در جریان درگیری پلیس فیلیپین با یک گروه تبهکار که قصد سرقت از یک خانه اشرافی را داشتند، حداقل 16 نفر کشته شدند.

ماجرای این درگیری خونین هنگامی آغاز شد که یکی از مسئولان یک دفتر حمل‌ونقل در حومه مانیل، پایتخت فیلیپین، در تماسی با پلیس از وجود چند سارق مسلح در اطراف این شرکت خبر داد.

با این گزارش، ماموران پلیس بزرگراه و نیروهای ویژه به سرعت عازم محل شرکت شدند اما در مسیر رفتن به محل حادثه، ناگهان چند مرد از داخل یک خودرو به سوی آنها آتش گشودند.

گلن تیگسون از مسئولان پلیس مانیل در توضیح ماجرا گفت: ماموران نیروی ضربت پلیس با 8 سارق که در داخل خودرو بودند درگیر شدند.

این در حالی بود که 2 نفر دیگر از سارقان نیز که در داخل خودروی دیگری در همان نزدیکی بودند با مشاهده درگیری پلیس و همدستانشان شروع به تیراندازی به سوی ماموران کردند.

با شروع تیراندازی، ماموران پلیس نیز به روی سارقان آتش گشودند و در فاصله کوتاهی 8مردی را که در داخل خودرو بودند از پای درآوردند اما 2همدست دیگر از محل درگیری گریختند و پس از آنکه با تهدید اسلحه، موتورسیکلت یک مرد  رهگذر را از او گرفتند، سوار بر آن به فرارشان ادامه دادند.

ماموران با دیدن این صحنه به تعقیب متهمان فراری پرداختند و در هنگام عملیات تعقیبی این 2 مرد را  نیز به ضرب گلوله از پای درآوردند.

به گفته مقامات پلیس، در جریان درگیری مسلحانه که بین ماموران و مردان مسلح صورت گرفت، علاوه بر کشته شدن 10 نفر از سارقان، یک مرد و دختر 7 ساله‌اش نیز به ضرب گلوله از پای درآمدند و 2 مرد دیگر که سوار بر یک کامیون در حال عبور از آن محل بودند نیز بر اثر شدت جراحات ناشی از تیراندازی بین سارقان و ماموران پلیس جان باختند.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی از آن است که2 نفر از ماموران ویژه پلیس هم در این درگیری کشته شدند.به گزارش پلیس مانیل، ماموران پس از بازرسی دقیق منطقه، تعداد زیادی اسلحه و مهمات که از سارقان برجای مانده بود را کشف کردند.

در همین حال، پلیس سرگرم بررسی این موضوع است که آیا احتمال دارد سارقان از ماموران سابق پلیس فیلیپین باشند که پیش از این سرقت‌های زنجیره‌ای بانک‌ها را رقم زده‌اند؟پرفکتو پالاد رئیس پلیس بزرگراه با بیان این مطلب گفت: آنها جنایتکاران بی‌رحمی بودند که در کشتن دیگران لحظه‌ای تردید نمی‌کردند.در همین حال لئوپولدو باتااویل، رئیس پلیس مانیل به خبرنگاران گفت: دستور تحقیقات کاملی درباره این حادثه را صادر کرده و بررسی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 70187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز