فردی با خریداری ۳۲ هزار متر از زمین‌های باغی در چهارباغ با طرح این ادعا که قصد دارد در این زمین‌ها مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی برای عموم مردم بسازد، از میراث فرهنگی مجوز ساخت دریافت می‌کند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، بعد از مدتی، این فرد با تفکیک زمین‌های دریافتی و قطعه بندی آن نسبت به فروش زمین و ساخت ویلاهای شخصی در آن اقدام و در قالب ۲۴ ویلا دست به ساخت شهرک خصوصی می‌زند.

ساخت شهرک مسکونی در زمین های ۱۰۰ ساله و باغات چهارباغ منجر به اعتراض مردم شده و با ورود دادگستری به موضوع نسبت به تخریب ویلاهای ساخته شده، اقدام شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز می‌گوید، قوه قضاییه اموال فروشنده زمین به مردم را شناسایی و توقیف کرده است و خریداران ویلاها می‌توانند با شکایت از مالک اصلی زمین‌ها نسبت به دریافت خسارت خود اقدام کنند.

کد خبر 693687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 45
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    30 1
    جرا حالا ؟!!!!!!!!جرا دستگاههای نظارتی همیشه چندقدم از خلافکاران عقب ترند و مسئولان قضائی در مجازات آنها قاطع نیستند که اگر غیر از این بود این همه کاخ و شهرک لاکچری کجا بود ؟!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    31 1
    بنظرم باید با مسولینی که مجوز اولیه تغییر کاربری را صادر کردند برخورد شدید شود....چرا. باغ ۱۰۰ ساله یا بیشتر را. مجوز تخریب داده اند،،خلاف را مسولین وقت کردند که مجوز. تخریب باغ را صادر کردند...
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    27 1
    از این تغییر کاربریها تو منطقه چهارباغ هشتگرد تهراندشت طالقان با سرعت زیادی در حال انجام هست قابل توجه سایت همشهری مسعولین کشوری لشگری جهاد کشاورزی محیط زیست صداوسیما واستاندار محترم بعد خیلی جالبه پول برای تعمیر وجاده سازی پول نیست وجز تحریم حساب میشه ولی برای ویلا سازی پول هست !!!!!!
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    23 7
    امیدوارم فرهنگ جریمه بجای تخریب که هیچ برنده‌ای ندارد جایگزین شود وار پول آن برای برای طرح‌های عمرانی همان منطقه که سالها است عقب افتاده استفاده کنید
  • اکبراسدی IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    41 2
    ویلاها که یکشبه ساخته نشده اند،دستگاهای بازرسی،نظارتی کجا بودند؟ آنهارا مجازات کنید