حسین کاشانی‌پور، شهردار منطقه ۲۱ به همشهری‌آنلاین گفت: این منطقه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۵۰ هزار جمعیت فعال دارد و میلیون‌ها تردد برحسب نیاز مردم از این منطقه انجام می‌شود و طبیعی است که باید نگاه ویژه ای به این منطقه شود، اگر چه توجهاتی شده اما کافی نبوده است.

کاشانی‌پور گفت: درباره مساله اشتغال از دوستان خواستیم که همراهی کنند تا نیروی آماده به کار منطقه ۲۱ در اولویت جذب کارخانجات قرار بگیرد، یعنی ما از طریق مساجد، سرای محلات و... نیروی کار را شناسایی کنیم و در دفتری که تشکیل می‌شود، بانک اطلاعاتی از نیروی آماده به کار منطقه داشته باشیم تا شرکت‌ها و کارخانجات هم نیروی کار مورد نیاز خود را به این دفتر اعلام کنند.  امیدواریم اشتغال مردم منطقه را با همکاری شرکت‌ها بتوانیم حل کنیم.

او همچنین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما بهبود وضعیت بوستان‌هاست. این منطقه حدود ۹۳۵ هکتار فضای سبز دارد که از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. با استفاده از پساب کارخانه‌ها برای آبیاری بوستان ها سعی در جبران کمبود آب داریم. نیاز منطقه به آب ۴۵ هزار مترمکعب است اما ۲۴ هزار متر مکعب تامین می‌شود.

شهردار منطقه ۲۱ گفت: در گذشته به دلیل وجود فضای باز منطقه، درختکاری به مقدار زیادی انجام شده که این مقدار فضای سبز به ۴۵ هزار متر مکعب آب نیاز دارد که ۲۴ هزار متر مکعب تامین شده و ۲۱ هزار متر مکعب کمبود آب داریم که باید این مشکل برطرف شود که از طریق ایستگاه تصفیه آب فیروز بهرام، چندین مخزن بزرگ آبرسانی تعبیه شده که باید افزایش یابد.

مشروح گفتگو؛ ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی در جنوب غرب تهران | فضای سبز منطقه ۲۱ پایین‌تر از حد میانگین است | بازگشت زندگی به مردم در کنار نگهداشت صنایع

دراین‌باره ببینید؛

گفتگو: زهرا کریمی، فهیمه طباطبایی

تصویر: حوریه حسینی

تدوین: محمود دانش آموز

کد خبر 685445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha