یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

گروه حوادث: تلاش گسترده پلیس کانادا برای یافتن 2 دختر ‌ ایرانی‌تبار که همراه مادرشان ناپدید شده‌اند، به ایران رسید.

این زن 10سال قبل بعد از  جدایی با همسر ایرانی‌اش یکباره ناپدید شد و دیگر از وی هیچ خبری نشد.

مرد میانسالی به شعبه 4 دادیاری در دادسرای جنایی تهران رفت و برای یافتن ردی از همسرش که 10 سال قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود در خواست کمک کرد.

این مرد با ارائه نامه‌‌ای که نشان می‌داد پلیس کانادا از پلیس ایران برای یافتن ردی از زن ناپدید شده درخواست کمک کرده است، به قاضی رضوانفر گفت: 23 سال قبل وقتی برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفته بودم در دانشگاه با یک دختر ایرانی آشنا شدم و بعد از مدتی با او ازدواج کردم.

بعد از این ازدواج، من و همسرم برای ادامه زندگی به کانادا مهاجرت کردیم اما زندگی مشترک ما فقط چندسال دوام پیدا کرد و در حالی که ما صاحب 2 فرزند دختر بودیم بر سر برخی اختلافات تصمیم گرفتیم که زندگی جداگانه‌ای را در پیش بگیریم.

به همین خاطر من راهی شهر اتاوا شدم و قرار شد همسرم به همراه دخترانم در تورنتو زندگی کنند. بعد از این ماجرا چند ماهی از فرزندانم خبر داشتم تا اینکه یک روزنامه‌ای از دختر بزرگم به دستم رسید که در آن او از من خواسته بود هر چه زودتر خودم ر ا به خانه آنها برسانم.

همان روز راهی تورنتو شدم اما وقتی به خانه رسیدم اثری از همسر و فرزندانم نبود. وقتی از زبان همسایه‌ها شنیدم که اعضای خانواده‌ام خانه را تخلیه کرده و به محل نامعلومی نقل مکان کرده‌اند، به اداره پلیس رفتم و ماجرا را گزارش کردم، ماموران هم به سرعت تحقیقات پلیسی را  برای یافتن ردی از آنها  آغاز کردند اما تنها سرنخی که در جریان تحقیقات به دست آمد یک آدرس پستی در شهر بریتیش کلمبیا بود.

مرد میانسال در ادامه عنوان کرد: به‌سرعت عازم این شهر شدم و تمامی مدارس این شهر را به‌دنبال ردی از فرزندانم جست‌وجو کردم.

مدتی بعد سرنخی پیدا کردم که نشان می‌داد همسرم بچه‌ها را در مدرسه‌ای در بریتیش کلمبیا ثبت‌نام کرده است ولی هیچ‌کس حتی یکبار هم فرزندانم را در آن شهر و مدرسه ندیده بود. در شاخه دیگری از تحقیقات، بررسی‌های پلیسی نشان می‌داد همسرم از اداره سرپرستی درخواست کمک ماهانه کرده بود ولی با اینکه با درخواست او موافقت شده بود، حتی یک‌بار هم پولی دریافت نکرد.

وی افزود: با ناکام ماندن تلاش‌ ماموران برای یافتن ردی از اعضای خانواده‌ام، مشخصات تمامی آنها در اختیار پلیس بین‌الملل«اینترپل» قرارگرفت و جست‌وجوی گسترده‌ای برای یافتن آنها آغاز شد.

حتی روزنامه‌های کشورهای مختلف عکس همسر و فرزندانم را چاپ کردند ولی همه تلاش‌ها به بن‌بست رسید. بنابراین از آنجا که پلیس احتمال می‌داد همسرم  به همراه  دخترانم به ایران بازگشته باشد، من راهی تهران شدم تا برای یافتن آنها از مقامات قضائی کشورم کمک بخواهم.

قاضی رضوانفر با اعلام این خبر گفت: در نامه‌ای که پلیس کانادا در اختیار مرد شاکی قرار داده، آمده است که ماموران پلیس با این احتمال که زن و فرزندان این مرد از حادثه‌دیدگان 11 سپتامبر در آمریکا باشند، تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کرده اما باز هم به هیچ سرنخی از آنها دست پیدا نکرده‌اند.

وی افزود: بعد از اظهارات این مرد دستورات قضائی درخصوص این پرونده صادر شد و ماموران پلیس ماموریت یافتند بررسی‌های تخصصی برای یافتن ردی از ناپدیدشدگان این پرونده را آغاز کنند.

کد خبر 69597

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز