ویژه‌برنامه‌ «در سوگ راهب» به همت خانه فرهنگ سلام در فرهنگسرای گلستان منطقه ۸ برگزار می‌شود.

راهب

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر فرهنگسرای گلستان دراین‌باره گفت:‌ «این برنامه به مناسبت سالروز درگذشت «علیرضا راهب» شاعر و نویسنده معاصر با حضور شاعران، نویسندگان و علاقه‌مندان به همت خانه فرهنگ سلام برگزار در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.»

«سعید رنجبریان» ادامه داد:‌ «در این مراسم «هرمز علیپور» و خانواده راهب به عنوان مهمانان ویژه حضور دارند. راهب مازندرانی متولد سال ۱۳۴۶  در تهران بود. او پس از پایان تحصیلات متوسطه وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته حقوق تحصیل و همزمان سرودن شعر را از در دهه ۶۰ آغاز کرد. او در تبریز زبان و ادبیات آذری را آموخت و با استادانی نظیر «عبدالله واعظ»، «منوچهر مرتضوی»، «بهمن سرکاراتی» آشنا و افتخار شاگردی آنها را داشت.»

او افزود:‌ «یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های راهب در حوزه شعر و ادبیات راه‌اندازی انجمن ادبی «ونداد» بود که خودش مدیریت آن را برعهده داشت و شاگردان بسیاری را در عرصه شعر و ترانه از میان جوانان مستعد کشور تربیت کرد. از راهب دو کتاب در قالب مجموعه شعر به عنوان «دو استکان عرق چهل گیاه»، «عشق پاره وقت» به یادگار مانده است. این شاعر معاصر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در پنجم تیر ماه سال ۱۳۹۹ چشم از جهان فروبست.»

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز یکشنبه ۵ تیر ماه ساعت ۱۷ به نشانی نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

کد خبر 685783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha