پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی حوزه موسیقی پاپ که به سبک یکی از اعضا گروه کره‌ای «بی‌تی‌اس» (BTS) لباس پوشیده، باعث ایجاد حواشی در فضای مجازی شده است. به همین بهانه نگاهی داشته‌ایم به پوشش نامتعارف سلبریتی‌ها و گسترش «لباس مفهومی» در کشور.

به گزارش همشهری آنلاین، هر روز که می‌گذرد بیشتر از همیشه شاهد بحرانی بودن مسئله پوشش و رفتار هنرمندان در میدان هنر کشور هستیم. در آخرین مسئله پیش آمده، خواننده پاپ با یک کت نصفه بر روی استیج حاضر شده است.

می‌توان لباس و طرز پوشش را از گذشته تا به حال به عنوان یک رسانه در نظر گرفت، رسانه‌ای جاری در دل شیوه و سبک زندگی مردم. رسانه‌ای که خبر از طبقه، ارزش‌ها و نگرش‌ها می‌دهد. در ایران بعد از انقلاب اسلامی تا دهه هفتاد مسئله پوشش آنقدره ها بحرانی نبود. نسبتی معنا دار بین شیوه زندگی و پوشش‌ها وجود داشت و این موضوع آنچنان برجسته نشده بود. از دهه هفتاد به این سو با شکل‌گیری جریان اصلاحات و سیاست‌های آن، همه چیز شکل دیگری به خودش گرفت.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

از آن روزگار به این سو وضعیت پوشش و لباس جوانان و زنان روز به روز موقعیتی از «خود بیگانه» به خود گرفت. این گرایش در دهه اخیر با ظهور مگامال‌ها(مراکز خرید غول پیکر)، از یک سو و از سوی دیگر گسترش ماهواره و فضای مجازی (اینستاگرام) شدت بیشتری گرفته است. طی سال‌های اخیر کار به جایی رسیده که استیج‌های رسمی موسیقی و فرش قرمز جشنواره‌ها پر از پوشش‌های عجیب و غریب و نامتعارف شده است.

در این گزارش به بهانه جنجال «حضور یکی از خواننده‌ها با کت نصفه بر روی استیج»، نگاهی خواهیم داشت به برخی از ابعاد مختلف «پوشش‌های نامتعارف» و تلاش خواهیم کرد به صورت اجمالی لایه‌های پنهان موضوع را واکاوی کنیم.

لباس شهرت؛ کت نصف نیمه از بی‌تی‌اس تا خواننده وطنی

یکی از روش‌هایی که سلبریتی‌ها با آن افراد بسیاری را به خود جذب و توجه‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند، متفاوت و عجیب بودن است. به همین دلیل از لباس و متعلقات بسیار اغراق ‌آمیز استفاده می‌کنند، این رویکرد ذیل «لباس شهرت» تعریف می‌شود. به بیانی دیگر، می‌توان گفت هر لباس و سبک پوششی به هر دلیل اگر موجب جلب توجه و تمایز فرد از اطرافیانش شود، می‌تواند تحت عنوان لباس شهرت قرار گیرد.

در این مسیر همیشه سلبریتی‌های شرقی دنباله‌رو کورکورانه و چشم‌بسته چشم رنگی‌ها بوده و همواره کارهای آن‌ها را چه مبنای عقلانی داشته باشد چه نداشته باشد را به عنوان متر و معیار به‌روز بودن و مدرن بودن می‌پذیرند. به همین منوال سلبریتی‌های ایرانی هم کم و بیش همین مسیر را دنبال می‌کنند. مساله‌ای که در کشور ما با توجه به پیشینه مذهبی، تمدنی و فرهنگی‌اش از حساسیت‌ها و بایدها و نبایدهای متعددی برخوردار است. 

در جدیدترین مورد از حواشی مربط به مد و لباس و جلوه‌گری سلبریتی‌های وطنی، پوشش متفاوت خواننده جوان ایرانی حوزه موسیقی پاپ که به سبک یکی از اعضا گروه کره‌ای «بی‌تی‌اس»(BTS) لباس پوشیده است، باعث ایجاد حواشی در فضای مجازی شده است.

دیدن این مدل لباس و تقلید یک سلبریتی ایرانی از یک سلبریتی خارجی شاید برای برخی یک مساله نه چندان مهم و گذرا باشد، اما همین قضیه را می‌توان از جدی‌ترین تهدیدات برای نوع نگرش جوان ایرانی و به چشم تهاجم بدان نگریسته شود. چراکه اولا همین گروه کره‌ای «بی‌تی‌اس» خود در ایران طرفداران قابل توجهی دارند که به «آرمی» یا «ارتش» هواداران بی‌تی‌اس مشهور هستند و این گروه موسیقی کره‌ای توانسته تعداد قابل توجهی از نوجوانان وطنی را به خود جذب کند. از سویی خود همین گروه ماکان بند و دو خواننده‌اش نیز طرفداران خاص خود را دارند. یعنی اینجا ما با سهم قابل توجهی از هوادارانی مواجه هستیم که بستر برای پذیرش هرآنچه که این دو گروه انجام می‌دهند را دارا هستند و این نوع پوشش می‌تواند به همین شیوه به سرعت ترویج شود.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

«امیر مقاره» یکی از دو خواننده گروه موسوم به «ماکان بند» در تهران و دیگر شهرها کنسرت‌های متفاوتی برگزار کرده و در بین جوانان هواداران زیادی دارد. او در جدیدترین کنسرت خود لباس خاصی به تن داشت که در فضای مجازی حاشیه ساز شد. او در این کنسرت یک کت بر تن داشت که این کت در واقع یک نصف کت بود یعنی یک بالاپوش که دقیقا نیمی از بالاتنه را دربر میگرفت و شامل یک آستین، یک بخش شانه و کتف و دنباله آن تا کمر میشد. به زبان ساده‌تر یک کت تک بود که به صورت عمودی از وسط نصف شده بود. این کت نصف نیمه دقیقا تقلیدی بود از کتی که یکی از اعضای گروه کی‌پاپ کره‌ای موسوم به «بی‌تی‌اس» در بسیاری از کنسرت‌ها و فوتوکال‌ها و فرش‌قرمزهای بین‌المللی بر تن داشت. در واقع «امیر مقاره» به زعم خودش لباسی آونگارد(پیشرو) پوشیده است، غافل از اینکه کارش جز یک کپی‌کاری سطحی و مبتذل نیست. دقیقا همچون مدل موی همکارش «رهام هادیان»که پیش‌تر در اکران سریال جزیزه جنجال به پا کرده بود. 

نگاهی به پیشینه لباس‌های نامتعارف

 طی سال‌های اخیر در حوزه مد و لباس گرایش«لباس مفهومی» بیشتر از دیگر رویکردها برجسته شده است. این رویکرد متاخر که ریشه در گرایش‌های نوین «هنر معاصر» دارد عموما به لباس‌های «ایده»محور گفته می‌شود. ویژگی اصلی این نوع از لباس اغراق آمیز بودن و عجیب و غریب بودن است. درست است که لباس و پوشاک همواره در طول تاریخ همچون یک رسانه عمل کرده و حامل پیام‌هایی برای بیننده بوده است، اما این نوع لباس مفهومی به واسطه اینکه ریشه در جریان‌های نامتعارف و انتقادی هنر غرب دارد علاوه بر پیام‌های مستتر در آن به گونه‌ای مبتنی بر ایجاد«شوک» و «تکان دهندگی» عمل می‌کند. 

از این رو طراحان این نوع از لباس تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از وضعیت عادی لباس هر روزه «آشنازدایی»کرده و آن را در حالتی دیگرگونه  و غریب قرار دهند.

این رویکرد که در خود غرب هم به شدت نامتعارف است از مسیر فرش قرمزها و استیج‌های موسیقی و سن‌های تئاتر به زندگی مردم عادی رسوخ می‌کند. به زبانی دیگر این نوع از لباس‌ را سلبریتی‌ها و هنرمندان در قدم اول در صحنه‌های تئاتر و موسیقی می‌پوشند و از همین مسیر به زندگی طرفداران و مشتاقان آن‌ها راه پیدا می‌کند.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

پوشش به مثابه جنگ نرم

طی سال‌های اخیر در ایران طراحان مد برای اینکه بتوانند توجه‌ها را به خود جلب کنند به سراغ هنرمندان و سلبریتی‌ها رفته‌اند تا با لباس‌های بسیار اغراق ‌آمیز و نامتعارف، بدون کمترین هزینه‌ برندهای خود را در بین رسانه‌ها و مردم معروف کنند. این لباس‌ها که عموما از منظر زیبایی‌شناسی ظاهری زشت دارند و اکثرا حتی ضد زیبایی‌شناسی و حتی خلاف عرف جامعه هستند؛ بعد از عادی‌سازی توسط هنرمندان، وارد زندگی مردم می‌شوند.

از سوی دیگر یکی از ابعاد جنگ نرم که طراحان و مجریان آن از آن سوی آب‌ها و با حدت تمام بر طبل آن می‌کوبند، بیگانه ساختن نسل جدید با مظاهر و جلوه‌های فرهنگ ملی و بومی و آیین و رسوم و سنن ایرانی اسلامی است. این فرآیند به تدریج موجب از هم گسیختگی، پراکندگی و تشتت فرهنگی می‌شود. یکی از جلوه‌های رسوخ و نفوذ این بیگانگی فرهنگی تبعیت از پوشش مد یا به روز آمد شدن پوشیدن لباس بر اساس مد ترویجی از طریق رسانه‌ها، ماهواره‌، فیلم‌ها و اینترنت و کالاهای وارداتی است.

از آنجا که جریان روشنفکری همواره خود را در آینه غرب دیده است و از آن تاثیرگرفته در حوزه مد و لباس هم این گرایش‌ها عموما کپی‌های نازلی از هنر منحط غربی است. این تاثیرپذیری و کپی‌کاری که نه فقط در لباس بلکه در تمام ابعاد زندگی سلبریتی‌ها مستتر است، عملا همسو با «جریان‌سازی فضای مجازی» گرایشی ضد فرهنگی به خود گرفته است.

بر همین اساس می‌توان آشکارا پوشش و لباس را یکی از نمودهای جنگ نرم به شمار آورد. پروژه‌ای که غرب سال‌هاست با همدستی آگاهانه یا نآگاه هنرمندان و سلبریتی‌های وطنی آن را پیش می‌برد.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

از این رو است که خلاف عرف جامعه بودن، نامتعارف بودن و عملا رویکردی ضد فرهنگی از ویژگی‌های اصلی این سبک از لباس و طرز پوشش است. 

هنرمندان در نقش بازیگران اصلی مد و لباس

در سال‌های اخیر وضعیت به گونه‌ای پیش رفته که سرمایه‌داری بسیاری از این سلبریتی‌ها را به ابزار پیشرفت کار خود تبدیل کرده است. بسیاری از این چهره‌های معروف که افکار و سبک زندگیشان تمام و کمال ساخته شده جریان نئولیبرالی(در تعریفی که همه چیز را نماد پول و سرمایه و مبتنی بر سود می‌بیند)است به دنیای مدلینگ و طراحی لباس ورود کرده‌اند و خود در این حوزه تولید کننده هستند.

بسیاری از بازیگران ایرانی چه زن و چه مرد خودشان در زمینه طراحی لباس فعالیت دارند و حتی برخی از آن‌ها مزون‌دار هستند و برخی نیز تنها مدل بوده و علاوه بر بازیگری کار تبلیغات طراحان و برندهای مختلف را هم انجام می‌دهند.

نفراتی چون مهتاب کرامتی، بهاره افشاری، ستاره اسکندری، نازنین بیاتی، بهنوش بختیاری، بهنوش طباطبایی، امیر آقایی، محمدرضا گلزار، بهرام رادان، میلاد کی‌مرام و... بخش کوچکی از گروه عظیم سلبریتی‌های فعال در دنیای مد و لباس هستند.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

این مساله در کشور ما به سبب حساسیت خانواده‌ها برای الگوبرداری مناسب جوانان و نوجوانان و پرهیز از الگوبرداری نادرست در مقاطعی با بحران مواجه می‌شود که باید نهادهای ذیربط بیش از پیش به این قضیه ورود کرده و مسولان فرهنگی نیز به دنبال راهکارهایی برای مدیریت و هدایت صحیح این مقوله باشند چراکه می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

از منظری دیگر در این میدان پر تب و تاب از هنرمندان(بازیگران، خواننده‌ها و...) گرفته تا فشن‌بلاگرها دستمزدهای عجیب و غریب می‌گیرند. در واقع وقتی یک لباس به تن یک سلبریتی می‌رود قیمت آن چندین برابر می‌شود.

در نهایت هم دستی سرمایه‌داری که مصرف‌گرایی را ترویج می‌کند، با جریان‌سازی فضای مجازی که رویکردی ضد دین و ضد نظام پیدا کرده است، محصول مشترکی دارد به نام «سلبریتی» و همین سلبریتی‌ها هستند که در نقش «چهره رسانه» در صدد تغییر رفتار، ارزش‌ها و نگرش‌های جامعه ایرانی اسلامی هستند.

در نهایت«سلبرتی‌» متاثر از «فرهنگ شهرت» با پوشیدن لباس‌های نامتعارف از یک سمت جیب سرمایه‌دار را پر می‌کند و از سوی دیگر با خلاف عرف بودن پوشش خود، به گونه‌ای آرام به درون سبک زنگی اسلامی پیشروی کرده و تلاش می‌کند از درون  آن را دگرگون‌ کند.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

و همانطور که می دانیم بسیاری از مدها و لباس‌های ناخوشایند و ناجوری که امروزه در دل کوچه و خیابان‌هایمان می‌بینیم برآمده از همین سلبریتی‌ها بوده که جوانان و نوجوانان نیز به تقلید از آن‌ها، پوشیده اند و در سطح جامعه رایج شده است.

مساله مهم‌تر این که تنها همین لباس و ظاهر، اصل مساله نیست و رفتار و کنش‌های اجتماعی بی‌تی‌اس و امثالهم در ذهن برخی جوانان و نوجوانان رسوخ کرده و این رسوخ به مرحله نفوذ رسیده است.

مصرف‌گرایی، جلوه‌گریی در مقابل عفاف و حیا

 دین مبین اسلام، عفاف و حیا را ارزش‌هایی می‌داند که سبک پوشش باید از آن ها تبعیت کند. عفاف و عفت از به معنای خودداری از آن چیزی است که حلال و زیبا نیست. سلبریتی برای این که نمایشی از خود ارائه دهد که باعث جلب توجه عموم شود، در هر برنامه‌ای که حضور می‌یابد، از پوششی متفاوت از برنامه قبلی خود استفاده می‌کند.

همچنین بسیار مشاهده می‌شود سلبریتی برای اینکه پوشش یکدست از خود نمایش دهد، همه پوشش خود از قبیل کلاه، کفش، لباس، ساعت، کیف و حتی زیورآلات خود را  مدام تعویض می‌کند.

در چنین فضایی سایر افراد جامعه نیز تلاش می‌کنند، سبک پوشش خود را تغییر دهند و با بهره گیری از مدل‌های جدیدتر جلوه‌گری کرده و توجه افراد را به خود جلب کنند که خود یکی از مصادیق مصرف‌گرایی و اسراف است.

در تحلیل‌نهایی سلبرتی‌ها و سبک زندگی آن‌ها که متاثر از «فرهنگ شهرت» با نهادینه کردن جلوه‌گری و خودنمایی مبتنی بر جلب توجه دیگران، ارزش‌های عفت و حیا را در سبک پوشش از بین می‌برند و نظام ترجیحات افراد را در تعیین سبک پوشش دگرگون می‌سازند. 

خطری جدی برای تغییر ارزش‌های فرهنگی اجتماعی

  متاسفانه امروزه علاوه بر تهاجم فرهنگی که از سوی غرب همواره به دنبال تاثیر بر جوانان و نوجوانانمان وجود داشته و بر روی این ماموریت خود به صورت جدی و با تخصیص بودجه‌های کلان  تمرکز کرده، حالا از سمت مشرق زمین نیز کره جنوبی متاثر از فرهنگ آمریکایی با صرف هزینه‌های هنگفت بخصوص در دو حوزه سریال‌سازی و موسیقی به دنبال گسترش فرهنگی است.

فرهنگی که ملغمه‌ای از غرب‌گرایی و خرده فرهنگ‌های شرقی خاصه کره‌ای محسوب می شود. کره جنوبی به دنبال موفقیت‌هایی که در بخش صنعتی داشته حالا به تبعیت از آمریکا به فکر گسترش سیطره فرهنگی خود بر دیگر کشورها است که البته هدف اصلی این کشور از توسعه و گسترش فرهنگی هنری، درآمدزایی و جذب گردشگر و جذب سرمایه‌گذار خارجی است. ازاینرو تمام سرمایه و انرژی خود را در این حوزه معطوف به تبلیغات هنری کرده و با جذابیت‌های ظاهری و رنگارنگ نشان دادن چند جوان و آرایش‌های سنگین روی این پسران دخترنما و جراحی‌های سنگین زیبایی، و حمایت‌های دولتی و تعاملات فرهنگی با آمریکا، این گروه را به گروهی مشهور در جهان بدل کرده است و حالا می‌بینیم که خواننده و سلبریتی وطنی نیز به تقلید و الگوبرداری از این گروه روی آورده است که همین زنگ خطری برای شیوع اینچنین الگوبرداری‌ها و پوشش‌ها و به دنبال آن تغییر در رفتار و خلقیات جوانان و نوجوانان ایرانی را شاهد خواهیم بود.

تصاویر پوشش نامتعارف و خلاف عرف خواننده جوان ایرانی | تقلید عجیب خواننده ماکان بند از لباس یکی از اعضای «بی‌تی‌اس» در کنسرت

در آخر اینکه یکی از شگردهای جنگ نرم، این است که هویت و فرهنگ اسلامی ما را به‌صورتی هنرمندانه و نامحسوس از میان بردارند یا این‌که دست‌کم آن را خرد و ناچیز جلوه دهند و عامل عقب‏‌ماندگی و ایزوله‏ شدن معرفی کنند. آن‌ها می‌کوشند، مترقی‌ترین تعالیم را، تعالیمی ضدبشریت معرفی کنند. البته برای تخریب لایه‏‌های رویین فرهنگ یک جامعه، لازم است لایه‏ های زیرینش، یعنی جهان‏بینی و نظام‏ ارزشی آن، تخریب یا تضعیف شود. اگر جهان‏بینی و نظام ‏ارزشی یک جامعه دستخوش دگرگونی شود، آداب و رسوم اجتماعی و شیوة زندگی آن‌ها نیز دگرگون خواهد شد.

متاسفانه بخصوص طی چند سال اخیر سبک لباس و طرز پوشش خواننده‌ها، هنرپیشه‌های سینما، تئاتر و تلویزیون در همایش‌ها و جشنواره‌ها و اکران‌های خصوصی و استایل‌های کژوال، همیشه با جذابیت‌های ظاهری و حاشیه‌های پر رنگ و لعاب همراه بوده است و از آنجا که چشم بخش قابل توجهی از جوانان و نوجوانان به دنبال سلبریتی‌های وطنی‌شان است، همین‌ها راه نفوذ و پذیرش فرهنگ غیرخودی و به بیراهه رفتن را هموارتر کرده و مشکلات نیز به فراخور این عدم کنترل و نظارت، رو به وخامت خواهد گذاشت.

کد خبر 686579
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 142
  • نظرات در صف انتشار: 92
  • نظرات غیرقابل انتشار: 193
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    الان یه عده میاند به همشهری حمله میکنن.چون نگاه مذهبی داره به پوشش.باشه قبول،ولی اون سلبریتی که فقط میگه ایران، آیا نباید لباسی بپوشه که تبلیغ ایران رو بکنه،چرا از غرب کپی میکنه،لباسی بپوشه که طرح و نقش ایرانی باشه،تو هنرمند ایرانی مگه نیستی.پوشیدن گیوه،لباس عمو نوروز،لباس اقوام ایرانی صدشرف داره به یه کت نصفه.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      این خواننده را بخاطر ترویج ابتذال باید شلاق زد و ممنوع الکارش کرد تا دیگر گستاخی نکند و برای بقیه عبرت شود
    • هیرادی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      شما که میگید باید ممنوع الکار بشه مگه چی کار کرده که بخواهد ممنوع الکار بشه برای این که لباسش از رو لباس بی تی اس بوده که چی هر چی میشه می‌خواهید سریع شلاق بزنید و ممنوع الکار کنید و بعدشم اگر قرار بود اینجوری باشه که خود بی تی اس باید ناراحت میشد و این حرف ها رو میزد نه شما ها
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    واقعا که به ماهم میگن انسان
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      این نتیجه بال پر زیادی دادن به سلبریتی های غربزده میباشد
    • Bts army IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      همین بی تی اس خودش یه طراح لباس داره که یه دختر ایرانیه ،،چندین بار هم لباس هایی با طرح سنتی ایرانی پوشیدن تو کنسرت هاشون اگه سرچ کنید (بی تی اس و لباس ایرانی)براتون میاره
    • Arad IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      37 17
      چون ماکام بند باید خودش لباسشو طراحی می کرد
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      50 33
      شلاق مگه چکار کرده
    • یه نفر IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      40 7
      برادر چی میگی مگه قتل کرده امیر لباسه جیمینو پوشیده مگه یه لباسی مد بشه توعم نمیری بپوشیش منم میرم
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    واقعا مسخره بودید مسخره تر شدید ماکان نبند😀
    • nazimacani IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      56 62
      مسخره خودتی عزیزم بار آخرتم باشه توهین میکنی دوست نداری میتونی نظرم ندی بعضی ها خیلی پررو هستن
    • یه ایرانی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      61 24
      مد خوبه ولی کلا هرچیزی که از حد بگذره تبدیل به بیماری روانی میشه و اینه که توی زندگی خود شخص هم مشکل زیاد درست میکنه
    • اِلین IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      32 31
      هرچی هست از تو بهتره
  • HELEN IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    واقعا که متاسفم برای ی همیچین تقلیدی!!! اونم با اون جنس کت! هرچند باز هم به پای جیمین و اعضای بی تی اس نمیرسه ولی واسه ی این تقلید هایی که از بی تی اس میشه .......... متاسفم!!!
    • army IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      چرا انقدر به این خواننده توحین میکنین؟! یک چیزی پوشیده تموم شده رفته بسه دیگه واقعا کارتون زشته و بعدش هم استالیست هاشون برای این ها لباس انتخاب میکنن نه خودشون
    • F.mas IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      چرا انقد شلوغش میکنی بی تی اس کی باشه اصن و به شما چه ماکان چیکار میکنه
    • nazimacani IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      شما حرف مفت نزن گلم هیچ تقلیدی نبودی و امیر از کسی تقلید نکرده بعدشم امیر از جیمین و گروه چرت و مزخرف BTSخیلی بهتره
    • م IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      عزیزی که توهین می کنه ، تو داری طرفدارای چند صد میلیونی بی یت اس رو با چند هزار تای ماکان بند مقایسه می کنی ، من اصلا سر هیچی بحث نمی کنم ، همون کسایی که اومدن گفتن بی تی اس اله بله ، خواننده های خودتون که بد تر هستن ، حمید هیراد ، مسعود صادقلو ، حالا هم امیر مقاره ، دارن از بی تی اس کپی می کنن ، همین یعنی خوار بودن و شدن ، دیگه حرفی نمی مونه...
    • آرمی IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      88 10
      بی تی اس از کسی تقلید نمیکنه و الان فعلا شما تقلید کردین توهین هم نکنید بعد میکید بی تی اس کیه؟ ما جایزه گرمی رو بردیم که جهانیه
  • ناشناس IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    آمار اجداد اینا رو بگیری تو بیابون چوپانی میکردند . ولی الان نسلهای بعدیشون اومدن دلقک شدن
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      چوپانی صدبار شرف داره به این کارا
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      32 95
      به هیچکس ربطی نداره که گروه ماکان چی می‌پوشه و چیکار میکنه
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      46 25
      ببخشید که ما الان تو دهه ی قاجار نیستیم ، الان تو خودت با نسلت یکی؟ واسه یه لباس چقد عقده ای بازی در میارین
  • A.M IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    82 86
    لباس اقای مقاره با اون لباس خیلی فرق داره چه از جنس چه از مدل استین ها پوشش هر کسی به خودش مربوطه
  • ناشناس IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    89 34
    چرا ماجرای فرهنگی را سیاسی کردین؟
    • ن IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      42 20
      نه باباااا بیاد کاملا هم تقلید کنه ! یکم خودشون خلاقیت ندارن که
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      39 17
      وقتی تو جامعه زندگی میکنی و میای تو فصای عمومی لباست و حرکاتت به همه ربط داره تو فضای خصوصیش هرکار دلش خواست بره بکنه
  • army IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    به نظر من که اشکالی نداره من که هیچ مشکلی نمیبینم و لطفا ماکانی ها و آرمی های عزیز فنوار درست نکنین
  • یوتاب IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    این نشون میده خلاقیت طراح لباس ایرانی به صفر رسیده حالا کاری ندارم طرز لباس پوشیدنش الگو خوبی هست یا نه ولی دیگه یه کمی خلاقیت به خرج بدین تا کی میخواین تقلید کنید
    • nazimacani IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      20 55
      شما نیاز نیست نظر بدی عزیزمم😏 شما برو به خلاقیتت برس
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      11 13
      شما یا نمی دونید سیاسی چیه ... یا قضیه رو متوجه نمیشی!!!! بعضی وقتا سکوت بهتره
    • Acha IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      15 10
      دقیقا
    • ناشناس IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      7 12
      میخوایم تقلید کنید تا چش تو وامسال تورو دربباریم
  • امیر IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    59 34
    اینها همش نتیجه ی اینه که هویت ایرانی از مردم ایران گرفته شد بدست مسولین کشور خودمون
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    51 36
    حرفهای شما درست ولی می شه بفرمایید چرا همین گروه مشهور کره ای توی کنسرت هاشون از طرح های ایرانی استفاده کردن و اونها رو پوشیدن؟
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    62 30
    انقدر نگین از کره کپی کرده بی تی اس خیاط لباساشون ایرانیه واقعا که برای هر تاگردی یه دلیل داشته باشد که مردم اشتباه برداشت نکنم😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐
    • army IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      11 10
      کار بدی کردن که پوشیدن؟
    • Army💜BTS💜zahra IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      26 1
      بی تی اس تو یکی از کنسرت هاش تو سال ۲۰۱۸ از یه لباش با طرح ایرانی استفاده کرد اونم چون یکی از استایلیست هاشون ایرانی بود مگه نه از قبل قرار نبود این لباس رو بپوشند . خانم پریا فرزانه یکی از طراحان لباس معروف ایرانی که تو خارج از ایرانه و فکر کنم دو رگه هس مطمعا نیستم به عنوان استایلیست یکی از کنسرت ها و اجراهای بی تی اس بود و اون برای بی تی اس لباس با طرح بته جقه دوخت تا بتونه فرهنگ و هنر سنتی ایران رو نشون بده جون به هر حال بی تی اس یه بند موسیقی معروف هس و دلیل اینکه اون لباس شون ایرانی بود این بود که طراح اش ایرانی بود 🙂💚
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    64 11
    اون لباس های عجیب و غریب که اینجاست رو کسی نمیپوشه اونا نماد خلاقیت ذهنی طراح هست عادت کردیم تو همه چی زندگی دیگران دخالت کنیم
  • فاطمه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    50 21
    خوب به درک تقلید کرده باشه چیش به ما میرسه 🙄😑😶
  • تتلیتیم IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    78 33
    بی تی اس طراح لباسش ایرانیه اونوقت مقاره اومده تقلید کرده😐 خداوندا خدت بخیر کن😂👍🏼
  • M IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    72 25
    لباسای ایرانی قشنگن ولی آیا اینایی که میگن لباس سنتی ایرانی بپوشین خودشون تو مراسم و مجالس لباس سنتی ایرانی میپوشن درضمن پوشش مقاره طوری نیست که بدنش دیده بشه پس کسی حق مجازات کردن نداره
    • اِلین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      21 4
      دقیقا👍🏻👍🏻👍🏻 خیلی دلم میخواد یه عکس از کسی که گفته بود گیوه و لباس عمو نوروز بپوشن، با همون لباسا ببینم...شرط میبندم تاحالا یه بارم از نزدیک اون گیوه ها رو ندیده...
  • مصطفی IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    59 47
    اینا بیشتر دلقک هستن تا خواننده با این کاراشون، شان موسیقی و هنر رو میارن پایین، قبلا یه خواننده رو با صدا و هنرش میشناختیم الان مارکت موسیقی ایران پر شده با دلقک های بی هنر که نه صدا دارن نه هنر و از طریق روش های دیگه ای میخوان جلب توجه و مخاطب جذب کنن
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      27 11
      وقتی اطلاعی از خوانندگی نداری حرف نزن
    • اِلین IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      18 8
      خیلی هنرمندی شماااا؟؟؟ چرا پس تاحالا آلبوم ندادی؟ . . . آها...تو ادعا نکردی خودت هنرمندی نه؟! خب وقتی چیزی از هنر نمیدونی لطفا نظر نده!
  • Seti:) IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    اوکی تموم کنید من ماکانی نیستم ول خب الان فک کنین از قصد این لباس رو بش دادن و می‌دونستن سروصدا میکنه چون جیمینم از این پوشیده بود و آرمیا دقت میکردن و خب ناراحتم بخاطر کپی ولی ب ماکانیا بر نخوره بی تی اس خیلی بیشتر از ماکان بند محبوبه تو کل جهان پس ب نظر من خودشون این کارو از قصد کردن ک محبوبیت بیشتری بخرن
    • ماکان US ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      13 38
      خواهش میکنم ساکت باش
    • nazimacani IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      21 99
      عزیزم گروه ماکان خیلی هم محبوبه گروه بی تی اس شما هم تحفه ای نیست بعدشم هیچگونه تقلیدی نبوده و گروه ماکان احتیاجی نداره برای محبوبیت از کسی تقلید کنه
    • Arwin IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      44 20
      ماکان بند ی بنده ایرانیه و اصن جهانی نیس🗿🤝بعد الان فناش فشاری شدن دارن ماکان بندو با بزرگترین بوی بند مقایسه میکنن؟اره داش اصن شما راس میگین ماکان بند بزرگترین بوی بنده ن بتس🗿🦖
  • مسعود IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    40 20
    به جز معدود هنرمندان اصیل این مملکت به لحاظ فرهنگی بدترین سلبریتی ها رو متاسفانه داریم که ضد فرهنگ کار میکنن اون هم کاملا آگاهانه و خائنانه ...
    • ‌‌‌ IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      50 8
      اصن بی تی اس بزرگترین فندوم جهانی اونوقت اینا با بی تی اس مقایسه میکنی که از ایران اونورتر نرفتن؟؟؟
  • ARMY IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    65 17
    واقعا که میان از بی تی اس کپی مکنن بعدش هم میان از یک برند تشکر میکنن این لباس فقط برای جیمین که عضو بی تی اس هست خوب و تمام😎
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      کسی از بی تی اس شما تقلید نکرده بعدشم این لباس به امیر بیشتر میاد تا به جیمین خنده داره 🤣🤣
    • ماکانی IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      25 23
      لباس پوشیدن هر کسی به خودش مربوطه و قرار نیست در سلیقه بقیه دخالت کنیم ،اقای مقاره دوست داشتن اونطوری لباس بپوشن به کسی هم مربوط نیست .
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    61 11
    دقیقا کپی همون بود لااقل ی کم تغییرش میداد بهتر میشد البته فقط بخاطر اینکه کپی نباشه وگرنه در مورد سلیقه یا انتخابش به من مربوط نمیشه دوست داره اینطوری بپوشه به کسی ام بی احترامی نکرده
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      8 28
      عزیزم هیچگونه تقلیدی نبوده و امیر از کسی تقلید نکرده
    • شیما IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 18
      پس تغییر دادنش هم به تو مربوط نمیشه..خخ
    • شیما IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      9 17
      پس تغییر دادنش هم به تو مربوط نمیشه..خخ
  • محمدرضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    24 13
    خدایی بعضی خواننده ها توی تیپ خیلی زیاده روی می کنن
  • ARMY IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    43 20
    چه تقلید بدی واقعا که مسخره بودید مسخره تر شدید هر چند که به جیمینم نمیرسی ولی کارتون واقعا زشته متاسفم😐
  • ناشناس IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    32 13
    لباس دیگه چیه که حتما باید کپی کنی
  • Mahi IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    23 9
    پشت هر سلبریتی حرفه ! اینم یکی از اونا ..
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    19 15
    من یه ماکانیم.... چشاتونو باز کنیداون اعضای بی تی اس لباسش آستین داره
  • ماکان US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    16 25
    میشه چشاتونو باز کنین و تفاوت هارو ببینین درسته شبیه هس ولی جنس لباس ها فرق می‌کنه لباس یکی از اعضا بیکار ها آستین داره ماله امیر مقاره آستین ندارع
  • Uniiia IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    11 19
    کپی از کسی کلا کار خوبی نیست ؛ هر چی که باشه بهتره لباس های سنتی خودمون رو ترویج بدیم و باید عذرخواهی بشه بخاطر کپی لباس ...
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    18 8
    استایل و مدل لباس پوشیدن بقیه به شما ربطی نداره
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    28 19
    متاسفانه این نوع پوشش باعث رواج بی فرهنگی و ابتذال در جامعه میشه ،حالا اگه گروه بی تی اس یه شلوار نصفه میپوشید باز باید تقلید کنند؟!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    2 20
    ینی اگ همین هنرمندها رو کنترل کنن هااااکثر جامعه رو کنترل کردن
  • به‌توچه‌اسمم‌چی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    6 39
    خاک‌تو‌سر‌ماکان‌بند‌که‌از‌این‌خواننداه‌مزخرف‌لباسشو.کپی‌کرده‌واینارو‌الگوش‌قرار‌داده🤮🤢
  • ناشناسم IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    6 52
    یه پیام دارم برای اون سری بچه سالایی که بی تی اس فنن
  • US ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    12 34
    آدم نباید از ظاهرش تشخیص داد حالا اومده یه لباسی پوشیده الان مشکل مملکت ما اینه؟ ایراد گرفتن حالا یا تبلیغات بوده یا خوشش اومده مسئله مهمتری توکشور هست که هیچ کی توجه نمیکنه مواد غذایی روز به روز بالا میره به اونا عکسل عمل نشون بدید به فتواهایی که مدام بر علیه ناموس مردم میدن توجه کنین اینا مهم نبستن براتون لباس پوشیدن شده اولویت بابا طرف داره میگه برای رشد جمعیت خانمهای بیوه بالای ۳٠سال برن عقد عربا بشن این فاجه هستش یه خورده فکرکنید این مهمه یا لباس پوشیدن تأسف داره بخدا
  • army IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    26 6
    الان پوشیده که پوشیده مگه گناه کرده؟
  • امیر مقاره IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    18 17
    واقعا متاسفم که تا کسی میاد معروف میشه انقدر ازش ایراد میگیرید آقای مقاره لباسی که میپوشه به خودش مربوطه حسودی نکنید انقدر،هر چی هم بد پشتش بگید ما بازهم ماکانی میمونیم
  • فن ماکان IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    21 16
    من به عنوان فن ماکان اجازه این که به امیر توهین کنید رو نمیدم یعنی چی که لباسش مثل بی تی اس هست و این به شما ربطی نداره و کسی که باید معترض باشه خود بی تی اس هست و امیر ک خودش لباسشو انتخاب نمیکنه طراح لباس داره و مدیر برنامه داره و اینکه حتی طراح لباس بی تی اس هم یه دختر ایرانی هست لطفا دیگه به امیر توهین نکنین
  • njkmjh IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    20 11
    خداوند به این سلبریتی ها یک نعمت داده که مشهور بشن ولی بجاش نعمت عقل و تفکر درست حسابی رو ازشون کم کرده که در نهایت بالانس بشه.
  • ماکانی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    12 26
    واقعا برای همه کسایی که به ماکان توهین میکنن متاسفم طرز لباس پوشیدن هرکس به خودش ربط داره و ما حق نداریم بهش توهین کنیم و این توهین ها نشان دهنده شخصیت ما هست اگر هم نظر و عقیده شما اینه که نباید لباسی بپوشه که مشابهش رو کسه دیگه ای پوشیده ،نظرتون محترم اما اجازه ندارین با تحمیل کردن عقیدتون به کسی مثل امیر ، اون رو مجبور کنید از نظر خودش کنار بکشه این کار واقعا اشتباهه اصلا باشه حرف شما قبول امیر لباس مشابه بی تی اس رو پوشیده اما باید توجه کنیم که به ما ربطی نداره که کی چی میپوشه الان اکثر جوونا و نوجوونا به همچین لباسایی مه امیر میپوشه علاقه دارن پس نظر همه مردم نسبت به یک موضوع یکسان نیست و نظرات کاملا متفاوته پس به نظر و عقیده هم احترام بگذاریم
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      8 6
      تورو سنن دوست عزیز
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 5
    تن ادمی شریف است به جان ادمیت نهمین لباس زیباست نشان ادمیت تا هشتا لباس اولشو کاری ندارم اگر این 9مین لباسش باشه نشانه ادمیتش میباشد چون شاعر گفته لباس نه مین نشانه ادمیت است
    • صبا IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      8 1
      دقیقا👌
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    13 8
    استغفرالله لا اله الا الله
  • مهدی IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 106
    انحرافات اخلاقی و جنسی در دنیا و ایران بیداد میکنه و فریادرسی برای این بیماری نیست!
    • دوستدار انسانیت US ۰۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      34 9
      با پوشیدن لباس آدم منحرف میشه؟خودتم فهمیدی چی گفتی؟!نه بی تی اس منحرفه نه آقای مقاره ذهنای شماست که منحرفه
  • من IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    18 26
    خیلی بدم از این امیر مقاره میاد
  • y.o IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 23
    عیییی🤢
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    13 18
    آدمای تازه به دوران رسیده
  • . US ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    12 22
    به شما چه به شما چه به شما چهههههه:/
  • Black IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    28 8
    بنظرم ایرادی نداری حالا یه لباس عه با یه لباس اتفاقی نمی افته انقدر جریان رو بزرگ کردید نه از شهرت بی تی اس چیری کم میشه نه از هنرمندی و خوانندگی خواننده ایرانی
  • Black IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    26 2
    حالا اینکه میگید لباس غربی هم عجیبه چون طراح این لباس یه شخص کره ای بوده و بی تی اس هم رسما کره ای عه واقعا عجیبه یه عدده بدون اطلاعات نظر میدن
  • سینا IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    16 12
    واقعا دارم حالت حالت تهوع میگیرم با دیدن این لباس توی تن یه خواننده ایرانی ، چون کپی کرده و از خودش مایه نزاشته. خصوصا بابت خوندن کامنت ها، هم اونایی که میگن ممنوع الکارش کنید و شلاق بزنید و هم اونایی که تایید می‌کنند. همه تون حال بهم زن هستید
  • هرچی IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    24 10
    بابا به شما چه ربطی داره، عشقش کشیده اینو پوشیده ... خوب کاریم کرده من اگه جاش بودم به لج شماهاهم که شده صد برابر بد تر از این میپوشیدم . چرا انقد مردم عقده این.‌... الان اون لباس پوشیده یه جوری حرف میزنن انگار ارث باباشون و خورده ...
  • سینا IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    13 10
    خاک عالم بر سر شماها که این پوشش رو تایید میکنید و همینطور متاسفم برای شماها که حرف شلاق زدن و ممنوع الکار کردن این خواننده رو می‌زنید...
  • سینا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    3 10
    چرا در بعضی از مقالات و نظرسنجی ها میگن ایرانی ها خیلی عواطف عجیب و غریبی دارند؟! دلیلش رو الآن با خوندن کامنت ها فهمیدم. مثبت و منفی هر دو طرف عوام .
    • سنا 🐞 IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      7 4
      سلام ببینید شاید خیاط بی تی اس ایرانی باشه اما دلیل نمیشه که آقا مقاره تقلید نکرده باشه ولی بایید قضاوت نکنیم
  • ماکانی ام با افتخار IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    14 7
    چه هیزم تری به شماها فروختن؟؟هان؟؟ جواب منوبدین؟؟زندانی آزاد کردن،حواسشون به بزرگترهاشون بوده،پیروجوون، باخدا هستن نمازاشون سروقته حواسشون به حجاب دختراهست،برای فن هاشون وطرفداراشون وقت میزارن،کدوم یکی ازبازیگرا وخواننده ها این کارارو کردن ومیکنن؟؟ بعدشماها به لباس اش گیرمیدین؟؟ چرا به خوش تیپی وجذابیت ومهربونیت همه موارد بالا گیر نمیدین؟؟
  • .. IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    24 8
    ببخشید اما این لباس کجاش نامتعارفه؟ لباسی که جیمین پوشیده هم قشنگه هم کاملاپوشیده چون یه خواننده کره ای اول این لباس وپوشیده شد نامتعارف ولی اگه اول یه خواننده ایرانی اینو میپوشید میشد خلاقیت درمد واقعا که عجب ادمای هستین بعدشم تگه این لباس نامتعارفم باشه برای امیرمقاره هست نه کس دیگه ای
  • م IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    15 12
    خودتونو گول نزنید، این خوننده ها از هر کسی بهتر می دونند که این لباس ها مسخره است، ولی به این نتیجه هم رسیدند که هر چی عجیب و غریب تر لباس بپوشند و جفنگ تر بخونند طرفدارای ساده لوحشون که عموما جوان های ساده هستند بیشتر می شند، اینا دنبال پولشون هستند که در میارند، براشون مهم نیست دیگران چه نظری می دند. نمونش تتلوی که میلیاردی پول در میاره، افتضاح می خونه، به ریش همه هم تو دلش می خنده، میلیون ها طرفدار ساده هم بین جوونا داره...
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      6 3
      این پایینی هم یکی از همون جوونای ساده
  • محمد ی US ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    13 14
    اتفاقن خیلی هم خوشگله درسته کپی شده ولی خیلی قشنگه من که خوشم اومد🤩🤩
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      4 6
      👌👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
  • ,داود IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    7 2
    چرا بزور و ایجاد ترس متوسل شدن تنها راهکار از نظر بعضی و استفاده از قوه قهریه برای برخورد تجویز میشه مردم خودشان میفهمند اینطور نباید از قوه قهریه مملکت استفاده بشه مگر موارد خاصلطفا بفهمید
  • ریحانه IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    20 9
    الان واقعا فکر کرده که اگه مقل جیمین لباس بپوشه مثل اون معروف میشه؟😑(●_●)
  • ماکان بند❤❤❤ IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    22 8
    چرا این همه توهین می کنید مگه کسی ب شما ها میگه چرا این مدل لباس رو می پوشید سلیقه شخصی هر فرد مربوط ب خودش هس ن ب دیگران مگه اونا تو کار شما فوضولی می کنه ممکن شما ی کتی بپوشی فردا ی نفر دیگ هم همون کت رو بپوشه نمیشه گف تقلید کرده ک دوس داشته پوشیده مگه باید از کسی اجازه می گرف😐😑
  • صبا IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    11 5
    به شما چه کی چی میپوشه هااا ؟ برید زندگی خودتونو کنید بدبختا اگه یه ذره از دقت و توجهتون رو روی اینکه کی چی میپوشه و چی کار میکنه میذاشتیدروی زندگی خودتون الان وضع زندگیتون خیلی بهتر از اینا بود
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    11 7
    سلبریتی های دوزاری
  • مهرداد IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    5 17
    باعرض پوزش.واقعا اگه کسی از موسیقی یک کمی سردربیاره متوجه میشه طرفداری کردن و حتی گوش کردن به این خواننده و امثال اینها ،واقعا بی سوادی و پوچی محضه.
  • سها IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 6
    مگه چیکار کرده اصن سریع دنبال بهونه میگردید که ویو سایت هاتون بره بالا پوشش یه چیز شخصی دوس داشته اینو بپوشه به من شما چه
  • kimiamohammadi IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    8 7
    ایرانی ها متاسفانه جوری هستن ک از این و اون کپی میکنن و این واقعا مایه شرم هستش 😔😑
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    5 6
    این عرف نمیدونم دقیق چیه ولی هر چی که غیر عرف باشه برای شما بازدید و درآمد خوبی داره
  • .. IR ۰۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    4 4
    نا متعارف؟ اخه..اوکی 😐😐
  • US ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    2 7
    هر کشوری قوانين خودشو داره اگر اینها قوانین را اجرا نمی کنند و در حال عقده گشایی هستند مرخص بشن برن این نمیشه با پول ملت رقاصی و توهین کنند
  • ... IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 6
    وزارت به هرکی میخواد میتونه گیر بده اگه قراره شما بگین هرکه چی بپوشه پس مام از فردا به شما بگیم چرا لباست کجه یا چرا راسته این درست نیست
  • انا IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    9 9
    گروه ماکلن بند که در کل بدرد نخورن مخصوصا امیر ولی خداییش لباسش دیگه مسخره تر از گروهشون بود عین دلقک شده بود کلی خندیدیم خدا شفاتون نده که دل مردمو شاد میکنین
  • محمدتقی فرشباف قویفکر IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 6
    بی شک همه در زندگی اشتباه می کنیم. ولی قبول اشتباه شهامت است.
  • $ IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    14 5
    دورتون بگردم همه مشکلاتتون حل شده مونده لباس امیر طفلی این دوست عزیزمون تو بی تی اس یه لباس پوشید طراح ماکان خوشش اومد همون لباسو امیر بپوش هنرمندا هم حق زندگی دارن قربونتون برم اون لباس اونقدرا هم ارزش نداره ک بخایم عابرو هنرمند با استعداد مملکتمون ببریم
  • .. IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    18 2
    خیلی دردناکه. نظراتو که میخونم قلبم درد میگیره از اینهمه توهینای مستقیم . من از هیچ کدوم طرفداری نمیکنم اما یه لحظه خودتون رو بزارید جای این دو طرف . اگر شما یه ادم موفق بودید و این کامنت ها رو دریافت میکردید چه عکس العملی نشون میدادید؟ همیشه میگن وقتی میخوای یکی قضاوت کنی اول با کفشاش راه برو. دنیا بدجور گرده . مواظب باشید که کجا چه چیزی رو میگید یا کجا چه حرکتی انجام میدید ممکنه یه روز به خودتون برگرده.
  • لیلی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    8 4
    چقدر وقتتون آزاده
  • ،،،، IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    10 6
    برید جم کنین بابا شما خودتون شبیه کره ای ها لباس نمیپوشید ینی؟حالا امیر پوشیده داستان شده!هر کس ایرانی من میبینم مثل کره ای ها شدن از نظر استایل و .... بعد حالا شدین علامه ی دهر واسه مردم!قرار نیست از ماکان بند خوشتون نمیاد باید بهش بگید بی هنر و ... ماهم قرار نیس چون از بی تی اس خوشمون نمیاد باید بهشون توهین کنیم!چرا بی تی اس هر لباسی بپوشن (سنتی ایرانی پوشیدن)اشکالی نداره ولی حالا اینا خود به خود شدن بی هنر؟شما خودتون بزور دارید ارزش خواننده های ایرانی رو میارین پایین بعد بعضیا میگن اینا بچه فقیر بودن حالام واسه ما شدن آدم!اونا تلاش خودشونو کردن به این مقطع رسیدن مث شماها بیکار و علاف نیستن بشینن دنبال چرت و پرت بگردن!ناراحتید نگاشون نکنید کسی محبورتون کرده؟
  • Sayna IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    10 6
    اصلا کپی کنه لباس لباسه اصلا برای چی حواشی درست میکنید امیر دوست داشته پوشیده بی تی اس هم خیلی از رو لباسای ایرانی ها تقلید کرده ولی حواشی درست نشده چرا چون ایران فقط میخواد درباره خواننده های وطنی خودش حاشیه درست کنه اگه از صد درصد نود درصد نمیخواین به کسایی که توهین میکنن ...... لطفا دیگه حواشی درست نکنید اگه بخواین توهین کنید حواشی بسازید خاندان ماکان... بهتون🤬
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 12
    یکی بگه آخه ا ین اصلا خواننده هست؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    10 6
    به شما چه ربطی داره امیر مقاره چجوری میپوشه تا کی میخوادن اینقدر مضخرف بگین بسه دیگه چرا دخالت میکنید امیر و رهام طراح لباس دارن و طراح لباس اینا رو براشون میدوزه خود گروه بی تی اس چیزی نمیگن واسه اینکه لباس امیر مثل اونهاست شما ها حرف می‌زنیم درضمن این طرح لباس رو همه ی طراح های لباس میدونن اصلا شاید ایده مال خودشونه و اگه اینقدر میخواین حرف بزنیم قشنگ دقت کنید که کلی تفاوت داره لباس هاشون و اینکه اگه امیر رو بشناسید میدونید که اهل اصکی نیست این بحث مسخره رو تموم کنید 😏
  • Army_BTS IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    13 6
    نگاه کن بیچاره ماکان بندمگه چیکارکرده یه لباس پوشیده مثل لباس جیمین دیگه اینقدرشلوغش میکنیدچرا؟مگه آدم کشته؟😐
  • US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 6
    شما با انتشار این چیزها فقط اینها را مطرح و برایشان تبلیغ میکنید لابد این سیاست جدید است برای عادی شدن ابتذال
  • چلمنگ اول IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    8 10
    این کدوم خوانندس !! چرا اینجوری اخه ،خددداااایش خیلی زشت بود لباسش بعدشم چرا مثل میمون میپرید اینبرو اونبر چجوری روش میشد 😂
  • ........ IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    28 7
    من طرفدار ماکان بند نیستم شماهایی که میگید باید شلاق بزنند و ممنوع الکار بشه مگه تو عصر جاهلیت عربستان زندگی میکنید؟ و چرا فکر میکند هر کی طرفدار گروهی باشه چه خارجی چه ایرانی طرفدارانش نوجوان و بچه سالن نه اینجوری نیست به عنوان مثال همین BTS طرفدارنش از بچه ی 5 تاااااااا پیرمرد یا پیرزن 72 ساله است بهتره طرز فکر تون رو عوض کنید دیگه غارنشینان هم این جور طرز فکری ندارند اگه بیشتر به کارتون ادامه بدید این نسل و نسل اینده از شما متنفر خواهند شد کی میخواید اینو درک کنید که تویه سال 2022 دارید زندگی میکنید همه جامعه ها دارن پیشرفت میکنن اونوقت ما هنوز به خاطر یه مشت خرافات داریم برای لباس یه خواننده بحث میکنیم خب وقتی هنوز علم اینو ندارید که نوجوان ها از چیزای شاد خوششون میاد چرا ادعای بلدی میکنید و چیزی رو میگید که باعث ناراحتی بشه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    12 11
    ی سری بچه سال طرفدار ابتذال میان نظر میدن
  • مهدی بصیری فر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    5 14
    شیک پوشی خوبه اما این شیک پوشی نیست این جلف پوشیه طرف کت نصفه با یک آستین پوشیده
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    1 8
    خیلی جالب نبود
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    14 2
    دوستان ارمی به نظرم این بحث به جایی نمیرسه پس خودتونو اذیت نکنین هر کی میاد فکر میکنه حق با خودشه
  • رهگذر IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    7 9
    چقدرم زشت شده
  • ناشناس IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    6 8
    مثل آدم لباس بپوشن چی میشن عقده ای ها فقط تو فکر جلب توجه هستن متأسفم برا خودمون با این بازیگرامون
  • هموطن IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    3 7
    عقده ایهایی که میخواهند یک جوری خوده شان را مطرح کنند .و................خدا شفاشان بدهد.
  • ملینا IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    11 3
    من یه طراح لباسم و تا حالا بی سواد تر از نویسنده این مطلب در مبحث مد و فشن به عمرم ندیدم
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    11 1
    ببخشید دوستان واقعا نمیفهمم این که هر کسی به چه صورت لباس میپوشه ربطی به دیگران نداره که بخوان نظر بدن من یک آرمیم و اینکه دارین به لباس بی تی اس توهین میکنین رو اصلا درک نمیکنم با این حرفتون هم به طرفدار های بی تی اس و هم به طرفداران ماکان بند توهین کردین و سلیقه ی اونها رو زیر پا گذاشتین و هم شعور خودتون رو رسوندین کاملا متاسفم برای افرادی که اینطوری نگاه میکنن و تنها کاری که میتونن انجام بدن هیت دادن و بی احترامی به سلایق دیگرانه
  • Army💜 BTS💜 zahra IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
    12 6
    حالا کاری به این که از رو لباس جیمین 💜 (جیمین خواننده گروه بی تی اس ) تقلید کرده ندارم . ولی جوری که این لباس تو کنسرت بی تی اس تو تن جیمین قشنگ بود و بهش میومد به آقای امیر مقاره نمیومد این نوع پوشش .، استایل و قد جیمین طوریه که تو اینجور لباس ها قشنگ تر میشه و همین طور فرم چهره اش ،. به هر حال تو آسیای شرق سلبریتی های پسر اکثرا لباس ها ی متنوع و یه کم باز تر میپوشند که با فرم چهره و لاغر بودنشون جوره این استایل ها و این نوع کت و استایل به آقای امیر مقاره نمیاد چون جیمین لاغر تره تو تن اون بهتر بود به نظرم اگه یه کت عادی تر می‌پوشید که بهش بیاد آقای مقاره قشنگ تر بود البته با احترام 💚🙂
  • رهامیر IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    12 3
    کسانی که میاین نظر میدن تا دوروز پیش خودتون وقتی شلوار پاره پوره مد شده بود میپوشیدین حالا این شد نصفه بعدشم ماکان دوست داشته اینو پوشیده به کسی ربطی نداره اگر کسی باید گیر میداد یکی اراشد باید بودن یکی هم خود بی تی اس
  • ماکانی IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    8 7
    آقا اولش ک به نظر شما این لباس ها فرقی نداره؟ اگر هم شبیه بود دوست داشته ک کپی کنه
  • . IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    5 7
    قیافشو از نسل قاجار اومده این زمان
  • جعفر IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 6
    شلوارش نصف بود عالی میشه
  • حسین IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    3 8
    این قبلا پیک موتوری نبود
  • ARMY IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
    13 7
    بی تی اس انقدر قوی و خوب هس که حتی بقیه کشورا برا اینکه مهبوب بشن اصکی میرن 🤣😏 #قدرت_بی تی اس
  • Ava IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
    5 1
    در کل پوشش یه چیز کاملا شخصی هس و ربطی به ما نداره حالا هرکی میخواد باشه خواننده یا بازیگر و... اما خدایی لباس خیلی باحالی هس، همیشه که نباید کت کامل باشه😂