اعضای شورای شهر شهرکرد و بوشهر نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد واکنش نشان دادند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.

سگ ولگرد

به گزارش همشهری آنلاین؛ ایمان زندی‌نیا سخنگوی شورای شهر بوشهر درباره موضوع سگ‌های بلاصاحب که آن را از موضوعات مهم و اولویت‌دار در شورای شهر ششم عنوان کرده، اظهار داشت :این مسئله در سال‌های گذشته رها شده بود و گله سگ‌های ولگرد در نقاط شهر به چشم می‌خورد.

سخنگوی شورای شهر بوشهر افزود: در ابتدای شورا، با مشخص کردن یک پیمانکار به مدت ۶ ماه و فعال کردن کمپ نگهداری، گله‌ سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر جمع شد. پس از پایان قرارداد پیمانکار، دوباره با یک پیمانکار جدید و با تجربه‌تر قرارداد یکساله منعقد شده که به زودی کار را آغاز خواهد کرد. در کمپ‌ها نیز بر اساس چارچوب و مقررات وزارت کشور عقیم سازی سگ‌های ولگرد انجام خواهد شد و تا بهار سال آینده موضوع سگ‌های ولگرد در شهر بوشهر کنترل خواهد شد.

او با اشاره به دغدغه‌مندی حامیان حقوق حیوانات گفت: معضل سگ‌های ولگرد فقط مختص شهر بوشهر نیست و در شهرها و روستاهای همجوار نیز این معضل وجود دارد و اگر بخواهیم چرخه سگ‌های ولگرد کنترل شود باید مسؤلان امر در روستاها و شهرها نیز توجه ویژه نمایند. باید معضل سگ‌های ولگرد به صورت استانی دیده شود و کمپ‌های مشترک شکل بگیرد و هر شهرداری و دهیاری سهم خود را بپردازد تا طرح به موفقیت کامل برسد.

برای حفظ امنیت شهروندان آوردن سگ به پارک‌ها خودداری شود

همچنین ماشاالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرکرد نیز با بیان اینکه امنیت و آرامش شهروندان بسیار مهم است، گفت: برخی‌ بخاطر شرایط زندگی مانند دامپروری، باغبانی و نگهبانی مجبور به استفاده از سگ برای انجام امورات خود هستند که مخالفت با سگ‌گردانی از این مقوله جداست. استفاده از سگ در مکان‌های عمومی غیرقانونی است و امنیت و آرامش شهروندان به خصوص کودکان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  روایت‌های تلخ مردم از مواجهه با سگ‌های ولگرد

                     هنگام حمله سگ‌ها چه کنیم؟

او ادامه داد: شهرداری در ابلاغیه‌ای به منظور حفظ امنیت و سلامتی شهروندان از نگهبانان پارک‌ها و مکان‌های فرهنگی عمومی مسقف مانند پارک بانوان خواسته تا از ورود حیوانات خانگی نظیر سگ و گربه به آن محیط جلوگیری کنند. برخی از این سگ‌ها، سگ‌های بلاصاحب هستند که در حاشیه شهر بسیار دیده می‌شود و شهرداری اقدام به جمع‌آوری سگ‌ها، عقیم‌سازی و نگهداری آن‌ها کرده است.

کد خبر 688917
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha