دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

حتما شما هم این جمله را شنیده‌اید که خودرو‌های سواری در هر صورتی که با موتورسیکلت تصادف کنند، مقصر شناخته می‌شوند.

اما این تصور عمومی بیش از اینکه موجب احتیاط رانندگان خودرو شود به بی‌مبالاتی موتورسواران دامن می‌زند. متاسفانه برخی از موتورسواران به گونه‌ای در خیابان‌ها حرکت می‌کنند که به نظر می‌رسد زیر پا گذاشتن قانون را حق مسلم خود می‌دانند.

این درحالی است که عده‌ای نیز علنا به شغل مسافربری با موتور مشغولند و حرکات مارپیچ بین خودرو‌ها و استفاده از پیاده‌رو به جای خیابان برای زودتر رساندن مسافر به مقصد را افتخار خود می دانند.

از آنجایی که بار‌ها اعلام شده است در تعداد قابل توجهی از سوانح خطرناک رانندگی، موتورسواران نقش دارند، برخورد قاطع با موتورسواران متخلف که اخیرا تعداد آنها افزایش یافته است، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

دقت در نصب لوله بخاری

با آغاز فصل سرما پای بخاری به بسیاری از خانه‌ها که به دیگر سیستم‌های گرمایشی مجهز نیستند، باز شده و به دنبال آن خطرگازگرفتگی نیز جدی‌تر می‌شود.

با وجود توصیه مکرر کارشناسان در خصوص رعایت نکات ایمنی در نصب و راه‌اندازی بخاری‌، متاسفانه هنوز هم در این مورد بی‌احتیاطی‌هایی صورت می‌گیرد که نمونه آن در گزارش‌های زودهنگامی که از گازگرفتکی شهروندان حکایت دارد به چشم می‌خورد.

طبق توصیه کارشناسان باید حتما ارتفاع مناسبی برای لوله بخاری در نظر گرفت و طول آن را بیش از حد کوتاه یا بلند نکرد. از سوی دیگر سرد ماندن لوله بخاری هم نشان‌دهنده خوب کار نکردن آن و احتمال انتشار گاز است.

علاوه بر این محل اتصال شیر‌گاز را نیز باید به دقت بررسی کرد تا گاز از آن نشت نکند. این در حالی است که تعدادی از تولیدکنندگان بخاری خدمات نصب را نیز برای مشتریان خود در نظرگرفته‌اند و بهتر است در صورت امکان مسئولیت نصب بخاری به تکنسین‌های شرکت‌های تولید کننده واگذار شود.

پیچیدن نسخه مشتری

تا به حال تنها کسانی که برای سلامت مردم نسخه می‌پیچیدند کارکنان داروخانه‌ها بودند. زیرا باقی افراد فقط برای تسویه حساب شخصی، به اصطلاح نسخه طرف را می‌پیچند.

اما این اواخر برخی کارکنان داروخانه‌ها نیز به دسته دوم پیوسته‌اند. برای نمونه بسیاری از بیماران هنگامی که دارو‌های خریداری شده را به خانه می‌برند در کمال تعجب مشاهده می‌کنند که هیچ یک از دارو‌ها برچسب میزان مصرف ندارد.

این در حالی است که یکی از مهم‌ترین وظایف کارکنان داروخانه‌ها علاوه بر ارائه دارو، انتقال دستور پزشک از نسخه به برچسب دارو‌هاست.

اما همان‌طور که گفته شد گاه‌گاهی این وظیفه فراموش می‌شود و فرد به اجبار باید دوباره به داروخانه مراجعه کند.

البته این اواخر برخی از اداره‌کنندگان داروخانه‌ها نیز برچسب زدن روی دارو‌ها را به هیچ وجه جزو وظایف خود نمی‌دانند. آنها در پاسخ به مشتری می‌گویند، میزان مصرف در نسخه ذکر شده است.

دستگیره‌های سرد

دستگاه‌های ورزشی که در بوستان‌های سطح شهر نصب شده همچنان نقش پررنگی در علاقه‌مند کردن شهروندان به ورزش و جنب و جوش آنها دارد.

از سوی دیگر در اغلب این بوستان‌ها، به‌محض آسیب دیدن دستگاه‌های ورزشی، مامورانی برای تعمیر یا تعویض در محل حاضر می‌شوند. تنها نکته‌ قابل اشاره برای این دستگاه‌ها، شکسته شدن پوشش‌های دستگیره آنهاست.

این پوشش‌های پلاستیکی پس از چندی خشک و شکننده می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود در روز‌های سرد سال، دستگیره‌های فلزی بسیار سرد وغیر‌قابل‌استفاده شوند؛

به‌طوری که فقط کسانی که دستکش به دست دارند، می‌توانند از دستگیره‌ها استفاده کنند چون سردی دستگیره‌ها را احساس نمی‌کنند.

به هر حال شهروندانی که با ستون در شهر چه خبر تماس گرفته‌ بودند ضمن تشکر از مسئولان، خواستار تعویض و تعمیر بموقع این پوشش‌ها به ویژه در فصول سرد سال شدند.

کد خبر 68626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز