مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: وظیفه مراکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب‌دیدگان فقط نگهداری نیست، این مراکز مسئولیت صیانت را هم به عهده دارند، به همین دلیل و با تکیه بر ماده ۱۶ بحث توانمند سازی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معتاد

به گزارش همشهری آنلاین، احمد احمدی صدر در مراسم افتتاح ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی توضیح داد: امروز شاهد افتتاح مراکزی هستیم که تعدادی از آنها چندی پیش فعالیت خود را آغاز کرده‌ بودند.

او با تأکید بر این نکته که ما این افراد را به عنوان عضوی از خانواده مورد صیانت قرار می‌دهیم، به توضیح جزئیات هر یک از یاور شهرهای تهران پرداخت و گفت: در مرکز یاور شهر ۱ با تعداد ۵۰۰ نفر ، مرکز شماره ۲ حدود یکصد نفر، در مرکز شماره ۳( ویژه زخم باز) حدود ۱۵۰ نفر، مرکز شماره ۴ (شفق سابق در کهریزک) حدود هزار نفر، یاور شهر ۵ تعداد ۲۰۰ نفر و در نهایت یاور شهر ۶ ( اخوان سابق) حدود هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران افزود: وظیفه این مراکز، فقط نگهداری افراد آسیب دیده نیست و مسئولیت صیانت هم به عهده دارند؛ به همین دلیل و با تکیه بر ماده ۱۶ بحث توانمندسازی را هم در دستور کار قرار داده‌ایم به عنوان مثال در یاور شهر ۵ به هنرهای ایرانی و اسلامی توجه شده است و  همچنین با تعبیه مرکز پرورش گل و گیاه در تلاش هستیم تا افراد معتاد پس از یادگیری شغل و مهارت به خانواده خود بازگردند.

افزایش ظرفیت ۴ هزار نفری معتادان متجاهر تا دو ماه آینده

سیدعباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران نیز در بخشی از این مراسم گفت: ما در شرایطی کار در استان تهران را شروع کردیم که چندین سال حتی یک افزایش ظرفیت برای نگهداری معتادان متجاهر در تهران ایجاد نشده بود. باید بدانیم که تهران پذیرای بیش از ۵۰ درصد معتادان متجاهر کشور است و این مراکز در چنین شرایطی اجرایی شد.

او افزود: تمام فرمانداران در ۱۶ شهرستان تهران، رئیس قرارگاه شدند. در ۷ ماه گذشته ۴ هزار ظرفیت به استان تهران اضافه شده است و تا دو ماه آینده ، شاهد افزایش ظرفیت ۴ هزار نفری برای نگهداری معتادان خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های انجام شده ۲۲ هزار ظرفیت نگهداری معتادان در استان تهران خواهیم داشت و با هدف گذاری انجام شده، امیدواریم تهران را عاری از وجود معتادان متجاهر کنیم، گفت: افتتاح این ۶ مرکز با عنوان منع پذیرشی‌ها یکی از اقدامات شاخص و بارز برای معتادانی بود که پیش از این هیچ اقدامی برای نگهداری آنها انجام نمی‌شد.

جوهری اظهار داشت: موضوع رسیدگی به افراد زخم باز نیز در دستور کار قرار گرفت و این کار بزرگ در تهران اجرایی شد. نباید فراموش کرد که مراکز ویژه بانوان که پیش از این وجود نداشت،‌ اکنون ایجاد شده است.

کد خبر 692432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
    0 0
    خب اینها کارتن خواباش هش. تو جوانان تحقیق بکنین ببینین این وضع تا کجا ریشه دوانده !