۲۶ کشور غربی در کنفرانسی در کپنهاگ پایتخت دانمارک قول اهدای یک کمک مالی ۱/۵ میلیارد دلاری دیگر را برای تقویت ارتش اوکراین در جنگ در برابر روسیه دادند.

war

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز مورتن بودسکوف، وزیر دفاع دانمارک روز پنجشنبه گفت ۱/۵ میلیارد یورو (۱/۵۵ میلیارد دلار) به صورت نقدی، تجهیزات و آموزش برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین ارائه خواهد شد.

این کمک مالی برای به دست آوردن مهمات و موشک‌های سلاح‌های موجود، افزایش تولید سلاح برای اوکراین، آموزش سربازان اوکراینی و مین‌زدایی از مناطق جنگزده اوکراین به کار خواهد رفت.

بودسکوف در پایان این کنفرانس که وزیران دفاع اروپایی برای بحث درباره حمایت درازمدت از اوکراین در آن گرد آمده بودند، گفت: «ما به کمک برای تامین نیازهای نظامی اوکراین ادامه خواهیم داد.»

به گفته بودسکوف، وزیران دفاع لهستان، اسلواکی و جمهوری چک علاقه خود برای گسترش تولید سیستم‌های تسلیحاتی، مهمات و سایر تجهیزات نظامی را برای اوکراین ابراز کرده‌اند.

انگلیس که قبلا سلاح‌های پیشرفته‌ای به اوکراین اهدا کرده و هزاران نفر از نیروهایش را آموزش داده بود، قول ۳۰۰ میلیون یورو کمک اضافی از جمله برای سیستم‌های راکت‌اناز چندگانه و موشک‌های هدایت‌شونده دقیق M31A1 را داد که می‌توانند به سوی اهدافی تا فاصله ۸۰ کیلومتری پرتاب شوند.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در این کنفرانس گفت گرچه جنگ و از دست رفتن جان افراد هنوز ادامه دارد، اما روسیه «شروع به شکست خوردن در زمینه‌های بسیار کرده است.»

والاس گفت‌: «تهاجم آنها به طور مداوم بازآرتیی شده است در حدی که در حال حاضر در واقع فقط بر بخش‌هایی از جنوب و شرق اوکراین متمرکز است که فاصله بسیار زیادی با به اصطلاح عملیات ویژه سه‌روزه آنها دارد.»

این تعهدها پس از آن انجام می‌گیرد که دولت کی‌یف بارها تقاضای ارسال سلاح‌های بیشتر از جمله مهمات دوربرد را برای مقابله با روسیه کرده بود.

اوکراین قبلا در این ماه اعلامک کرد که یک محموله دیگر از سلاح‌های سنگین با دقت بالا را از آلمان و آمریکتا دریافت کرده است.

مسکو غرب را متهم کرده است که با دادن سلاح‌های بیشتر به اوکراین باعث به درازا کشیدن این منازعه شده است.

کد خبر 697400

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha