با اتمام عملیات اجرایی پروژه ساخت پایانه زیرزمینی اکباتان، این زیرساخت عمرانی ظرف روزهای آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد؛ اتفاقی بزرگ و مهم برای خط ۴ مترو تهران که نه تنها خدمات تعمیر و نگهداری از واگن های فعال در این خط را تسهیل می‌سازد بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها را نیز میسر می‌سازد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در این رابطه گفت: خط ۴ مترو پیش از این صرفاً از خدمات فاز نخست پایانه شهید کلاهدوز بهره مند بود اما با افتتاح پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور به حساب می‌آید، روند سرویس دهی به قطارهای این خط و همچنین مسافرگیری واگن‌ها شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت. 

او افزود: عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه اکباتان که در ۲ طبقه و با ۷۰ هزار مترمربع زیربنا طراحی شده است، از سال ۱۳۸۷ شروع و امروز شاهد بهره‌برداری از فاز نخست آن هستیم. 

درستی در ادامه با اشاره به بخشی از ویژگی‌های شاخص پایانه اکباتان گفت: به لحاظ ملاحظات منظر شهری و مداخلات بافت محلی منطقه، احداث پایانه اکباتان به صورت زیرزمینی صورت گرفت تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای ساکنان این محدوده از شهر ایجاد شود. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: این پایانه با کاربری‌های اداری وخدمات فنی- مهندسی، ظرفیت پذیرش ۲۱ رام را دارا بوده و ۹ خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دوره‌ای و سرویس قطارهاست. اجرای بارانداز، جرثقیل دروازه‌ای و سیستم هوای فشرده از دیگر خصوصیات پایانه اکباتان به شمار می‌آید.

کد خبر 687593
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha