همشهری آنلاین: تالار معاملات شرکت بورس کالای ایران در منطقه آزاد کیش روز یکشنبه ۲۶ آبان، به بهره‌برداری رسید.

قرار است پس از تکمیل برخی تجهیزات جانبی و ایجاد شعب بانک‌ها و کارگزاری‌‌ها در آینده نزدیک به طور رسمی این تالار افتتاح شود.

به گزارش روابط عمومی بورس کالای ایران، علی اکبر هاشمیان - مدیر عامل شرکت بورس کالای ایران - در حاشیه بازدید از این تالار، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اینکه بهمن‌ماه سال گذشته به منظور تسریع در شروع معاملات فرآورده‌های نفت و پتروشیمی، تالار بورس کالا در محل بورس اوراق بهادار راه‌اندازی شده بود لذا ضرورت داشت با توجه به روند روز افزون حجم معاملات نفت و پتروشیمی و همچنین افزایش ساعات معاملات، تالار جداگانه‌ای به صورت مستقل و اختصاصی برای بورس کالا تجهیز و دایر شود.

وی گفت: در همین راستا در سال جاری محل مناسبی برای ایجاد تالار بورس خریداری و به سرعت تجهیز شد که هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

هاشمیان افزود: در تالار بورس کالای کیش در مرحله اول ۲۱ کارگزاری دارای مجوز فعالیت بوده و مستقر شدن که با توجه به ظرفیت تالار بورس این تعداد به ۵۲ کارگزاری قابل افزایش است.[مفاهیم: کارگزار بورس]

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران اظهار داشت: به منظور تسهیل عملیات نقل و انتقال وجوه توسط فعالان بورس و کارگزاران در محل این تالار امکان ایجاد ۶ شعبه بانک دولتی، خصوصی و صرافی نیز وجود دارد.

هاشمیان گفت: این تالار به نحوی تجهیز شده که آمادگی و توان معاملات نفت خام را نیز دارد.

کد خبر 68545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز