یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

کریم اعظمی: ایوان پتروویچ یکی از بهترین خرید‌های پرسپولیس در این فصل محسوب می‌شود.

 او که سال گذشته با پیراهن ابومسلم در لیگ‌برتر بازی می‌کرد، با درخشش در این تیم در نهایت به پرسپولیس آمد و حالا یکی از مهره‌های تاثیرگذار سرخپوشان در خط میانی محسوب می‌شود.

نکته قابل‌توجه به بازیسازی بی‌نقص پتروویچ در میانه میدان بر می‌گردد و حالا او با 11 پاس گل بهترین پاسور لیگ‌برتر است. این درحالی است که پتروویچ برخلاف سال گذشته هنوز با پیراهن پرسپولیس موفق به گلزنی نشده است. پتروویچ در گفت‌وگو با همشهری شرایط فعلی تیمش را مناسب ارزیابی کرده و می‌گوید: «فکر می‌کنم نسبت به هفته‌های گذشته تیم ما آرامش بیشتری دارد و بعضی از اتفاقاتی که برای هر تیمی مشکل ایجاد می‌کند کمتر شده است. فقط امیدوارم این روند را ادامه دهیم.»

  •  بازی با راه‌آهن چطور بود؟

بازی بسیاری خوبی بود و فکر می‌کنم تمرکز بالای بازیکنان باعث شد تا در نهایت سه امتیاز را بگیریم. البته من دو موقعیت را با بدشانسی هدر دادم ولی مهم این است که راه‌آهن را شکست دادیم و حالا فقط با تیم صدر جدول 4 امتیاز فاصله داریم.

  •  از اینکه دو موقعیت گل را از دست دادی ناراحت بودی؟

بله ناراحت بودم چون دوست داشتم برای پرسپولیس گل بزنم. البته کمی هم بدشانس بودم ولی خوشحالم که دو پاس گل دادم تا در برد پرسپولیس به تیمم کمک کنم.

  • چرا برخلاف فصل گذشته هنوز در گلزنی ناموفق بوده‌ای؟

دلیل خاصی ندارد، فقط بدشانسی آوردم و حتی بعضی از ضربات من در بازی‌های گذشته به تیر دروازه اصابت کرد. البته از این خوشحالم که هواداران، کادر فنی و مسئولان باشگاه از عملکردم رضایت دارند.

  •  سیستم پرسپولیس از 1-3-2-4 به 2-4-4 تغییر پیدا کرده است. این موضوع را مثبت ارزیابی می‌کنی؟

فکر نمی‌کنم در فوتبال سیستم موضوع بسیار مهمی باشد چون خیلی از مسائل نسبت به سیستم بازی مهم‌تر است. البته فکر می‌کنم استفاده از دو مهاجم به نفع پرسپولیس است. چون فشار زیادی روی دروازه‌ حریفان ایجاد می‌شود و قدرت نفوذ هافبک‌ها هم باعث خواهد شد تا دفاع حریف توان مقاومت مقابل عناصر هجومی پرسپولیس را نداشته باشد.

  •  به نظر تو افشین پیروانی چه تفاوت‌هایی با افشین قطبی دارد؟

قبل از اینکه قطبی بیاید تمرینات را با پیروانی شروع کردیم و او نسبت به تیم آشنایی کامل دارد. البته من هیچ مشکلی با قطبی نداشتم و رابطه خیلی خوبی بین ما برقرار بود ولی احساس من این است که پیروانی به بازیکنان بیشتر نزدیک است و با همه آنها به خوبی ارتباط برقرار می‌کند.

  •  فکر می‌کنی پرسپولیس قهرمان شود؟

شانس زیادی برای قهرمانی داریم. در ضمن ما در کارهای دفاعی کمی مشکل داشتیم ولی فکر می‌کنم که شرایط الان بهتر شده و علاوه بر اینکه در کارهای دفاعی قوی‌تر هستیم، در خط حمله موقعیت‌های زیادی را ایجاد می‌کنیم.

  •  اصلی‌ترین حریف پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی چه تیمی است؟

فکر می‌کنم سپاهان و استقلال تهران حریفان اصلی ما هستند. ذوب‌آهن هم تیم بسیار خوبی است ولی بعید می‌دانم آنها قهرمان شوند.

  •  بازی کردن کنار فوتبالیستی مثل علی کریمی چطور است؟

من قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم کریمی را می‌شناختم. او فوتبالیست بسیار بزرگی است که در باشگاه معروفی مثل بایرن مونیخ بازی کرده و شخصیتی قابل احترام است. من از بازی کریمی به خصوص پاس‌های استثنایی‌اش لذت می‌برم و هر موقع حرکات او را می‌بینم یاد خودم می‌افتم چون سبک بازی و استیل ما دو نفر شبیه هم است.

  •  فکر می‌کنی به تیم‌ملی صربستان دعوت شوی؟

متاسفانه بازی‌های من در ایران بازتابی در تلویزیون کشورم ندارد ولی روزنامه‌ها از من مطالب خوبی می‌نویسند و عملکردم را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. اگر به کشورم برگشتم باید در این زمینه با سرمربی تیم‌ملی حرف بزنم و امیدوارم که به‌زودی دعوت شوم.

کد خبر 70217

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز