گرامیداشت هفته دولت از یکسو و انتقاد از برخی تصمیمات و اقدامات نهادهای دولتی چون دستکاری در تعرفه واردات خودرو یا بی‌توجهی به دیپلماسی اقتصادی از سوی دیگر مواردی هستند که برخی نمایندگان مجلس امروز در توئیت‌های خود به آنها پرداختند.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون انرژی با انتشار هشتگ هفته دولت در توئیتر خود این مناسبت را تبریک گفت و نوشت: «هفته دولت یادآور دولت مکتبی و مردمی و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گرامی باد. هفته دولت مبارک»

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد اما درباره دستورالعمل‌های مربوط به واردات خودرو توئیتی انتقادی داشت و با گلایه از عملکرد وزارت صمت در توئیتر خود نوشت: «متاسفانه وزارت صمت در آخرین لحظات و در راستای رضایتمندی مونتاژکاران، بند ۲ آئین‌نامه که تعرفه واردات خودرو تا ۱۰ هزار دلار را ۱۰٪ در نظر گرفته بود با عبارت"ارزش گمرکی بر اساس ماده ۱۴ قانون امور گمرکی(سیف) محاسبه خواهد شد" جایگزین کرد.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز از طرح ایجاد وزارتخانه جدید اقتصاد خارجه خبر داد و در توئیتر خود نوشت: «تأسیس وزارت اقتصاد خارجه جایگزین بسیار مناسبتری برای طرح غلط احیای #وزارت_بازرگانی است. می توان تمام فعالیت‌های پراکنده مربوط به اقتصاد خارجه را در این وزارتخانه تجمیع و هدف گذاری صادراتی را در اولویت قرار داد. در این خصوص طرحی در دست تهیه است که جزئیات آن را بزودی اعلام می کنم.

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس نیز درباره تماشای نمایشی مذهبی در بوستان ولایت نوشت و توئیت کرد: «نمایش تنهاتر از مسیح اثری است که به خوبی هنر را برای روایت عاشورا و تلخ‌ترین جنایت تاریخ بشر به خدمت گرفته تا هر آنچه را که شنیده‌ایم و کمتر مجال دیداری شدن پیدا کرده‌اند، حالا در یک نمایش ۳۶۰درجه‌ای، بر جان مخاطب می‌نشینند. پیشنهاد می‌کنم به تماشای آن در بوستان ولایت بنشینید.»

احمد راستینه، ‏نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد بن و سامان در مجلس نیز درباره لزوم توجه صحیح به تقسیمات کشور از سوی رسانه‌های بزرگ و کوچک نوشت و در حساب توئیتری خود اینطور مرقوم کرد: «همه جای ایران سرای من است! از خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و روزنامه‌ها انتظار می‌رود در استفاده از نقشه ایران که تقسیمات سیاسی وجغرافیای استان ها را نشان می‌دهد از نقشه‌های غیر مستند استفاده نکنند! نقشه‌های جعلی باید از صفحات مجازی حذف شود و دستگاه‌های مسئول به وظیفه شان عمل کنند.»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم نیز در توئیتر خود به اهمیت رعایت ضوابط اشاره داشت و نوشت: «زیر پا گذاشتن ضوابط به هر بهانه‌ای، یعنی ضایع کردن قابلیت‌ها و تخریب آینده به قیمت رونق واهی امروز.»

کد خبر 701356

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha