرزاده یکی از فعالان زیست محیطی بعد از انتشار این تصویر در صفحه شخصی خود نوشت این پاک‌تراشی در سال‌های دور رخ داده و در حال حاضر عرصه به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 منابع محلی می‌گویند این زمین در زمان جنگ جهانی دوم پاک‌تراشی شده و پایگاهی نظامی برای ارتش شوروی در آن قرار داشت.

اگرچه به گفته منابع محلی از زمان این پاک تراشی بیش از نیم قرن گذشته است، اما سوال اصلی این است که بعد از پایان اشغال ارتش شوروی سابق این زمین چگونه به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسئولان استان گلستان باید پاسخگوی آن باشند.

کد خبر 685055
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 35
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • امیر GB ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    20 7
    در نقشه گوگل ارت چک کردم چنین پاک تراشی دیده نمیشود. عکس های گوگل ارت خیلی قدیمی باشه پنج سال یا در همین حدود. اینکه ادعا میشه از زمان دور یا پنجاه سال پیش است جور در نمیاد. یا این موضوع کلا فیک است یا اینکه اگر واقعیت دارد در همین چند سال اخیر این پاکتراشی رخ داده. می توانم عکس گوگل ارت را برذایتان ارسال کنم یا خودتان چک کنید. مسيولان باید این موضوع را بررسی کنند.
  • امیر GB ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    21 5
    ببخشید نطر اولی اشتباه است چنین پاکتراشی در گوگل ارت دیده میشود فقط همرنگ جنگل است نه به این رنگ خاک و دیدنش کمی سخت است.
  • کریم IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    27 0
    ‌وقتی اداره ابخیزداری تمامی چشمهای جنگلهارابه اشخاص میدهدوهیچ مطالعه ای توطبیعت نداردخودبه خودجنگلهاهم نابودمیشوندخدابه جنگلهای شمال رحم کند
  • نادر IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    9 0
    بالای ۲۰۰ هکتار زمینه
  • IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
    8 0
    جالبه میگن فقط ۱۲ هکتاره...؟ من ۷هکتار زمین دارم تو گوگل ارت میزنم یک بیستم این زمینم نیست
  • آرش IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    با نرم افزارهای مساحی در یک گوشی اندرویدی به سادگی میشه مساحت رو بررسی کرد،که بنده انجام دادم و متراژ تقریبا درست آن برابر با ۱۲۰هزار متر مربع معادل ۱۲ هکتار هست، پرسش اینجاست که ما جوابیه ی مسوولی که مسوولیت ندارد را داریم، ولی شرحی بر ماجرا از پاسخگوی اصلی نیست! اصلا این زمین در اختیار کیست؟
  • حمید IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    باید سریعآپیگیری قانونی ونتیجه به مردم ابلاغ گردد.ودست عبدالباقی ها رو که انقلاب.دین .اعتقادات رونابود کردندکوتاه کنند .امیدوارم ولی بعیدمیدانم.