معاون حقوق عامه دادستان کل کشور از ورود این دستگاه درباره برج‌سازی در حریم باغ ملی گیاه شناسی خبر داد و گفت: دادستانی کل کشور به موضوع احداث مجتمع مسکونی بلند مرتبه ۵ هزار و ۲۰۰ واحدی در حریم باغ ملی گیاه شناسی ورود کرده است.

باغ گیاه شناسی

به گزارش همشهری آنلاین، غلامعباس ترکی با اشاره به دستور رسیدگی معاون اول رئیس جمهور به پرونده برج سازی در حریم باغ ملی گیاه شناسی تهران و ارسال نامه به رئیس دستگاه قضا برای رسیدگی به این پرونده، گفت: دادستانی کل کشور به موضوع احداث مجتمع مسکونی بلند مرتبه ۵ هزار و ۲۰۰ واحدی در حریم باغ ملی گیاه شناسی ورود کرده است.  

هشدار چندباره درباره ادامه ساخت و ساز در حریم باغ گیاه شناسی | آب چاه‌های باغ کاهش یافت | پیگیری معاون رئیس جمهور مانع پروژه نشد

بی‌آبی در باغ گیاهشناسی | 4‌هزار گونه در خطر انقراض

هشدار درباره نابودی منحصر به فردترین باغ ملی ایران | ساخت ۲۲ برج ۳۸ طبقه در جوار باغ فاجعه بار است

او با اشاره به بازدید خود از این طرح ساختمانی و فعالیت‌های عمرانی و گودبرداری آن افزود: وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان باغ ملی مدعی هستند احداث این شهرک مسکونی در حریم باغ ملی بوده و برخلاف قانون و استانداردهای ملی و بین المللی صورت می‌گیرد و مشکلات متعددی را از نظر ترافیکی، آلودگی هوا، تامین آب مناسب و مسائل زیست محیطی به وجود می‌آورد و در نتیجه حفظ گونه‌های نادر ژنتیکی این باغ ملی منحصر به فرد به مخاطره می‌افتد.

ترکی توضیح داد: به منظور بررسی دقیق موضوع از مسئولان تعاونی و پروژه مسکونی در حال احداث، در دادستانی تحقیق شد که مستنداتی مبنی بر صدور مجوزها و پروانه ساختمانی از شهرداری تهران ارائه کردند، بنابراین از شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استعلاماتی صورت گرفت.

او با تاکید بر اینکه شهرداری تهران باید در خصوص چگونگی و فرایند صدور مجوزهای ساخت وساز و پروانه ساختمان برای این مجتمع بزرگ در ضلع شمالی باغ ملی پاسخگو باشد و مستندات مربوط را جهت بررسی ارائه کند، گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باید به‌طور مستند در مورد حریم باغ ملی اظهار نظر کند تا مشخص شود بر اساس استانداردهای قانونی، ساختمان در حال احداث در حریم باغ ملی قرار دارد یا خیر؟

ترکی با اشاره به اینکه استعلامات و کارشناسی لازم در حال پیگیری است، گفت: باید هر دو مرجع هرچه سریع‌تر پاسخ لازم را به همراه مستندات به دادستانی کل کشور ارائه کنند.

کد خبر 699958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha