چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

رئیس‌جمهوری با اشاره به پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان قبل از سال 79، گفت:

قانون اجازه‌ پرداخت این پاداش‌ها به‌صورت سهام را داده است؛ اما چون سهام، مشکل بازنشستگان را حل نمی‌کند، قصد داریم با انتقال آن به برخی نهادها و سازمان بورس آن را به‌صورت نقدی پرداخت کنیم

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در مراسمی که صبح دیروز از سوی بازنشستگان برای سپاس از وی ترتیب داده شده بود، با اعلام این خبر، اضافه کرد: به‌تدریج، سهام را به سازمان بورس منتقل می‌کنیم تا بتوانیم مبلغ مورد نظر را به‌صورت نقدی به بازنشستگان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: باید با زمان‌بندی این مسئله را حل کنیم. شما نیز باید حوصله کنید تا با مدیریت، مسائل حل شود.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: این جزء آرزوهای من بوده که در این بخش بتوانیم معوقات را پرداخت کنیم و عزیزانی که چندین سال کار کرده‌اند بتوانند پاداش‌شان را بگیرند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه «در طول این 3سال و چند ماه گذشته، لحظاتی شیرین‌تر از لحظات ملاقات با بازنشستگان برایم وجود نداشته»، تصریح کرد: حقیقتا وقتی شما بازنشستگان را زیارت کردم به یاد پدر مرحومم افتادم و همه‌ شما را جای پدرم فرض کردم.

علت دیگر این بود که ذخایر عظیم بازنشستگان را دیدم که خداوند به ما اعطا کرده است.
رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به دستور خداوند در مورد احترام به بزرگان و اینکه این امر باعث بازشدن درهای رحمت الهی می‌شود، عنوان کرد: بزرگان کانون محبت، عشق و مهرورزی هستند و احترام به آنان جزء فرهنگ و اعتقادات ماست.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای که برگزار شده ناشی از لطف و بزرگواری شماست؛ در حالی که این جلسه باید به سپاس از شما بزرگان تبدیل شود.

رئیس‌جمهوری پیشکسوتان و بازنشستگان را عامل سرپرستی روحی و معنوی مردم توصیف و تصریح کرد: هر کدام از شماها ستون و محور بخشی از جامعه هستید و آن را سرپرستی می‌کنید و امروز چیزی که جاری‌است حاصل زحمات چند‌ده ساله‌ شماست.

وی با تاکید بر اینکه ذره ذره خاک ایران بالاتر از گوهر و طلای همه‌ دنیاست، اظهار کرد: همه‌ ما حاضریم و این آمادگی را داریم تا وجودمان را برای یک وجب از خاک ایران مقدس فدا کنیم.

احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که هنوز جای جلسه‌ تقدیر از عزیزان پیشکسوت خالی‌است، خاطرنشان کرد: به‌نظر من در کلمه‌ بازنشستگی نوعی ضعف وجود دارد و بهتر است از واژه‌ای نظیر پیشکسوت استفاده شود. این واژه باعث می‌شود همه بدانند اینجا یک خزانه است.

رئیس‌جمهوری همچنین نظرخواهی از بازنشستگان برای انتخاب واژه‌ای مناسب به جای بازنشسته را خواستار شد.

وی محبت و عشق را سازنده‌ جامعه خواند و بیان داشت که کانون محبت نیز پدران و مادران هستند و هر چه سن آنها بالاتر می‌رود و زمان می‌گذرد این عشق و محبت بیشتر می‌شود.

احمدی‌نژاد در ادامه از تمام دستگاه‌ها خواست از تمام افرادی که در هر سال ارتباط‌شان با سازمان قطع می‌شود تجلیل کنند و این مراسم در همه جای ایران برگزار شود.

رئیس‌جمهوری همچنین به وزارت رفاه توصیه کرد با توجه به ترمیم بخشی از حقوق بازنشستگان، اقدامات لازم را ادامه دهد و سهمیه‌ ویژه‌ای برای حج عمره‌ بازنشستگان در نظر گرفته شود.

وی گفت: باید هزینه حج عمره‌ همسران حاضر در جمع را وزارت رفاه پرداخت کند و هزینه‌ حج عمره‌ خودشان را نیز خودشان پرداخت کنند.

کد خبر 69409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز