طی شبانه‌روز گذشته ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در ایران جان خود را از دست دادند که با این آمار، مجموع جانباختگان این بیماری در کشور در طول ۳ سال گذشته به ۱۴۳ هزار و ۹۳ تن رسیده است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، طی شبانه‌روز گذشته ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در کشور جان خود را از دست دادند که در مقایسه با آمار روز گذشته (۲۴ مرداد) که ۷۱ نفر بود، افزایش یافته است. با احتساب آمار فوتی‌های امروز، مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۴۳ هزار و ۹۳ تن رسیده است.

گفتنی است آمار فوتی‌ها و ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر سینوسی بوده و مدام کاهش و افزایش یافته و هنوز آمارها تثبیت نشده و روند نزولیِ پایدار نیافته است. به طوری که روز گذشته ۲۴ مرداد، آمار فوتی‌ها ۷۱ نفر و آمار مبتلایان جدید ۷ هزار و ۳۴۸ نفر بود. روز ۲۳ مرداد، آمار فوتی‌ها ۸۳ نفر و آمار مبتلایان جدید ۶ هزار و ۲۷۹ نفر بود. روز ۲۲ مرداد نیز آمار فوتی‌ها ۵۵ نفر و آمار مبتلایان جدید ۳ هزار و ۳۱۵ نفر بود. همچنین در روز ۲۱ مرداد ۶۸ نفر فوتی در کشور داشتیم و آمار مبتلایان جدید نیز ۶ هزار و ۴۰۴ نفر بود. روز ۲۰ مرداد نیز آمار فوتی‌ها ۸۴ نفر و آمار مبتلایان ۷ هزار و ۳۹۶ نفر بود.

بنا بر این گزارش، از دیروز تا امروز ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۵۹۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۱۱۳ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری، به ۱۴۳ هزار و ۹۳ نفر رسید.

تاکنون ۷ میلیون ۱۹۰ هزار و ۳۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۳ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۸۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۷۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

همچنین تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۸۸۵ نفر دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۵۷۵ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور نیز به ۱۵۳ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۷۶ دُز رسیده است.

گفتنی است در شبانه‌روز گذشته ۷ هزار و ۵۶۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

کد خبر 698408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha