علیرضا دباغ، دکتری فرهنگ و ارتباطات دارد. او با منطق و نه از روی سلیقه درباره برنامه«عصر جدید» می‌گوید: «شهرت علی نظری طولابی و امثالهم ممکن است کار دست کودکان و نوجوانانی از این دست بدهد. انتظار بی‌جا و مهملی است که بخواهیم او چند سال دیگر جای همایون شجریان را بگیرد!»

علی طولابی

همشهری آنلاین- فرشاد شیرزادی:  برنامه «عصر جدید» در رده‌های پایانی پای بچه‌هایی از شهرهای مختلف ایران را به میان کشانده است. چندی پیش اجرای علی نظری طولابی مخاطبان را اقناع کرد که این برنامه در کشف استعداد مهارت خاصی دارد اما این عقیده‌ای نیست که علیرضا دباغ عنوان می‌کند. علیرضا دباغ، تهیه کننده صدا و سیما و رادیوست و در کارنامه کاری خود ساختن برنامه‌هایی مانند «یک شب از هزار و یک شب» و «تهران در شب» را به ثبت رسانده است. او می‌گوید: «برنامه «عصر جدید» ذاتاً برنامه‌ای سرگرم کننده است. برنامه‌ای از این جنس وظیفه‌ای در قبال پرورش و کشف استعدادها ندارد. چنین برنامه‌هایی چند صباحی از برخی چهره‌ها استفاده می‌کنند و سپس آن چهره در عمق سرنوشت محتوم خود فرومی‌رود.»

گفت‌وگوی ما درباره برنامه «عصر جدید» با علیرضا دباغ، درباره همین موضوع است که در ادامه می‌خوانید:

  آنها برای طولابی کف می‌زنند و هورا می‌کشند اما استعدادش از دست می‌رود

بیشتر مدعوین برنامه «عصرجدید» کودکان و نوجوانان‌اند اما در عین حال در نسخه‌های اصلی این نوع برنامه، به عینه می‌بینیم که بزرگسالان بیشتر شرکت می‌کنند یا زوج‌هایی که با هم هماهنگ‌اند. چرا در ایران حضور و تمایل نوجوانان برای شرکت در این برنامه پررنگ‌تر است؟ به لحاظ جامعه‌شناختی یا نگاه رسانه‌ای می‌خواهم این مهم را بررسی کنید.  

آمار دقیقی از سن و سال شرکت­ کنندگان در برنامه­ های استعدادیابی در دسترس بنده نیست و آنچه گفته می­­‌شود بر پایه تجربیات دیداری شماست اما اگر همین را هم ملاک قرار دهیم باز پاسخ به این پرسش چندان آسان نیست. به هرحال هر انسانی که هنری دارد مایل به دیده شدن است و این تمایل برای نوجوانان به طور غریزی بیش از دیگر سنین قابل توجیه است چون در این سن و سال، نوجوان خود را در معرض توجه دیگران می­داند و والدین او نیز همین که می­بینند فرزندشان دارای استعداد خاصی است تلاش می­کنند استعداد او را به دیگران معرفی کنند و بیشتر دیده شوند. برنامه‌هایی مانند عصر جدید بدون آنکه بخواهیم به آن بار ارزشی خاصی بدهیم، به طور ذاتی، محمل مناسبی برای رسیدن به این اهداف  کودکان و نوجوانان و والدینشان به­‌شمار می­رود. اگر  پرسش شما به گونه‌ای دیگر طرح می‌شد یا مثلاً درباره خوانندگی خوانندگان نوجوان بود، شاید راحت‌تر می‌شد به آن پاسخ داد.

اتفاقاً پرسش بعدی من به خوانندگی علی نظری طولابی بازمی‌گردد که ترانه‌ای از همایون شجریان را خواند و در گویش لُری هم موفق بود. پرسش دیگری دارم که چرا در حوزه خوانندگی، در برنامه‌ای مانند «عصر جدید» بیشتر از بچه‌ها استفاده می‌کنند؟

چرا شهرت علی طولابی می‌تواند کار دستش می‌دهد؟ |  عصر جدید فقط یک ویترین است |  این برنامه  وظیفه پشتیبانی از برنده‌هایش را ندارد

مسائلی در حوزه موسیقی وجو دارد که به ضوابط کشور بازمی‌گردد. به عنوان مثال، مانعی برای پخش صداهای بم و مردانه در رادیو و تلویزیون وجود ندارد؛ در حالی  که پخش صداهای زنانه ممنوع است. از طرفی صدای پسربچه ها شبیه  صدای زیر زنانه است و البته هر خواننده هم   تحریرهای پرکشش بیشتری را بتواند ارائه دهد، مخاطب  به او اقبال نشان می‌دهد. 

به نظر شما کسی مانند طولابی در موسیقی موفق است؟

 اگر ۴ سال دیگر صدای آقای طولابی را بشنوید، با آنچه امروز شنیده‌ می­‌شود­، کاملاً متفاوت خواهد بود. او وقتی دوران بلوغ را طی کند و صدایش تغییر کند، دیگر این صدای زنگدار زیری را که از او می‌شنویم، نخواهد داشت و اگر آموزش نبیند، به راحتی قادر به انجام چنین اجراهایی در سنین جوانی و بزرگسالی نخواهد بود.

آیا برنامه‌هایی مانند «عصر جدید» در حوزه استعدادیابی برای بچه‌ها موثرند یا نه؟ می‌خواهم به چرایی آن هم بپردازید.

چنین قواعدی اصلاً در هنر وجود ندارد. شاید بتوان عنوان کرد که برنامه عصر جدید برای اینکه بتواند، بیننده جذب کند و مخاطب خودش را نگه دارد، سراغ کسانی می‌رود که در زمان مشخص برای این برنامه جذاب‌اند. اما اینکه بعدها در کجای هنر کشورمان قرار می‌گیرند و چه سرنوشتی در عرصه هنری خواهند داشت، بر ما پوشیده است.

با این قاعده نمی‌توان در عرصه هنر ادامه داد و دوام آورد. نمی‌توان گفت که در حال حاضر آقای طولابی را یافته‌ایم و عصر جدید، او را کشف کرد و حال از این پس او مدارج ترقی در کار هنری را طی خواهد کرد و طولابی را خواهیم دید که در سال‌های نه چندان دور مثلاً جای همایون شجریان را می‌گیرد!

البته صرفاً در حوزه موسیقی صحبت نمی‌کنیم. بحث ما به گونه‌ای فراگیر است و طبعاً سینمای ایران را هم دربرمی‌گیرد. سرنوشت بازیگران کودک و نوجوانی را که در حوزه کودک و نوجوان داریم، بنگرید. استعداد آنها در ابتدای کار اتفاقاً خیلی هم زیاد بوده. یکی مانند شخصیت «مجید»(مهدی باقربیگی) در «قصه‌های مجید». ببینید که او امروز چه می‌کند و کجا به سر می‌برد؟! یا پسر بچه‌ای که در «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی با نهایت معصومیت بازی کرد و بازی زیبایش همواره در ذهن و یاد ما ماندگار شده است، امروز در سینماست؟ یا بازیگر «بچه‌های آسمان» مجید مجیدی.

متأسفانه از بچه‌ها به اقتضای همان سنی که دارند استفاده می‌کنند. برخی از آنها زود فراموش می‌شوند. علی شادمان بازیگر شخصیت «جاوید» در سریال یاغی، استثناست که از زمان کودکی در سینما نقش آفرینی کرده و هم اکنون در عنفوان جوانی هم بازیگر مطرحی است و سیر صعودی کارش را حفظ کرده و به آن استمرار بخشیده است. او سال‌ها پیش در دوران کودکی در فیلم  «میم مثل مادر» بازی کرد و نقش او در سریال «می‌خواهم زنده بمانم» محوری بود و اکنون هم در سن جوانی بازی درخشانی را ارائه می‌دهد.

چرا؟

چون او یک استثناست که به موقع کشف و به طور مستمر در جوّ هنری زندگی کرده است. او راه خودش را انتخاب کرده و ادامه می دهد اما اصلاً برنام ه­ایی مثل برنامه عصر جدید به این معنا نیست که  استعداد خاصی را کشف کرده‌ که با قطعیت آن را به رشد و تعالی برساند. در مواقعی حتی این برنامه استعداد اندک آن نوجوان یا کودک را هم نابود می‌کند.

چرا شهرت علی طولابی می‌تواند کار دستش می‌دهد؟ |  عصر جدید فقط یک ویترین است |  این برنامه  وظیفه پشتیبانی از برنده‌هایش را ندارد

دلیل اصلی این مورد صحیحی که می‌فرماید دقیقاً چیست؟

نوجوانی مانند علی طولابی یا دیگران به شهرت کاذب و محدودی دست می‌یابند و پس از آن باید لاجرم روزی با واقعیت روبه‌رو شوند. زودتر از آنچه بخواهید تصورش را بکنید، در خواهند یافت که دنیای هنر اصلاً آن دنیایی نیست که عصر جدید نشان داده و برایش کف زده‌­اند و هورا کشیده­‌اند.

در حقیقت عصر جدید یک ویترین است که باید سوژه‌های راه­ یافته به برنامه را با زرق و برق بیشتر به بیننده نشان دهد. نمونه آن در تلویزیون‌های خصوصی در سراسر دنیا دیده می‌­شود که از نظر اقتصادی در بخش خصوصی قابل توجیه است و اگر نمونه‌های مشابه برنامه‌ای مانند عصرجدید را در کشورهای توسعه یافته می‌بینید به دلیل رقابتی است که بین شبکه‌های خصوصی وجود دارد تا بتوانند مخاطب جذب کنند.

حال من پرسشی دارم که این برنامه در حوزه ارزش‌های ما که با کشورهای غربی متفاوت است، می‌گنجد یا خیر؟! به شخصه اعتقادی به کپی برداری ندارم و نمی‌توانم آن را بپذیرم.

وظیفه اصلی حمایت از اشخاصی مانند علی طولابی یا در نمونه موفق «علی شادمان» که به آن اشاره کردید، برای ادامه موفقیت با کیست؟

به نظرم نمی‌توان از نهاد و سازمان خاصی انتظار داشت که چنین وظیفه‌ای را برعهده گیرد. کسی هم معمولاً شانه به زیر چنین مسئولیتی نمی‌دهد. وظیفه وزارت ارشاد هم نیست. همین‌طور حوزه هنری و صدا و سیما هم چنین وظایفی ندارند.

پس وظیفه اصلی برنامه‌ای مانند عصر جدید چیست؟

به نظر من وظیفه اصلی برنامه‌ای مانند «عصر جدید» سرگرمی و تفریح است. برنامه‌ای که وظیفه سرگرمی دارد، نمی‌تواند وظیفه سنگین‌تری را برعهده بگیرد. اگر از چنین برنامه‌ای بخواهیم که استعدادها را رصد و پیگیری کند و برای استعدادهای خاص آینده­ سازی کند بیشتر جنبه شعاری پیدا می‌کند.

برنامه‌هایی مانند عصر جدید برای جذب مخاطب و استمرار برنامه­ سازی و به عبارت بهتر حفظ انحصار برند کپی‌برداری شده­ برنامه‌های خارجی در ایران با مطرح کردن اشخاصی ماند علی طولابی، با پرداخت هزینه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی به کارشان پر و بال می‌دهند تا همچنان در معرض توجه باشند. چنین بازاری معمولاً بازار مکاره‌ای است که معمولا از درونش، هنرمند به وجود نخواهد آمد. پرورش هنرمند را هم نمی‌توان از آن انتظار داشت. اوج همه آنها در برنامه‌ای مانند «خندوانه» کسی مانند «حامد آهنگی» است که به عنوان استندآپ کمدی در برنامه آورده شد.

او هم البته قبل از ورود به رسانه در محافل و مجالس خصوصی کار خودش را آغاز کرده بود و حالا پایش به تلویزیون رسیده است. تلویزیون هم از چنین شخصی استفاده خودش را می‌کند و خبر دیگری از پرورش این استعداد هم اتفاقاً در میان نیست. یعنی اصلاً چنین نیست که به این افراد بگوییم بیا اینجا استخدام شو یا تو را به دانشکده صدا و سیما می‌بریم تا درس بخوانی و یا طولابی سر از دانشکده موسیقی درنمی‌آورد، اتفاقی برای او رخ نمی‌دهد که با هزینه تلویزیون بورسیه شود. چنین اتفاقاتی اصلاً در ایران نمی‌افتد. در مجموعه نظام آموزشی چنین مواردی به صورت رسمی تعریف نشده. بنابراین هر چه هست همین است که می‌بینیم محدود و غیر قابل اتکا. اگر قرار است کسی متولی این کار باشد و نوجوانی مثل طولابی بخواهد راه موسیقی را ادامه دهد، بهترین گزینه والدینش هستند که می‌توانند به او کمک کنند. این شهرت اتفاقاً اگر نابه جا باشد، شاید بیهوده کار دست افرادی مانند علی نظری طولابی دهد.

برنامه عصر جدید اگر همان وظیفه سرگرمی و تفریحی خود را ارائه دهد، کافی است. البته باید مراقب بود که این هدف هر وسیله‌ای را توجیه نکند.

کد خبر 690370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 71
  • نظرات غیرقابل انتشار: 41
  • ایرانی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    جناب دکتر دباغ نمیدونم چرا شما فکر می‌کنید فقط خودت بلدی و خودت هستی بذارید بچه های این سرزمین در سنین پایین شکوفا بشن
    • ناشناس IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      62 12
      اتفاقا بسیار عالی و واقع بینانانه بود. الانه با وجود مدارس و دانشگاهها و مراکز فرهنگی و علمی و فنی هر کسی استعداد خاصی در هر رشته ای داشته باشد می تواند وارد شده و موفق نیز بشود.
    • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      50 21
      اتفاقأ ايشان بسيار عالي و شفاف و واضح و موشكافانه با موضوع برخورد كرده و بخوبي به نكات مهم و خوبي اشاره كرده و اينكه اين برنامه بيشتر سرگرمي است تا آموزشي و استعداد يابي
    • کوشکی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      43 12
      عزیزم ایشون کاملا درست می گوید. خلاصه کلام ایشون این هست بعد از دیده شدن افراد در عصر جدید دیگه کارشون با این برنامه تمام هست. ایشون میگوید عصر جدید وظیفه آموزش و پرورش استعدادها را بر عهده ندارد که کاملا درست می گوید. هدایت استعداد ها بر عهده کسی دیگه هست. اگر غیر از این هست شما بفرمایید؟
    • دانیال IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      44 5
      فکر کنم اصلا متن رو نخوندی . ایشون حرفش اینه که هیچ ضمانتی نیست که چون تو عصر جدید اول شد در آینده هم موفق باشه . مخصوصا بحث صدا که با بلوغ از این رو به اون رو میشه و کاملا هم درست گفتند. بعدش هم در ادامه اگر باعث ایجاد شخصیت خود بزرگ بینی در بچه نشه و بجای پیشرفت باعث ایجاد یه شخصیت دراماتیک نشه. لطفا دوباره متن رو بخون بعد نظر بده
  • یدالله عارفی IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    71 36
    من نظر جناب دکتر دباغ را قبول ندارم چون هرکسی خداوند ذاتا استعدادی بهش داده و باید دنبال بارور کردن آن من خود بدون هیچ آموزش ویا شرکت در برنامه ای دیوان غزلیلتی به سبک حافظ نوشته ام چون دانستم استعدادم در چه زمینه ای بروز کرده علی طولابی هم مثل من استعدادش را در 5سالگی یافته و در آینده سرآمد خواننده های مطرح کشور میشود
    • مهدی DE ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      36 5
      اینکه دیده شدن خوبه کشف استعدادها هم خوبه اما مشکل اینجاست که راه را از بیراهه نمی شناسند این بچه تا اجراهای بزرگ و خواندن صحیح سر از ناسره شناختن راه بسیار بسیار پیچیده و‌طولانی دارد مشکل اینست که این نوجوان تا به سن بلوغ تغیر صدای بسیار دارد اگر زیر نظر اساتید نباشد همین را هم از دست خواهد داد اجرای دیگران که چیزی را اثبات نمی کند باید کار کند باید زیادتر از چیزی که فکر می کنید بشنود تا بتواند در سالهای پیش رو اندوخته داشته باشد برای ادامه زندگی و راه موسیقیایی وگرنه استعداد در این کشور بسیار زیاد است حتی بسیار بسیار بهتر در سطوح بالاتر
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      20 5
      سلام دوست عزیز البته من نظرم همسو با آقای دباغی هست چون بنده ۲۸ سال معلم بودم در دانشگاه هم تدریس کردم اتفاقا در سه مقطع آموزشی کار کردم استعدادهای بهتری از آقای طولابی دیدم اما حتی آموزش وپرورش هم که متولی امر آموزش وحتی بعضا یافتن استعدادهاست نمی تواند تمام وکمال به این باب بپردازد لذا تلطیف تر اینکه باید از خانوادهها حمایت شود که خانواده هم بتواند فرزندان خود را در راه پرورش استعداد کمک کنند.متاسفانه مجال توضیح در این جای اندک نیست .عزیز همه فرزندان این مرز و بوم باید تربیت واستعدادیابی شوندو اینکه در کشورمان ارگانی که متولی نگهداری وبه شکوفا رسیدن باشد نیست کما آینکه جلوتر از آقای نظری، آقای خائف هم بودند و الان چنانکه من گهگاهی در رسانه ها می بینم حمایت خانواده آقای خائف بیشتر جلوه می کند پس ابتدا اینگونه فرزندان ما با این استعداد خوب باید زیر چتر حمایتی خانواده باشند تا راه بهتری بپیمایند وخانواده هم برنامه ی بهتری داشته باشد که از این بچه ها استفاده ابزاری در هنر نشود تا آن شالله مسیر تعالی را به خوبی بپیمایند.
  • محمدی IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    27 9
    به نظرمن استعدادازهمین سنین بایدیافت شوددرضمن ازدادن جوایزمشخص است که جوایزرامیدهندبرای پویایی استعدادکه اگر وی آن کارشو نتیجه مثبت میدهد
  • محمدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    28 9
    بچه ای که درسنین پایین به شاگردی مکانیکی میرودنتیجه میدهدیادرسنین بالا
    • محمد IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      13 6
      دوست عزیز کشف استعداد با کسب مهارت در حرفه مکانیکی کاملا با هم فرق میکنن.
    • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      8 4
      موافقم ادم از بچگی دنبال هدفش باشه یکی هست صداش خوبه باید متوقف بمونه اینم تو شرایط بد اقتصاد افرین اقای طولابی افتخار شهر قدسی البته خودمم شهر قدسی هستم خیلی خوشحالم همه خوب بودن تو فینال تو یه حد بودن کسی به کسی برتری نداشتن حالا این انتخاب یه شانس هم بود برای طولابی علاوه با اجرای خوبش
  • س.ق IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    14 14
    خیلی خوب هستش فقط ای کاش هوای آن دخترکوچلو را داشته باشید خیلی احساسی و تشنه محبت بود حالاهم که اول نشد فکرکنم ضربه روحی می بیند
  • ایران IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 11
    علی شادمان با پول پدرش وحمایت سیلبریتی های پولکی دوباره سر زبونا افتاد ..متاسفانه در ایران استعداد معنا نداره !و فقط با پول پدرشون و رانت و ووو بازیگر و خواننده و قهرمان ورزشی میشن همین و بس
  • صادق خان IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    27 12
    علی نظری طولانی یک پدیده در عصر جدید بود و جای بحثی نیست که علی آقا یک خواننده محبوب تحویل نسل جدید است وی توانایی هایی خوبی در پخش کنسرت و آلبوم جدید دارد صدای وی محبوب است و در لکستان طرفداران بسیاری دارد که اگر مجالس عروسی هم که شده راه بندازه هر عروسی کمتر از ۵۰ میلیون نمی گیره ما خواهان علی آقا هستیم و او را ستاره می بینیم
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    9 17
    علی دباغی یک استثنا است که برنامه عصر جدید او را کشف کرد
  • کوشکی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    18 9
    به نظر من برنامه عصر جدید می تواند در دیده شدن استعدادها کمک کند اما بعد از برنامه خانواده بسیار بسیار مهم هست که وظیفه هدایت صحیح فرزند خود را به عهده بگیرد هزینه کنه و فرزند خویش را در مسیر صحیح استعداد خویش قرار دهد و تحت آموزش صحیح قرار بگیرد. رکن اساسی در پرورش و آموزش این استعداد بر عهده خانواده است اگر آموزش صحیح نباشد ممکنه است که شخص مستعد سر از ناکجا آباد در بیاورد. شهرت شمشیر دو لبه است. اگر محمدرضا شجریان پدر همایون شجریان نبود و اگر تحت آموزش صحیح پدرش قرار نمی گرفتن شاید همایون تنبک زنی بیش نبود چون ابتدا سراغ تنبک زنی رفت اما استعداد و نبوغ ایشون توسط پدر بزرگوارش شناسایی شده و شاخصه آواز خوانی همایون پرورش یافته است. نتیجه اینکه هدایت، تربیت و پرورش استعداد به عهده خانواده است
  • دوست IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    21 21
    علی طولابی در جوانی ام صدایش زبان زد خواهدشد و احسان علیخانی هم همینجوری موفق و محبوب خواهد ماند
  • پرستو IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    31 13
    من خودم دکترای مشاوره ام اصلا نظر آقای دباغی درست نیست و قبول ندارم استعدادها باید درسنین نوجوانی وجوانی شکوفابشند
  • یدالله عارفی IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    25 7
    فقط استادِ آموزشِ علی طولابی جناب آقای ترکاشوند میتواند درخصوص علی طولابی اظهار نظر کند نه کس دیگر و شنبه شب نظرش را درحضور پارساخائف به جناب آقای علیخانی فرمودند صدای بم خیلی خوبی دارد ودر حال رشد سنی صدایش خروسی نمیشود احتمال تغییر وافت صدایش بسیار کم و به احتمال زیاد زیر نمیشود
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 8
    به نظرم ایشون نگفتن که چرا استعدادیابی میشه،درحرفهاشون اشاره کردن که وقتی استعدادی پیدا میشه جایی باشه که این استعدادبرای آینده پرورش داده بشه وهمیشگی باشه،،ودرست هم گفتن که آقای طولابی یا امثال اون بعدا درسنین بزرگتر تغییر صدا دارن،،واین روی روحیه ایشون درزمان تاثیر داره ،،
  • علی برا لک IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    32 16
    من هم نظر دکتر دباغ را قبول ندارم علی طولابی اگر با همین پشت کار جلو برود و خانواده حمایتش کنند و در مسیر درست موسیقی قرار گیرد و وارد حاشیه سازی های که در طول زندگی پیش میاد نشود و هدفش فقط موسیقی باشد بی شک در آینده ای نزدیک شاهد یک خواننده تاریخی در سطح کشور و جز چهره های ماندگار این سرزمین خواهد بود حتی بالاتر از شجریان بزرگ
  • محمد IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    15 5
    این یعنی چی که جایزه برندگان را نگه می دارین که در جهت هنرش مصرف کنین طولابی الان احتیاج به خونه بزرگتری داره برای تمرین این منطق شما درست نیست ودر نهایت این جایزه به دست فراموشی سپرده میشه و به قولی هاپولی میشه
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    8 14
    آقای دکتر دقیقا درست گفتن باید 60 سال سختی دید تا شبی روی نیکبختی ببینی با 4تا علامت سفید نمیشه انشالله که از پستی و بلندی‌ها زندگی درست بگذرند وموفق شوند
  • ناشناس IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    10 14
    نظریه بی ربطی بود...عصرجدیدواقعابرنامه خوبیه ...درپایان هم کلی پول به برندگان داددیگه ازاین به بعددست خودبرندگانه که پولشونوبرای استعدادشون خرج کنن..تااین قسمتش دست عصرجدیدبود..مردم همیچن برنامه هایی نیازدارن...به جنابعالی باشه اینم ازمابگیرید
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 6
    عوض همایت سنگ جلوی پایش بندازید
  • مراد طولابی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    16 8
    بااحترام بانظرجناب دکتر موافق نیستم
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    21 8
    دکتر جان ! عصرجدید استعدادی راکشف کرده به همه شناسانده وامکاناتی دراختیارش گذاشته تاپیشرفت کند حالا شما چی می گی؟کجای این کاربده؟
  • فرهاد IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    33 5
    نه تنها عصرجدید هیچ برنامه و هیچ مربی نمیتواند تضمین بده که استعدادهایی مث علی طولابی یا پارسا خائف حتما به اوج میرسند..ولی عصرجدید اینارو کشف کرده و بقیه راه را باید خودشون تلاش بکنن که به جایی برسند.فقط من موندم چرا امثال این آقا که خودشون برای این سرزمین هیچ تلاشی نمیکنن چرا موج منفی وارد جامعه میکنن
  • مجید IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    20 5
    سلام به احترام به نظر ایشون خیلی خیلی چرت گفتن بله وظیفه عصر جدید فقط استعداد بابیه آدامش به عهده خود طرف و توانایی های خودشه مطمینا از روی حسادت این مطالب رو گفته در همه جای دنیا استعداد بایذ از سن پایین شروع بشه
  • زهرا IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    17 6
    آقای دکتر بیشتر صحبت های شما یک نوع حسادت وناراحتی از اینکه علی نظری طولابی را به عنوان کسی که از یک استعدادی برخوردار است مطرح کردن ،میباشد ،اگر آقای علیخانی برای یافتن استعداد بچه ها تلاش کردن که استعدادهایشان رو به خودشون ثابت کنن تا در جهت شکوفایی اون تلاش کن نخانواده هاشون ،شما خودتون در این زمینه چه کاری کردید؟
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    20 6
    چه دل پری داشتن ایشون از علی طولابی
  • اذی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    28 7
    اقای دکتر شما مشکلت چیه با ی بچه بااستعداد سیزده ساله حالا یا ب جایی میرسه یا همین جا میمونه اینهمه خودتونو اذیت نکنید
  • فریبا IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    14 4
    خوب تمام بشه به ایشون چه ربطی داره آخه این چه مملکتی هرکس تو هر کاری که بهش ربط نداره دخالت می کنه تورو خدا جمعش کنید
  • سما FR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    13 16
    چطوری حسود....مگه تلویزیون و ایران سهم اقاته...علی عالی بود و قطعا جای استاد شجریان را خواهد گرفت
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    18 10
    فقط زورتون به این بچه رسید
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    17 4
    این نظر زیادی بد بینانه است.فقط توایران استعدادها به جایی نمی رسه.معنی حرف هاش همین بود.من با این نظر کاملا مخالفم.خیلی ها هستن استعداد دادن اما چون پول ندارن نمی تونن خودشونو نشون بدن واستعدادشون تلف میشه.عصر جدید به درد هیچ صنفی هم نخوره به درد خواننده ها وبازیگرها می خوره.بازیگرهایی که پارتی ندارن باید سال ها تو تئاتر کار کنن یابه صد نفر رو بندازن بلکم یه نقش کوچیک بهشون بدن.تا خودشون رو ثابت کنن.یا خواننده هایی که چون پول ندارن آلبوم بسازن استعدادهاشون توی سینه هاشون خاک می خوره عصر جدید یه فرصت استثنایی است تا بتونن اون زندگی رو که آرزو دارن به دست بیارن.
  • مراد علایی دبیر بازنشسته آپ IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 2
    باید یک ارگان ملی برای کشف استعداد وپرورش آن تا رسیدن به مقصدنهایی ،متشکل از دولت ،خانواده،متخصصین هر فن وهنر در سطح ملی تشکیل شود و هر فردی با استعدادهای گوناگون بتوانند به آن راه پیدا کنند تا به هدف غایی که اکمال آن استعداد خاص است ،برسند ،متاسقانه در ایران این تشکل ملی وجود ندارد .ممنونم .
  • IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    6 7
    دکتر حق دارن به نظر شما اون پسر که روی طناب وامیستاد ادم تامرز سکته میرفت وقتی نگاش میکرد اون لحظه روی طناب وامیستاد طناب میزد کمتر کسی میتونه اینطوری قهرمان باشه تو مملکت ما خواننده زیاده نیازی به شکوفای نیست اصلا ملت ما عادت دارن جوگیر بشن باصدای یه بچه که انگار زنبور تو دبه صدا میده جوگیر شدن رای دادن
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
      5 2
      برا متاسفم اگه بچه خودتم بود همين نظر رو داشتی اگه خودت بودی چی
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 10
    همچین میگید کسی مثل شجریان دیگر نمیتواند بیاید انگار ایشون از کره مریخ آمده بودند یا از دماغ فیل افتاده بوده .علی اقای کوچک ما از اون بهتر خاهد شد
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 6
    آدم بیکارچکاربه این برنامه ی فاخرداری مدتهابودهمچی برنامه ای ندیده بودیم آخیش دیدیم مریضی یابیکار
  • اکببر IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    7 4
    بنده بانظردقیق آقای دباغ کاملآموافقم.چون ذات برنامه عصرجدیدفقط سرگرمی مخاطبهاَشه.کجاهستن استعدادهای قبلی.پدرومادراین بچهابایدخودشان مراقب باشن.
  • بختیاری IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    10 3
    نظر من اینه اگه عصر جدید نبود شاید صدای علی طولابی به گوش هیچکس نمی‌رسید ‌.....حالا از این به بعد هم به خودش بستگی داره که چقدر تلاش کنه ..این برنامه باعث شد که علی بیشتر تلاش کنه .عصر جدید فقط استارت میزنه .حرکت با خودشون هست ..
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    8 2
    اقای دکتر شما اجازه بده این بچه ها دیده بشن خدا رو چه دیدی شایدیه خیری یه اسپانسری قدم نهاده وباعث شکوفایی این بچه ها شدن اگه عصر جدید ویه برنامه رسانه ای قوی اینارو کشف نمیکرد که شاید تا اخر عمرمون وعمرشون کسی از این استعداد با خبر نمیشد بعد من یا شما میخاستیم اینا رو کشف کنیم لطفا واقع بین باشید وچوب لا چرخ برنامه های خوب نزارید اکه کاری از دستمون بر نمیاد از پای کسی هم نگیرید تا خدای نا کرده زمین نخورن
  • احسان علیجانی IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    9 0
    بنظرم این اظهار عقیده دکتر با نظرات خودتون رو در آینده نزدیک میشه راست آزمایشی کرد پس دیگه....
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    0 1
    خوب احتمالا اقای دکتر برنامه رو کامل ندیدن اون جایزه ای که بهشون دادن در راستای پرورش استعدادشون هست و الان تمام برنده های فصل های قبل فعال و مشغول هستن و دارن کارشون رو ادامه میدن
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 1
    آقای دباغ در زمینه ارتباطات تخصص دارن و در زمینه رشته خودش نظر می ده .همچین بی ربط هم نگفته
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 2
    عصر جدید.. بسیار عالی و عالي است.
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    2 2
    به نظر من جایزه هایی که گرفتن همون تشویقشان بود حالا دیگه هر کسی راه خودشو میره
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    5 9
    حال گیر بدهید به این بچه بجای پیشرفت برای نابودی تلاش میکنند