امروز ۲۸ مرداد سالگرد کودتایی بود که دولت آمریکا علیه مردم ایران و در سال ۱۳۳۲ انجام داد. بعد از گذشت ۶۹ سال از آن اتفاق همچنان این موضوع مورد توجه کارشناسان و تحلیلگران سیاسی است. نمایندگان مجلس هم در این باره توئیت‌هایی داشته‌اند. موضوعات دیگری سیاسی نیز سوژه امروز توئیت‌های وکلای ملت بوده است.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، علی خضریان، فعال سیاسی و رسانه‌ای و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ توسط دولت آمریکا علیه مردم ایران در توئیتر خود نوشت: «کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ به خوبی نشان می‌دهد دولت آمریکا برخلاف ادعای وجود یک نگاه ارزش‌مدارانه به لیبرال دموکراسی، هر زمان سرنگونی یک دولت برآمده از رأی مردم و به قدرت رسیدن یک دولت کودتا، تامین‌کننده اهداف و منافعش باشد، در حمایت از آن کودتا تردید به خود راه نمی‌دهد.» این نماینده مجلس در دومین توئیت خود در این باره نیز به تداوم سیاست‌های ضدایرانی آمریکا اشاره داشت و اینطور نوشت: «در حال حاضر نیز سیاست خارجی آمریکایی‌ها همچنان بر مدار سال ۱۳۳۲ می‌چرخد و زمانی که مردم یک کشور علیه نظام استبدادی حاکم به میدان می‌آیند و علی‌القاعده آمریکا به دلیل مشی لیبرال می‌بایست از چنین مساله‌ای حمایت کند، شاهد عملکرد حمایت‌گونه آمریکایی‌ها از نظام‌های استبدادی هستیم.»

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم درباره مناسبت سیاسی امروز در توئیتر خود نوشت: «کودتای ۲۸ مرداد برگی از طومار بزرگ جنایت‌ها و خیانت‌های مشترک امریکا، انگلیس و نوچه‌های آنان به ملت عزیز ایران است. ادعای دروغین دفاع از دموکراسی و حقوق بشر کجا و تحمیل خفقان و ‌کشتار مردم با کودتا کجا!!!»

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اما در توئیتر خود به نشست شورای عالی جوانان و برگزاری آن با نخستین مسئول اجرایی کشور اشاره داشت و نوشت: «برگزاری شورای عالی جوانان به ریاست، رییس جمهور محترم را ارج می‌نهیم، اما انتظار می‌رود در نشست‌هایی در این سطح، مسائلی کلان در حوزه جوانان مطرح و به تصویب برسد.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم درباره نتیجه مذاکرات برجامی اینطور توئیت کرد: «پیشرفت ما در گرو تلاش و کوشش خود ما است و عدالت اجتماعی با اجحاف و بی‌انصافی و تبعیض و ویژه‌خواری، در جامعه مستقر نمی‌شود. اینها مستقل از مذاکرات برجامی است.»

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی نیز به میراث دولت قبلی برای دولت سیزدهم اشاره داشت و در حساب توئیتری خود نوشت: «وقتی درباره "آواربرداری" از عملکرد دولت روحانی حرف می‌زنیم، یعنی یکسال قبل در آستانه تغییر دولت: ۵۴هزار میلیارد تومان(همت) تنخواه بانک مرکزی هزینه شده بود. ۶۰ه.م.ت تخصیص بدون اعتبار صادر شده بود. ۴۸۰ه.م.ت کسری بودجه وجود داشت. ۸میلیارد دلار ارز ترجیحی تمام شده بود. این یعنی آوار...»

کد خبر 699040

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha