مسئولیت گرانی‌های به وجود آمده بعد از حذف ارز ترجیحی، تغییر در راس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و جذب کارآموزان وکالت از مهم‌ترین مسائلی بودند که نمایندگان امروز در توئیت‌های خود به آنها اشاره کردند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، احمد نادری، نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس با خطاب قراردادن میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم در توئیتر خود نوشت: «جناب میرکاظمی فرموده‌اند: "بخشی از گرانی‌ها ناشی از حذف ارز ترجیحی است که مصوبه مجلس است." گویا فراموش کرده‌اند که حذف ارز ترجیحی اصرار دولت بود و ما مخالف بودیم. اگر یادشان رفته، می‌توانم صحبت‌های عزیزان در مجلس را پخش کنم. شجاع باشید و عواقب تصمیمات نسنجیده تان را بر عهده بگیرید.»

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل نود هم به مساله جذب کارآموزان وکالت و مبارزه با انحصارهای حقوقی اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «جذب ۱۰۵۰۰ نفر در آزمون کارآموزی وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، نشان داد که هدف‌گذاری مجلس یازدهم در راستای مبارزه با انحصارهای حقوقی به تحقق رسیده است. از اقدام داوطلبانه مرکز وکلا حمایت می‌کنیم.»

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس هم به همین مساله پرداخت و در حساب توئیتری خود نوشت: «مجلس، امروز اولین دست‌آورد مبارزه با انحصار را به همه مردم ایران هدیه کرد. امروز با ورود ۱۰۵۰۰ فارغ‌التحصیل شایسته رشته حقوق به بازار خدمات حقوقی، انحصار رنگ باخت. آزمون کانون وکلای دادگستری هم در پیش است، همچنان باید مراقب بود.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی هم با اشاره به بهبود کیفیت خدمات حقوقی در آینده نزدیک در توئیتر خود نوشت: «در بسیاری موارد انحصار سدی برای اشتغال و بهبود کیفیت خدمات شده. جذب ۱۰۵۰۰ کارآموز وکالت در اولین آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه، بر بهبود کیفیت خدمات دهی حقوقی موثر و گام مهمی در رفع انحصار در این حوزه خواهد بود. حوزه‌های دیگری نیز با سرانه پایین کشوری و داوطلب اشتغال بالا داریم.»

این نماینده مجلس در دومین توئیت خود نیز به مساله تغییرات در مدیریت سازمان حفاظت اطلاعات سپاه اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «عقده گشایی دشمنان خارجی و داخلی درخصوص تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه گویای موفقیت این سازمان در "جنگ اطلاعاتی، امنیتی عبری و برخی کشورهای غربی و عربی" است.»

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم رشت و خمام نیز با اشاره به بازتاب‌های برکناری حجت‌الاسلام طائب در سازمان حفاظت اطلاعات سپاه در توئیتر خود نوشت: «شادی جریانات تندرو، معاند و منحرف از تغییرات در ریاست سازمان اطلاعات سپاه نشان از موفقیت‌های پرشمار حجت الاسلام طائب در ضربه زدن به منافع این گروه‌ها و ایجاد دیوار امنیتی نفوذناپذیر در کشور دارد. البته این شادی بی دلیل است چراکه پرچم بدست فردی کارآزموده سپرده شده است.»

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان اما به اتفاق جدید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اشاره داشت و نوشت: «به همت وزارت میراث و گردشگری گره‌کور مجوز مجتمع رفاهی بین راهی بازشد و موافقت اصولی آن به سرعت وسهولت دارد صادر می‌شود. قبلا گرفتن این مجوز مدت‌ها طول می‌کشید و مقادیر نامعلومی مدرک و نامه و پارتی و... نیازداشت. اخطار، کسانی که نان‌شان آجرشده، برای احیای آن انحصار، تقلای بیهوده نکنند.»

دعوای دولت و مجلس بر سر گرانی‌ها |از نمایش همتی تا آتش ملت

سید محمد مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی هم درخواستی از وزیر فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی را مطرح کرد و در توئیتر خود نوشت: «از جناب ضرغامی درخواست دارم طرح جامع گردشگری آبادان را جهت توسعه اقتصاد گردشگری تدوین کنند. وزارت، بایدنقش سیاست گذار، تسهیل گری و جذب سرمایه گذار را ایفا کند. آبادان ازدیرباز درذهن مردم ایران یک شهر صنعتی وگردشگری بوده و در فصل‌های زمستان و پاییز قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد.»

علی نیکزاد، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی هم با انتشار تصویری از دختر شهید یاسمی در حساب توئیتری خود نوشت: «این تصویر دختر شهید یاسمی است. پدرش در نیروی انتظامی در حین انجام ماموریت، از سوی متهمی که حکم جلبش صادر شده بود هدف گلوله قرار می گیرد و شهید می شود. اینکه می گویند نیروهای جان برکف یعنی همین. شهادت گوارای وجود شهید یاسمی. خداوند به خانواده ایشان صبر عنایت نماید.»

دعوای دولت و مجلس بر سر گرانی‌ها |از نمایش همتی تا آتش ملت

مصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم درباره ایجاد مسیر هموار برای دستیابی به اهداف مورد نظر دولت نوشت. او در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «ترویج انصاف و مواسات در جامعه و ترجیح شکیبایی و پرهیز از تکثیر مطالبات و التهاب آفرینی، راه را برای دولتمردان در پیشبرد اصلاحات با مراعات اولویت، هموار می‌کند.»

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان  و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم با خطاب قرار دادن عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی و یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ در توئیتر خود نوشت: «آقای همتی! شما که همه چیز را نمایش می‌بینید! آیا کسری ۴۷۰هزار میلیارد تومانی بودجه نیز نمایش بود؟ بدهی ۵۳۰هزار میلیاردی تومانی انتشار اوراق چی؟ چوب حراج به ذخایر ارزی کشور به میزان ۶۰میلیارد دلار چی؟ برای شما نمایش بود ولی برای ملت آتشی که براحتی خاموش نمی‌شود!»

کد خبر 685972

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha