همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بهره‌برداری گسترده از تجهیزات و تسلیحات ساخت وزارت دفاع و عملکرد موفق و مطلوب آنان در رزمایش اتحاد 87 نشانگر بالندگی، توانمندی و اقتدار صنایع دفاعی کشور در آستانه سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: توپ پیشرفته دریایی فجر 27، انواع ناوچه‌های موشک‌انداز، انواع زیردریایی، اژدرهای سطحی و زیرسطحی، تجهیزات و امکانات جنگ الکترونیک و ضدجنگ الکترونیک سامانه مخابراتی پیشرفته فرماندهی از جمله تجهیزات و تسلیحات ساخت وزارت دفاع بود که در این رزمایش توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت مورد بهره‌برداری قرار گرفت. [اجرای مرحله سوم رزمایش دریایی اتحاد 87]

وی رضایت فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی ارتش و سایر نیروهای مسلح از تجهیزات و تسلیحات طراحی و تولید شده در صنایع دفاعی وزارت دفاع را مایه مباهات و دلگرمی متخصصان، نخبگان و مدیران اقتدارآفرین وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: استانداردسازی تولیدات وزارت دفاع، سطح رضایت‌مندی نیروهای مسلح را افزایش داده است.

وی ایجاد صنعت مستقل دریایی را با هدف ارتقای توان دریایی جمهوری اسلامی ایران از جمله برنامه‌هایی برشمرد که در سال 87 محقق شد و این سازمان با راهبرد تولید برحسب نیاز عملیاتی یگان‌های دریایی ارتش، سپاه برنامه‌های خود را ترسیم و به اجرا گذاشته و خواهد گذاشت.

وزیر دفاع در تشریح توانمندی صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: در حال حاضر انواع لندینگ کرافت با ظرفیت‌های بسیار بالا، بارج‌های مخزنی و تخت، شناورهای مخزنی سوخت، شناورهای تندرو، کشتی‌های نفربر و پشتیبانی، شناورهای حرفه‌ای گشتی، آمبولانس، صیادی و آموزشی، انواع یدک‌کش و شناورهای پشتیبانی، سکوهای دریایی، ناوچه‌های تندرو گشتی، جست‌وجو نجات و آموزشی، انواع سازه‌های دریایی و برج‌های تقطیر در صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و تولید می‌شود.

وی تعمیر و بازسازی انواع شناورهای نظامی، صیادی، لنج، یدک‌کش، مسافربری لندینگ کرافت و بارج در پارکینگ مخصوص با استفاده از بالابر کشتی‌های سنگین و تامین تجهیزات الکترونیکی، ناوبری، قوای محرکه و سایر تجهیزات دریایی را از دیگر توانمندی صنایع دریایی وزارت دفاع برشمرد.

وی در پایان از رزمایش اتحاد 87 به عنوان نماد آمادگی و اقتدار نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر تجهیزات کاملا بومی یاد کرد و افزود: تقویت نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های وزارت دفاع محسوب می‌شود.

کد خبر 70342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز