همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل ادامه اختلافات میان فدراسیون فوتبال پرو و دولت لیما، حضور این کشور در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال را به حالت تعلیق درآورد.

به نوشته ال پاییس، ادواردو دلوکا رئیس آرژانتینی کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اعلام کرد: تصمیم به تعلیق حضور تیم‌های فوتبال پرو در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال به این دلیل اتخاذ شده است که رئیس موءسسه دولتی ورزش پرو ریاست مانوئل بورگا بر فدراسیون این کشور را به رسمیت نمی‌شناسد.

دلوکا افزود: فیفا در اجلاس کمیته اجرایی خود که قرار است در روز‌های 19 و 20 دسامبر در توکیو برگزار شود، تصمیم نهایی خود در این باره را اتخاذ خواهد کرد.

رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی تاکید کرد که به دلیل تعلیق حضور تیم‌های پرویی در رقابت‌های بین‌المللی فوتبال،  در مراسم قرعه کشی کوپا لیبرتادورس (جام باشگاه‌های آمریکای جنوبی) سال 2009سه سهمیه این کشور خالی نگه داشته خواهد شد.

در نامه فیفا که به منظور اعلام تعلیق فوتبال پرو در عرصه بین‌الملل ارسال شده آمده است:" در صورتی که در خواست‌های فیفا مبنی بر مورد شناسایی قرار دادن مقامات کنونی فدراسیون پرو و پذیرش استقلال عمل این فدراسیون از سوی دولت پرو، مورد اجبت قرار نگیرد، به طور اتوماتیک عضویت مقامات ورزش پرو در فیفا لغو خواهد شد.

دولت پرو نسبت به اتخاذ این تصمیم از سوی فیفا ابراز تاسف کرد اما اعلام کرد که در قضیه اختلاف رئیس موءسسه ورزش پرو با فدراسیون قفوتبال این کشور مداخله نخواهد کرد.

ارتورو وودمن رئیس موءسسه ورزش پرو نیز گفت : تصمیم به تعلیق فوتبال پرو به دلیل این اتخاذ شده است  که فدراسیون فوتبال این کشور نمی‌خواهد از قوانین ورزشی پرو تبعیت کند.

وودمن در اظهارات خود افزود که نظرش نسبت مانوئل بورگا رئیس فدراسیون پرو تغییر نکرده و او را در این سمت نمی‌پذیرد.

بورگا رئیس فدراسیون نیز نسبت به اعمال تعلیق بر فوتبال پرو ابراز تاسف کرد و ضمن عذرخواهی از طرفداران فوتبال در این کشور اعلام کرد: جهت لغو تعلیق فوتبال پرو اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

او از آلن گارسیا رئیس جمهور و خوسه آنتونیو چاوس وزیر تعلیم و تربیت پرو خواست تا از اعمال این تعلیق جلوگیری کنند تا منجر به لغو کامل عضویت پرو در فیفا نشود.

کد خبر 69294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز