رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با کمک گروه های جهادی در ماه محرم و صفر گذشته ۷ میلیون پرس غذا به نیت حاج قاسم سلیمانی میان نیازمندان توزیع شد.

رییس کمیته امداد

 گزارش همشهری آنلاین، سید مرتضی بختیاری شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه آشپزخانه های اطعام و احسان حسینی با بیان اینکه دلها در ماه محرم و صفر لبریز از ارادت به امام حسین است افزود: مردم عاشق امام حسین هستند و به این دلیل در ماه محرم و صفر فقیر و غنی بر سر سفره امام حسین می نشینند و کسانی که این سفره ها را ایجاد می کنند نیز برکات زیادی خواهند برد.

وی اضافه کرد: در این ماه نیازمندان به برکت امام حسین احساس امنیت می کنند و راه اندازی آشپزخانه های اطعام و احسان حسینی در این راستا است.

رییس شورای زکات کشور با بیان اینکه طرح اطعام حسینی با امادگی خانواده شهید سلیمانی با نذر حاج قاسم برگزار شود افزود: مردم، گروه های جهادی و مانند انها در دهه محرم ۷ میلیون پرس غذا به مردم دادند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: پیشنهادی در عید قربان از سوی تولیت مسجد مقدس جمکران ارایه شد که نذر قربانی، سلامتی و فرج امام زمان (عج) دریافت کردیم که در سراسر کشور این قربانی انجام شد و اجازه گرفتیم این آشپزخانه ها با نام اطعام حسینی و اطعام و فرج امام زمان(عج) داشته باشیم.


وی ادامه داد: برکات مراکز نیکوکاری بیشتر از امداد است چرا که آنان به نیازمندان محله کمک می کنند و الزامی به حمایت صرف از نیازمندان تحت پوشش امداد و بهزیستی ندارند و این موضوع به حمایت بیشتر از خانواده های نیازمند کمک منجر خواهد شد.

کمک ۳۰۵ میلیاردی خیران تهرانی در تهیه بسته های غذایی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان تهران نیز در این مراسم گفت: امسال در ماه محرم و صفر در ۳۵۴ آشپزخانه در مراکز نیکوکاری ومساجد بسته های غذایی به ارزش ۳۰۵ میلیارد تومان میان نیازمندان تحت پوشش هزار مرکز نیکوکاری و افراد تحت پوشش امداد توزیع شده است.

ابوالفضل پرپنجی افزود: کمیته امداد در زمینه هم افزایی در کمک ها به مراکز نیکوکاری، خیران و نهادهای انقلابی کمک می کند. 

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۵۷ آشپزخانه در استان تهران فعال شده است افزود: در طول دهه محرم تعدادآشپزخانه ها به ۵۰۰ مرکز افزایش خواهد یافت که با این تعداد مرکز پیش بینی می شود کمک ها نسبت به سال قبل افزایش یابد.

وی به سیلاب اخیر در پایتخت اشاره کرد و با بیان اینکه امداد رسانی به خانواده تحت پوشش انجام شده است، اطهار داشت: در این راستا تسم های امدادی کمیته امداد سرکشی های لازم از خانواده ها را انجام دادند.

کد خبر 695005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامحسین محمد نژاد IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
    2 0
    جان خودتان امسال این بودجه ها را هزینه بازسازی زندگی سیل زده ها بکنید که سردار دل ها بیشتر روحش شاد شود . روزهای دیگه که غذای نذری توزیع نمی شود کسی از گرسنگی نمی میرد اما خیلی از هم وطنان سیل زده مان الان به خیلی چیز ها نیازمندند