مساله حجاب که حکمی شرعی و قانونی در ایران اسلامی است در روزهای اخیر مورد توجه جامعه قرار گرفته است. این مساله در محافل کارشناسی و دینی و حتی بین نمایندگان مجلس هم محل بحث بوده است. البته نمایندگان مجلس درباره برخی مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دیگر هم توئیت‌هایی داشته‌اند که در ادامه می‌خوانید.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، هادی بیگی‌نژاد، ‏‏‏‏نماینده مردم ملایر در یازدهمین دوره‌ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی درباره مساله حجاب که این روزها مورد توجه قرار گرفته است در توئیتر خود نوشت: «تجربه ۲۰۰ سال گذشته در دنیا نشان می‌دهد، این مردان هستند که دنبال برهنگی زنان‌اند و زنان نیز قربانی این برنامه. جالب آن‌که برای پیشبرد کار، اجرای برنامه‌های طراحی شده توسط خود زنان انجام می‌گیرد.»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم درباره تلاش‌های برخی برای مقابله با قانون حجاب در کشور نیز اینطور مرقوم کرد: «از آنجایی که از مؤلفه‌های تمدن غرب به لحاظ مبانی نظری سکولاریسم، تقابل با احکام اجتماعی ادیان برای تثبیت دین صرفاً فردی است و نقطه ثقل آن در آزادی، تاکید بر اصل برهنگی می‌باشد؛ شاهد یک ستیز همه‌جانبه با مسئله حجاب، به عنوان ظهور اجتماعی احکام دینی برای حفظ منزلت زنان هستیم.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم نیز به عفت زنان ایرانی در طول تاریخ اشاره داشت و در حساب توئیتری خود نوشت: «ایرانیان، بعد از اسلام آوردن، پوشش و حجاب تمدنی خود را با آموزه‌های دینی کامل کردند و زنان عفیف ایرانی حجاب را نه به اجبار، بلکه با باورهای عمیق تمدنی و دینی پذیرفته‌اند! کمپین نه به حجاب اجباری، دیکته شده حکمرانی الحادی فضای مجازی است که زن را برای منافع اقتصادی برهنه می‌خواهند!»

سمیه رفیعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست نیز با انتشار تصویر حضور خود در جمع دختران ایرانی در توئیتر خود نوشت: «امروز توفیق این را داشتم که در میان شرکت‌کنندگان رویداد ملی ارزش‌آفرینی دختران ایران که از میان نوجوان و جوانان این سرزمین هستند، حضور داشته باشم. حقیقتا مشاهده چنین اقدامات کنشگرانه‌ای در راستای هویت بخشی به دختران و نقش‌آفرینی آنان در جامعه، مایه مباهات و امیدواری است.»

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس نیز به مساله لغو کنسرت در شهر اهواز اشاره داشت و با تقبیح برخورد سلیقه‌ای در توئیتر نوشت: «صدور مجوز برای رویدادهای فرهنگی هنری مثل کنسرت یا اکران فیلم از اختیارات قانونی وزارت‌ارشاد است و کلیه دستگاه‌ها به ویژه استان‌ها باید از آن تبعیت کنند. وزارت ‌ارشاد پای مجوز خود برای برگزاری کنسرت در اهواز ایستاد و این اقدام ستودنی‌ست. برخورد سلیقه‌ای بویژه در استان‌ها ناپسند است.»

مسلم صالحی، ‏‏‏‏نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون اقتصادی نیز به مساله همبستگی ملی ایرانیان پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «تبریز پایتخت غیرت و تاریخ ایران و ریشه فرهنگ سرزمین‌های غرب دریای مازندران است و بدون شک بالاترین خط قرمز ما بوده و خواهد بود...»

رمضانعلی سنگدوینی، ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز به موضوع انتشار گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ از سوی دیوان محاسبات و ریاست این دیوان اشاره داشت و در توئیتر خود نوشت: «دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس در دوران آقای بذرپاش عملکرد بسیار مطلوبی داشته است. ارسال گزارش تفریغ بودجه ۱۴۰۰، شش ماه زودتر از موعد مقرر به مجلس نشان دهنده تحول و عملکرد مطلوب این دستگاه مهم میباشد.»

الهام‌ آزاد، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خور وبیابانک و عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز با اشاره به چابک شدن دیوان محاسبات در دوره فعلی اینطور توئیت کرد: «بازوی نظارتی مهم مجلس از زمان حضور (بذرپاش) در این مجموعه چابک و فعال شده است. قطعا حضور جوانان  در عرصه‌های مدیریت سبب تغییر رویه‌های سنتی و تحولی عظیم می‌شود. به دکتر بذرپاش و همکارانش خداقوت می‌گویم.»

اردشیرمطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز در سه توئیت خود به مسائل مختلف پرداخت. او در نخستین توئیت خود نوشت: «شیفتگی به غرب و آمریکا، انصاف و عدالت را در وجود برخی کشته است، اما خدا را شکر رهبری داریم که حرکت در مسیر درست و در جهت منافع آحاد ملت مسلمان ایران را به کف و سوت‌های زرد اقلیتی کم سواد اما شلوغ کن ترجیح می‌دهد.»

عضو کمیسیون اجتماعی در دومین توئیت خود نیز به روابط بین‌الملل اشاره داشت و اینطور مرقوم کرد: «دولت روسیه در پاسخ به همراهی برخی کشورها با سیاست‌های آمریکا علیه روسیه فهرستی از ۵۳ کشور که "اقدامات غیردوستانه" نسبت به روسیه در پیش گرفته‌اند را به تصویب رساند و منتشر نمود. یعنی تحریم گندم و انرژی. زمستانی سرد و بدون نان در کنار آمریکا.»

این نماینده مجلس هم در سومین توئیت خود به مساله قدرت دیپلماسی ایران در جهان پرداخت و در توئیتر خود نوشت: «آمریکا و اروپا باید باور کنند تهران پایتخت دیپلماسی جهان شده، گسترش مناسبات سیاسی، اقتصادی، نظامی و امنیتی ایران با جهان گویای ظهور یک قدرت غیرقابل انکار با اتکا به مبانی اسلام ناب محمدی(ص)است که نظم نوینی را در جهان رقم زده، تقابل این نظم نوین با آمریکا، صهیونیزم و نازیسم مشهود است.»

کد خبر 692557

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    0 0
    آقای مطهری بهتر است مداوا شود.