شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

علی شاکری: در مهم‌ترین بازی هفته ششم لیگ‌برتر بسکتبال ایران، مهرام تیم مدافع عنوان قهرمانی همانند فینال‌های سال گذشته موفق به مغلوب‌کردن صبامهر، قهرمان باشگاه‌های آسیا شد.

مهرام که شکست هفته پیش در مصاف با پتروشیمی برایش سخت گران تمام شده بود، استرس و بار روانی ناشی از آن باخت را موقتا به صبا منتقل کرد و با تراشیدن شریک برای خود تا حدودی آرام گرفت. مهرام با برد مقابل صبامهر تنها به لطف یک بازی بیشتر نسبت به پتروشیمی همچنان صدرنشین است و نماینده جنوب با بی‌تابی در انتظار انجام بازی معوقه از هفته دوم است تا صدر جدول را از نمایندگان تهران باز پس گیرد.

اعتراض شاهین طبع

رویارویی حساس مهرام - صبامهر در دربی این فصل پایتخت به‌دلیل برگزاری در مرحله دوره‌ای و کم تاثیر بودنش در صعود این دو تیم مدعی در مرحله حذفی فاقد آن جذابیت‌های همیشگی در مراحل حذفی و فینال‌های سال پیش بود با این وجود نگاه حیثیتی بازیکنان و کادر فنی دو تیم مدعی به این بازی، حاشیه‌های معمول خود را خلق کرد که در پایان مهران شاهین‌طبع را جهت نشان دادن اعتراضش به قضاوت داوران به نزدیکی‌های VIP محل حضور نوربخش رئیس کمیته مسابقات و نیمکت و میز داوران و مسئولان اجرایی کشاند.

شاهین‌طبع حتی در پایان به طعنه مصطفی‌ هاشمی همتای مهرامی‌اش را نیز به خاطر گرفتن وقت استراحت غیرمترقبه در 7 ثانیه به پایان بازی مقابل میکروفن خبرنگاران زیر سئوال برد و این درحالی بود که مصطفی هاشمی همانند همیشه حرف دلش را نزد و برای حفظ ظاهر از خوش‌شانسی تیمش، شاگردان و خودش به دلیل کسب برد مقابل حریف همیشگی گفت: «آنان بسیار خوش‌شانس بودند که پرتاب‌های بازیکنان حریف وارد سبد مهرام نشد و بازیکنان مهرام هر چه پرتاب کردند با اشتباهات کمتر وارد سبد صبامهر شد.»

البته این دیدار مقدمه و تمرینی برای شروع فینال‌های اصلی این فصل بود و مطمئنا تا پایان امسال این دو تیم در مرحله حذفی چند بار با هم روبه‌رو خواهند شد که قدرت اصلی این دو قطب را باید در آن مرحله دید و به ارزیابی نشست.

برترین‌های میدان

مهرام تنها «لی‌نیلون» را در این بازی به عنوان یار خارجی داشت و این درشرایطی بود که صبامهر هم ترجیح داد تا تنها گزینه خارجی‌اش به‌نام «جیمز هد» را در این دیدار تقریبا مهم تست کند. واقعیت آنکه لی‌نیلون برترین بازیکن این میدان بود که با نمایشی فوق‌العاده و دور از انتظار نسبت به هفته‌های پیش به تنهایی 27 امتیاز برای مهرام گرفت تا در کنار مهدی کامرانی 20 امتیازی نقش اصلی را در شکست صبا در این بازی ایفا کند. برعکس «جیمز هد» یکی از نقاط ضعف صبا در این بازی بود و ضمن آنکه- همانگونه که شاهین‌طبع در خاتمه بازی گفت- نفرات اصلی صبا هیچ‌کدام در اندازه‌های واقعی‌شان ظاهر نشدند او مجبور شد در میانه راه از نفرات ذخیره تیمش استفاده کند که در این بین محمد سیستانی یکی از برترین‌های میدان شد.

در سایر بازی‌های هفته بیم مازندران در بابل 84 بر 72 از سد تیم دانشگاه آزاد گذشت که عنایت‌ آتشی را هم به جمع کادر فنی‌اش افزوده است. در ماهشهر، پتروشیمی در پرگل‌ترین بازی هفته 97 بر 48 مقابل هیات‌ بسکتبال خراسان برنده شد. در شیراز ذوب‌آهن اصفهان، ناکامی‌های دو هفته اخیرش را با شکست دادن 82 بر 62 برابر لوله AS شیراز جبران کرد. در سنندج شهرداری گرگان با گرفتن رضایت‌نامه مجتبی بنی‌عقیل بازیکن مورد دعوی بیم در یک بازی نزدیک با نتیجه 95 بر 91 مقابل تراکتورسازی کردستان پیروز شد. در لنگرود رویارویی دو تیم همنام شهرکرد و لنگرود با برتری تیم میهمان با نتیجه 82 بر 79 همراه شد.

کد خبر 69512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز