۳۶.۷ درصد پاسخگویان نظرسنجی صدا و سیما، امریکا را «مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات» دانستند، ۲۴ درصد کشور روسیه، ۱۲.۵ درصد ایران و ۴.۲ درصد هم کشور چین را مانع اصلی دستیابی به توافق دانستند.

مذاكرات

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: مرکز افکارسنجی صداوسیما «پنداشت مردم از وضعیت اقتصادی کشور و دولت سیزدهم» و نیز «روند ارزیابی پاسخگویان از جایگاه ایران در صحنه بین‌الملل» را بررسی کرده است.

براساس نظرسنجی‌های مراکز معتبر کشور اعلام شده بود، ۵۲ درصد مردم علت اصلی مشکلات اقتصادی را عملکرد نامناسب دولت قبل می‌دانند. این امر ناظر بر یافته‌های مرکز افکارسنجی صداوسیما است. این نظرسنجی در زمینه «پنداشت مردم از وضعیت اقتصادی کشور و دولت سیزدهم» در یک جامعه آماری ۴ هزار و ۹۸۸ نفره ایرانیان بالای ۱۸ سال، در تهران و ۳۱ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده است. 

یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد درباره «نقش عملکرد نامناسب دولت قبل در تورم و مسائل و مشکلات اقتصادی کشور در حال حاضر» ۵۲.۶ درصد از پاسخگویان بر این باورند که «عملکرد نامناسب دولت قبل، عامل اصلی تورم و مسائل و مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور است.» در مقابل، ۴۲.۲ درصد نیز با این نظر مخالف یا کاملاً مخالف بودند و ۵.۲ درصد هم به این سؤال پاسخ ندادند.

همچنین در نظرسنجی در زمینه «مسائل روز جامعه» که در یک جامعه آماری هزار و ۲۰۶ نفره در تهران و ۳۰ استان کشور و در فروردین امسال انجام شد، ۳۶.۷ درصد پاسخگویان، امریکا را «مانع اصلی به نتیجه رسیدن مذاکرات» دانستند، ۲۴ درصد کشور روسیه، ۱۲.۵ درصد ایران و ۴.۲ درصد هم کشور چین را مانع اصلی دستیابی به توافق دانستند.

۵۰ درصد مردم جایگاه ایران در صحنه بین‌الملل را «بسیار مطلوب» ارزیابی می‌کنند. این امر نیز ناظر بر یافته‌های یک نظرسنجی صداوسیما در زمینه «روند ارزیابی پاسخگویان از جایگاه ایران در صحنه بین‌الملل» است. ۵۰.۶ درصد از پاسخگویان در سال‌جاری جایگاه ایران را مطلوب و بسیار مطلوب ارزیابی کردند این درحالی است که در سال ۹۹ تنها ۴۲.۶ درصد پاسخگویان وضعیت ایران در صحنه بین‌الملل را مطلوب و بسیار مطلوب می‌دانستند. همچنین ۳۸.۶ درصد در سال‌جاری جایگاه ایران را نامطلوب و بسیار نامطلوب می‌دانستند، درحالی که دو سال قبل، ۵۷.۴ درصد پاسخگویان این وضعیت را نامطلوب و بسیار نامطلوب ارزیابی می‌کردند. تفاوت وضعیت این دو شاخص در دو سال، نشان دهنده ارزیابی مثبت و رو به رشد پاسخ‌دهندگان از ارتقای جایگاه ایران در صحنه بین‌المللی است.

متن کامل نظرسنجی را در لینک زیر ببینید:

کد خبر 688316
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • احسان معتمدی IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    0 15
    امریکا ابرقدرت اقتصادی و مالی جهان است و سیستم های بانکی را برای خود قبضه کرده مثل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا که انگل دور امریکا است این سازمانهای خصوصی را بر برهمه دولت ها تحمیل کرده و ایران و ونزوئلا و کوبا و روسیه را تحریم نموده است روسیه خودش تحریم است . امریکا است بخواهد با یک امضا تحریم ها را لغو میکند . لذا ایران و روسیه و چین باید سیستم مستقل بانک جهانی درست کنند که در ان پول همین کشورها داد و ستد شود و دلار و یورو حذف شود تا بفهمند دنیا چه خبر است
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    7 0
    نظر سنجی اصولی نیست در جامعه بودن واز نزدیک با مردم بودن نظر سنجی واقعی ه
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      2 0
      احسنت حق باشماست