تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه گزارش کرد ولادیمیر پوتین نخستین سفرهای خارجی‌اش از هنگام شروع جنگ در اوکراین را به دو کشور کوچک اتحاد شوروی سابق انجام خواهد داد.

Putin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز پاول زاروبین، خبرنگار کرملین تلویزیون دولتی«روسیه ۱» گفت پوتین از تاجیکستان و ترکمنستان دیدار خواهد کرد و بعد در مسکو میزبان جاکو ویدودو، نخست‌وزیر اندونزی خواهد بود.

پوتین در دوشنبه پایتخت تاجیکستان با امام‌علی رحمانف، متحد نزدیک روسیه و درازمدت‌ترین حاکم یک کشور اتحاد شوروی سابق دیدار خواهد کرد. به گفته زاروبین، سپس پوتین در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان در اجلاس رهبران کشورهای حاشیه دریای خزر شامل آذربایجان، قزاقستان، ایران و ترکمنستان حضور خواهد یافت.

خبرگزاری ریا نووستی از هم قول والنتینا ماتوینکو، سخنگوی مجلس علیای پارلمان روسیه گزارش داد که پوتین قصد دارد در ۳۰ ژوئن (۹ تیر) از شهر گرودنو در بلاروس دیدار و در اول ژوئیه (۱۰ تیر) در جلسه‌ای با آلکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس شرکت کند.

آخرین سفر اعلام‌شده پوتین به خارج از روسیه دیدار او از پکن در اوایل فوریه (اواخر بهمن) بود که طی آن او و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین پیش از حضور در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی پکن، پیمان دوستی «بدون حد و مرز» میان دو کشور را اعلام کردند.

کد خبر 686326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha