رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما با نگاه ابزاری به زن، مرد و کودک مشکل داریم. اینکه چرا از چهره زن در تبلیغات استفاده ابزاری می‌شود؟

تلويزيون قديمي - تلويزيون مبله

به گزارش همشهری آنلاین، کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما بر قوانین مصوب شده وظیفه نظارتی داریم. قانون منع استفاده ابزاری از زن، مرد و کودک در سال ۶۴ مصوب شد و در سال ۸۸ آیین‌نامه‌های آن به تصویب رسید و جلو رفت.

حضور مدل‌های معروف در تبلیغات تلویزیونی نشانه چیست؟ | غفلت از چگونگی حضور زنان در تبلیغات شکاف در ارزش‌ها می شود

خزعلی گفت: ما وظیفه پیگیری اجرای قوانین در کشور را داریم؛ اینکه چرا از چهره زن استفاده ابزاری می‌شود؟ باید درنظر گرفت که در نگارش نامه کلمه ابزاری ذکر نشده بوده است؛ بنابراین ما با نگاه ابزاری به زن، مرد و کودک مشکل داریم. اگر بازی مطبوعاتی نبود، شاهد این موضوع در فضای رسانه نبودیم.

پیش از این، دفتر تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیانیه‌ای با استناد به مواد قانونی مربوط به تبلیغات در کشور، بر ممنوعیت «استفاده ابزاری» از زنان، مردان و کودکان در تبلیغات تاکید کرد و نه آنچه که برخی منابع خبری درباره استفاده از زنان در تبلیغات اشاره کرده‌اند.

کد خبر 693403
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha