فیلم نوجوانانه‌ی «یدو»، در هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر، توانست دیپلم افتخار و نشان زرین بخش فیلم‌های «سینمایی و ویدیویی» را از آن خود کند.

يدو

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین و به نقل از ستاد خبری هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر، «ستاره پسیانی» بازیگر نقش اول فیلم سینمایی «یدو»، در بخش بهترین بازیگر نقش زن موفق به دریافت دیپلم افتخار و نشان زرین شد.

این فیلم که به کارگردانی «مهدی جعفری» و تهیه‌کنندگی «محمدرضا مصباح»، از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در بخش‌های بهترین فیلمنامه، بهترین کارگردانی فیلم سینمایی و بهترین فیلم هم نامزد دریافت جایزه شد.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند؛ اما مادر یدو معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و تصمیم می‌گیرد در آبادان بماند. یدو تلاش می‌کند تا مادرش را به ترک آبادان راضی کند؛ اما در این میان دلبسته‌ی کسی می‌شود...

هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر درحالی شامگاه جمعه، 31 تیر، در تالار وحدت به کار خود پایان داد که «هادی حجازی‌فر» برای فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» جایزه‌ی بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. در این مراسم محمدرضا مصباح، تهیه‌کننده فیلم «یدو» به نمایندگی از ستاره پسیانی جایزه را دریافت کرد و گفت: «این جایزه را به مردم مقاوم آبادان تقدیم می‌کنم...»

مراسم پایانی هشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شهر با حضور «مجید اکبرشاهی»، دبیرجشنواره، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، «محسن برمهانی» معاون سیما و گروهی از  هنرمندان و خانواده‌ی شهدا برگزار شد.

کد خبر 692824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha