مراسم امضای قرار داد ساخت تجهیزات تلفن همراه برای 6 میلیون مشترک امروز 8 آبان 85 با حضور رئیس جمهوری ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد در آغاز این مراسم گفت: امروز به لطف خدا شرایط برای یک جهش بلند به سمت قله‌ها برای ملت ما در همه عرصه‌ها فراهم شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هیچ مرزی بین ملت و دولت وجود ندارد و همه یک اندیشه فکر و آرمان بلند داریم تصریح کرد: باید تلاش کنیم کشور را در همه زمینه‌ها بسازیم چرا که تنها دست توانمندی که کشور را به سمت قله‌ها می‌رساند دست ایرانی است.
 
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مناسبات سنگین و سخت برای تسلط و سلطه است وجود دارد ادامه داد: این معیارها بر خلاف معیارها و اعتقاد ما است که خواهان نشر علم هستیم چرا که ما کل جامعه را می‌بینیم و تعالی همه را می‌خواهیم و این در حالی است که بسیار از قدرتهای جهانی در نقطه مقابل ما حرکت می‌کنند و آسایش خود را در چپاول دیگران دنبال می‌کنند.

احمدی نژاد با بیان اینکه باید به اندیشه‌ها استعدادها و جوانان کشور خودمان متکی باشیم و کشور را بسازیم بیان داشت وظیفه دولت نیز این است که راه را بگشاید و مقررات را اصلاح نماید.

وی با انتقاد از گرایشی که در بخشی از سیستم اجرایی کشور برای راحتی وجود دارد گفت: این سیستم باید اصلاح شود چرا که ما مصمم هستیم از تولید و صنعت داخلی حمایت کنیم.
 
وی خطاب به صنعت گران و تولید کنندگان داخلی گفت: یک وظیفه هم بر عهده شما هست و آن اینکه پیشرفت و تعالی کشور را جز سود خود بدانید چرا که کار اقتصادی معطوف به سود است.

احمدی نژاد افزود: عده‌ای همه صنعت و مخابرات دنیا را در دست خود گرفتند و تلاش می‌کنند رقیب جدیدی وارد این عرصه نشود و در این راه از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه جوانان باهوش و تحصیلکرده ایرانی می‌توانند با یک مدیریت مناسب در خدمت تعالی کشور باشند اظهار داشت: من بر این باور هستم که ما می‌توانیم همه نیازهای مخابراتی کشورمان را در داخل تولید کنیم و حتی در افق 10 تا 15 ساله به شرط اینکه به دنبال راحتی و زود نتیجه گرفتن نباشیم صنعت مخابرات منطقه را در دست خود بگیریم.
 
رئیس جمهوری با تاکید به حمایت دولت از اندیشه و تولید داخلی گفت: من قلم‌ها و زبانهای زهر‌آگینی یا خود ناباورانه و یا ارتباطاتی دارند و منتظر هستند اتفاقی بیافتد و یا مشکلی پیش آید و جشنی بگیرند می‌بینم.
 
احمدی نژاد در پایان به وزارتخانه‌های صنایع و معادن و ارتباطات و فن آوری اطلاعات توصیه کرد نظارت بیشتری بر قرار دادها داشته باشند و الزامات ساخت داخلی را تا آنجا که میسر است لحاظ کنند.

کد خبر 6853

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز