رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که در بخش هوانوردی در یک جنگ تمام‌عیار با غرب هستیم، ‌گفت: با همکاری وزارت دفاع و صمت در حال برنامه‌ریزی برای تولید هواپیمای ۵۰ نفره ایرانی هستیم.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی

به گزارش همشهری آنلاین، ‌محمد محمدی‌بخش در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: ایده و برنامه ساخت هواپیما از سال‌های قبل بوده و یک دستور و راهبرد است که جمهوری اسلامی ایران به آن توجه کرده است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور برای این کار احتیاج به یک همگرایی و کار بزرگ صنعتی دارد. در دنیا چند کشور در قالب کنسرسیوم تولید هواپیما را انجام می‌دهند.

محمدی‌بخش با اعلام این‌که در این مسیر با محدودیت‌های خاص ایران برای این کار از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده خواهیم کرد، ‌افزود: پلتفرم‌های مربوطه تهیه و نیاز کشور در آن دیده شده است. بر این اساس سه پلتفرم ۵۰، ۷۲، ۱۵۰ نفره تهیه شده که آنچه مد نظر است تولید این هواپیماها از ۵۰ نفره آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که با همکاری مجموعه هسا تولید هواپیما عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: البته باید در حوزه‌های مختلف بازنگری لازم صورت گیرد و با هماهنگی با وزارتخانه‌های راه، دفاع و صمت انتظار داریم اشکالات و معایب برطرف شود. در آینده نه چندان دور خبرهای خوبی از تولید هواپیمای ایرانی را اعلام کنیم. ضمن این‌که به طور همزمان ورود هواپیما همچنان در حال پیگیری می شود.

محمدی‌بخش گفت: شرکت‌های هواپیمایی داخلی از روغن تولید داخل هواپیما استفاده می‌کنند.

وی همچنین در ابتدای این نشست خبری با بیان این‌که شهریور و مهرماه سال گذشته با دستور وزیر راه و شهرسازی برنامه تحولی را در حوزه هوانوردی به دولت ارائه و مقرر شد این برنامه به‌عنوان یک برنامه جامع مورد استفاده قرار گیرد.

محمدی‌بخش با بیان این‌که صنعت هوانوردی دارای یک راهبرد ۱۰ ساله است، ‌افزود: این برنامه شامل یک برنامه یک ساله برای پایداری صنعت و ۳ برنامه سه ساله برای توسعه است.

وی بیان کرد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته این برنامه تهیه شده و صنعت هوانوردی می‌داند در تمام حوزه‌ها در چه مسیری حرکت کند. شناخت بازار منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می ‌تواند در این مسیر به ما کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در مرحله اول ورود واکسن در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم را داشتیم. در بخش نهضت تعمیر قطعه با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان یک رشد بسیار بسیار قابل توجهی را داشته‌ایم. ساماندهی مراکز آموزشی، ارتباط با مراکز دانشگاهی و ... به ما کمک کرد خیلی سریع روی پای خودمان بایستیم.

محمدی بخش در ادامه با اشاره به این‌که بیش از ۳ ماه است که برای پروازهای اربعین برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: علی‌رغم محدودیت‌های کشور عراق، ‌بخش زیادی از پروازهای اربعین به فرودگاه نجف خواهد بود.

وی اضافه کرد: اَبرپروژه را در شلوغ‌ترین فرودگاه کشور انجام دادیم. سخت است همزمان با پروازهای ورودی و خروجی باند ۲۹ فرودگاه مهرآباد نوسازی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در حوزه کارگو با افزایش هواپیماها به درصد قابل قبولی در این بخش رسیده‌ایم، اظهار کرد: حوزه جهش سطح تعمیر و نگهداری در کشور هیچ موتور و هواپیمایی را برای تعمیر و نگهداری به خارج از کشور نمی‌فرستیم. در زمان حاضر میزبان تعمیر هواپیمای کشورهایی هستیم که دارای فناوری هستند.

محمدی بخش تاکید کرد: تحریم کلمه سبکی است در بخش هوانوردی و ما در یک جنگ تمام عیار با غربی‌ها هستیم. در این مورد از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا تحریم‌ها را بی‌اثر و کم اثر کنیم که تا اینجا در این مسیر موفق بوده‌ایم.

کد خبر 700256
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 82
  • Hossein IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    بهتر نیست اول موتور سیکلت ساز و خودروساز بشیم بعد بریم سراغ هواپیما؟!!
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      27 96
      امثال شما خودتحقیرهای غربزده کم نیستن که ازاین حرفها میزنند. وقتی یکعده بی صفت جنس درجه3چینی رو واردایران میکنه ویکی هم مثل توبخاطرقیمت کم وسیله خریدمیکنه وعمروسیله به ماه نمیکشه فکرمیکنیدهمه مثل هم هستن. که البته اگه دنبال جنس ارزانی حقت همین هست. پول بیشتر جنس بهتره.
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      52 5
      یعنی شما نمیدونید این دوخودروساز بزرگ پول تولیدات یک دهه آینده چیزی که هنوز تولید نشده خود را از مردم گرفته اند و غول منطقه هستند؟
    • حسن IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
      9 7
      فعلاً سفارش ساخت صندلیهاشو به بازار مبل یافت آباد دادن باقیش بمونه برای دولت بعدی
  • AA IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    23 27
    طراحی فوکر 100 با شرایط فن آوری روز بهترین هواپیما درون پرواز است
    • حسین IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      37 18
      خوب اینکه قبل هواپیماسازی موتورسیکلت و خودرو ساختن رو هم یاد بگیریم مگه اشکالی داره؟
  • غلام IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    71 21
    مگرهواپیمای ایران ۱۴۰ ساخت ایران،نبود؟! ومگر بدلیل سقوطهای پی درپی، تولید وپرواز آنها، ممنوع نشد؟! چه شده که باز دوباره بفکرآزمون وخطا،افتاده اید؟؟؟!!!
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      21 67
      مثل اینکه خوابی!! ایران 140رو نواقصش روبرطرف کردن. همین1ماه پیش. والان داره آماده میشه واسه حمل ونقل نظامی. ماشاالله همه ما شدیم یک کارشناس اقتصادی. نظامی. اجتماعی. البته سیاست تاکسی وبازاری خاصیتش همینه
    • پیمان US ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      84 11
      بابا ما اگر نخواهیم این دولت که عرضه ساختن یه خودرو ایمن را نداره هواپیما نسازه باید کی را ببینیم مگه همین چند روز پیش ۲ تا خودرو ایرانی تصادف نکردند و ۹ نفر جزغاله شدند و رئیس راهور گفت مگه تی ان تی تو این ۲ خودرو بوده که اینجوری باید آتیش بگیرند چرا جان شهروندان ارزش نداره حالا میخواهند هواپیمای مسافربری بسازند اگر اینکار عملی بشه که نمیشه چون قادر به چنین کاری نیستند
  • تافردا US ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    56 12
    درود تجربه را تجربه نکنیم قبلا که ایران ۱۴۰ را ساخته ایم از سر نوشت آن درس بگیریم
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      33 40
      یعنی چی تجربه روتجربه نکنیم. پس آزمون وخطا یعنی چی. فکرکردی شرکتهای هواپیماسازی همون هواپیمای اولی که ساختن بدون شکست بوده. نخیر اینقدربایدیک وسیله روامتحان کردکه به نتیجه برسه. چطوره توبا بوئینگ یک تماسی بگیری بهشون بگی همانطورکه ازاروپا هواپیماسازی رو یادگرفتی به ایران هم تکنولوژی اش را یادبدهی.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      42 7
      جان مردم هم ارزش داره؟
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
      18 36
      هواپیما می سازیم و خوب هم می سازیم در علم خطاست همین آمریکا در سال چند هواپیما از سقوط کرد غیرت ایرانی خیلی خوبه آن شاءالله هواپیما مسافری خوب واردناوگان خوای ایران بشه تا دشمنان ایران گور بشنند بمیرند و انگشتانشان را گاز بگیرن ما ملت امام حسین ع
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    35 46
    ان شاءالله روزی خواهد رسید که برای خرید هواپیما های ایرانی باید تو نوبت بایستند
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    27 15
    بالاخره باید حرفی. زده باشن
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    21 25
    چون تجربیات ایران ۱۴۰ را داریم بهتر است آنرا تولید کنیم .
  • ناصر IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    44 53
    خدایا به دادمون برس در صورت اجرای این طرح شاهد وحشتناک ترین اتفاقات هستیم
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    ایران بایدمثل همه کشورهایک شریک توحوزه هواپیماسازی داشته باشه.که روسیه بهترینه. ولی چین هیچ آبی برای ایران ازش گرم نمیشه. مثلأفرانسه. آلمان. انگلیس باعث شکل گرفتن شرکت ایرباس شدن ویا روسیه باخریداسرارنظامی موتورهای توربوفن ازانگلیس که استالین باورش نمیشدبه ساخت جنگنده ومسافربری رسید وحتی امریکابعداز اروپا وباکمک سرمایه گذاری انگلیس وایتالیا توانست شرکت بوئینگ رو توخاک امریکا تأسیس کنه. که البته همه شرکتهای مسافربری هواپیمایی ازقطعات شرکت رویلزرویز وموتورهای توربوفنش استفاده میکنند. البته غیرازروسیه فعلأهیچ کشوری جرأت همکاری باایران روبه خاطرتحریمهای امریکای بی صفت ندارند
    • سحر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      قاره پیما ساختیم ،اینهمه ماهواره ساختیم ،هواپیما هم میسازیم به کوری چشم دشمنان و خاینین وطن و ادمای ضعیفی که یادگرفتن توسری خور باشن و همیشه مصرف کننده باشن و مرغ همسایه براشون غاز باشه
    • سحر IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      11 49
      اخی ترسوی بزدل ،امثال شما هستین که باعث شدین همیشه دستمون دراز باشه و منتظر رفع تحریم باشیم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    39 34
    پله پله بریم جلو برای تولید ارزاق عمومی که اولین گام حرکته با همه قابلیتهایی که مملکت ما داره عاجزیم یهو میخواهیم بپریم عزیزم دو پله را یکجا نمیشه پرید اخر این حرفها بر چه اساسی است
  • رحمان IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    25 5
    (اظهار کرد: ایده و برنامه ساخت هواپیما از سال‌های قبل بوده) عجیبه اینبار گفتن همش کار دولتهای قبل بوده اینا فقط قراره راه اندازی کنن(استارتشو بزنن)
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    32 10
    بهتر نیست اول سوزن خیاطی خودمون بتونیم تولید کنیم نخوایم ازچین وارد کنیم بهتره اول تولید روزمینم وبتونیم درست کنیم بعد بریم تو تولید آسمون صنعت خودرو مون که روزمینه سالیانه خدامیدونه چقدر کشته میده وای به حال صنعت هوامون
  • امیر IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    40 7
    وای برما. فجایع هوایی و روزهای عزای ملی در راه است.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    33 6
    مثل پراید نباشه جهش کنه بریم مریخ یکهویی
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    17 4
    اعتقاد دارم باید خوب مطالعه کنید اول و بعد به تولید برسید.
  • نورالله گرشاسبی IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    39 10
    ی موتور سیکلت و یک خودرو بسازید که تا دو سال نیاز به تعمیر نداشته باشد هواپیما نمی خواهیم! خودرو نو سر صف تعمیر صف کشیده اند ! حالا هواپیما....
  • محمد.ن IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    51 87
    همون یکنفره خیلی بهتره که اگه سقوط کرد فقط خلبان توش باشه.خلبان هم از شرکت سازنده باشه خیلی خیلی بهتره. بالاخره یه جایی هم ماااااااااااا نمی توانیم. این تو خودرو ثابت شده....ایران خودرو و سایپا ۴۳ ساله چه کردن؟؟؟؟ شرکتهای خودرو سازی و هواپیما سازی دنیا دغل و کلک در ساخت قطعه ندارند ولی تو ایران همه جا شرکتا نشون دادن که تنها چیزی که براشون اصلا اهمیت ندارد جون آدماست.ما هیچ وقت به هواپیما سازی ایران اعتماد نداریم...
    • مش قلی IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      17 34
      نترس. ایران خودرو و سایپا قرار نیست بسازن. وزارت دفاع میسازه که اون هم سابقش خوبه
  • بینام IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    ۱۴۱ دیگر ، رانت دیگر ، بازی دوباره با جان مردم بیگناه دیگر .
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    36 7
    هواپیما ماهواره نیست که اگر سقوط کند خودش باشد و یه دانه خود حداقل چند خدمه و پنجاه سرنشین اگر سقوط کنند جواب خدا را چه می دهید . یه کمی واقع بین باشید شرایط آب و هوایی ایران طوری است که هواپیماهای سبک را نمی پسندد. شما را به خدا به این ملت مظلوم رح کنید و پراید پرنده نسازید
  • علی سگپز IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    28 13
    هواپیمای پرایدپیما با روغن گازوئیلی بهران سپاهان ایرانول
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    35 57
    از هر هزارتا خودروی تصادفی شما روی هم رفته ایربک دوتاشون بازنمیشه اونوقت میخوای هواپیما درست کنید
  • مهدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    33 5
    چه جک خنده داری میگین 😂😂😂
  • مطلّب IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    30 3
    ایشان میخواد هواپیما درست کنه؟؟؟!!!
  • حسین IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    33 8
    من که جرات نمیکنم سوارشم. یکبار ساختید ایران چند بود که یکعده بیگناه را به کشتن دادید
  • ناشناس IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    26 5
    اول به‌ وضعیت ساخت اتومبیل های روی زمین سروسامان بدهید و بعد سراغ تابوت های پرنده‌ بروید!؟
  • فرهاد IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    26 5
    از این شوخیا دیگه نداریم ها
  • H IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 4
    با این فرهنگ ضعیف کار در کشور ,و نبودکاربلد و کننده در جایی که حقش هست، بی عدالتی ،تورم و......چیز درستی از آب درنمیاد.صنعت هوایی آنهم سیویلش شوخی نیست.کار و زحمت خیلی زیاد ودود چراغ خوردن میخاد.شما پولدارهم که باشید تکنولوژی مادر و اطلاعات بهتون نمیدن.اونهم ساخت یه محصول هوایی.نهایتش با کمک دوستان راهبردی ...اگه میخاد این کار زود جواب بده، صورت میگیره ! وگرنه بعیدهست درست جواب بده.از نظر اقتصادی هم !!؟؟.......
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 19
    فعلا جای خودرو سازی زخمش هست.وایستید یکی یکی
  • نعمت IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 14
    خودرو می‌سازید ایربگ باز نمیشه
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 15
    اره تحریم ها رابانابودی وفقرملت ایران پشت سر گذاشتیم
  • رضا۱ IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    23 71
    نصف هواپیما ها زمین گیرند ولی توانایی تعمیر دیگران را دارید .قبلا هم ساختید یادتون رفته چی شد
  • عادل IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    25 14
    برید اول همون پراید و آردی تون را مقاوم سازی کنید ببینیم میتونید ،با جان مردم بازی نکنید
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    22 31
    محبت کنن لاستیک هواپیما تولید کنن اینهمه هواپیما به زمین نخوره بعد کم کم پیش برن بهتره و دیگه اینکه این آمریکائیها حسودن ، همین الان یهویی هواپیما تولید کنیم باز آمریکا حسادتش گل میکنه و فشار میاره به ملت بیچاره اصلا یه چیزی بزارن برجام تموم بشه بعد هواپیما بسازن چون الان هواپیما بسازن بهانه دست آمریکا دادن همانا زیر برجام زدن همانا ..... البته یک کار دیگه هم میشه کرد ولی خب نمیشه گفت چون آمریکائیها بو میبرن نمیخوام اونا بفهمن دشمن تراشی میشه
  • آرش IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    26 10
    هرچه ماهواره خیام رو ساختیم هواپیما هم میسازین، معلوم نیست روسیه دوباره چی ساخته میخواد رو مردم ایران تستش کنه والا صنعت ما تو ای سیو پژو ۲۰۶ مونده چه برسه به هواپیما حتی از نوع اسباب بازیش
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    16 3
    ساختن با مونتاژ با سوار نمودن با پیاده نمودن فرق دارد. ولی مونتاژ هم خوب است زیرا اشتغال زائی می شود.
  • محمد IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 28
    اگر روی پای خود بایستیم دشمن ناامید خواهد شد ودست از. دشمنی بر می دارد اما اگر خدای ناکرده سستی کنیم دشمن امیدوار وزبان دراز می شود
  • سید اسد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    6 1
    وقتی که هواپیما ساختید به آمریکا ندهید
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    32 5
    بچه ام مریضه.اصلا آنتی بیوتیک توی کشور وجود نداره.نمیخواد هواپیما بسازید،آزیترومایسین بخرید که ملت کمتر درد بکشن
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    5 2
    هواپیما خودرو نیست که اگر خراب بشه کنار جاده توقف کنی .هواپیما اگر اصولی ساخته نشه آدم میکشه .بی تعارف
  • علی CA ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    بابا هیچ کدام تان با این هواپیماها مسافرت نکنید اگر خودتان را دوست دارید. از پراید عبرت بگیرید
  • ناشناس IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    فکری برای خودروهای بسیاربدوناامن داخلی بکنید تابرسدبه هواپیما!!
  • علیرضا IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 7
    ایرانی هرگز تسلیم نمیشود ،این کشور را امام زمان هدایت میکند،مردم ایران هرحرکت ناقصی هم داشته باشند آقایمان آن را به هدف میرساند
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 3
    هوا پیما سازی و اپولو سازی در انحصار بوئینگ واشنگتن است و انها تجربه + سابقه ی کار مفید هواپیما سازی و نمایشگاه های متعدد دارند و باید از تجربه و سابقه ی کار چندین ساله ی انها استفاده نمود. نه اینکه از صفر شروع نمود .
  • مهران IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 18
    هواپیمای ملخ دار برای برد کوتاه هستن و بسته به شرایط آب و هوایی میزان سقوطش خیلی زیاده فراموش نکنید برای این کار حداقل ۱۰۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری لازمه و خیلی از کشورها به صورت چند ملیتی این شرکت‌ها رو اداره می کنن همون کسانی که الان دارن کامنت مثبت می ذارن حاضرن خودشون و خانوادشون سوار این هواپیماها بشن؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    8 9
    ان شالله به کوری چشم دشمنان حسودمان
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 4
    بهتره اول پراید تکمیل بشه بعد سر فرصت سراغ چیزهای دیگه بریم
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 11
    کشتارمردم باماشینهای بی کیفیت کم بود نوبت آسمان شد
  • گلممد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    13 10
    ایرانی اراده کند می‌تواند..... حتی اگر در زمان امیر کبیر این اراده را به قتل نمی رساندند همان موقع یعنی چیزی بیش از صد سال پیش به ساخت هواپیما می‌رسیدیم الان که قطعی هست...
  • جمشید IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    3 3
    خدایا بسه دیگه......
  • حمید DE ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    4 4
    به قول مهران مدیری «به به، به به»
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
    2 0
    خداوکیل ازکارشناسهای خارجی استفاده کنید
  • Borzoo NO ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    4 28
    همگی موافق هواپیما سازی هستند....اما الان حتی موکت و روغن هواپیما را از خارج وارد میکنند..چرخهای هواپیما هم که مرتب در فرودگاه پنچر میشود... ....مردم از تشنگی دارند می میرند.
  • US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    2 1
    خواهش تکنولوژی پراید را بومی کنید هواپیما پیشکش
  • ناشناس IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 4
    به کوری چشم آلبانی نشین ها و سایبرهای آل سقوط ، نه تنها هواپیما می‌سازیم بلکه در آینده نزدیک ، صادرات هم خواهیم داشت
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    3 7
    میشه به مهندسان و متخصصانتون بگید اول لاستیک هواپیما را بسازند که اینقدر نترکه!!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    4 1
    بابا این موتوره پیکان رو نندازید روش خدایی
  • جواد GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    بخدا کشورهای دیگر می‌سازند چند بار آزمایش می‌کنند اگر نتیجه گرفتن بعد اعلام میکنند