دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم صبح امروز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

خبرگان رهبری

به گزارش همشهری آنلاین، بنا بر اعلام سید احمد خاتمی بناست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری درباره آخرین روند مذاکرات و لغو تحریم ها به عنوان مدعو سخنرانی کند.

آیت الله جنتی در این جلسه به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: اربعین حسینی عاشورای دومی است و موجی از ولایت مداری را نشان می دهد. پیاده روی اربعین حادثه ای عظیم در تاریخ و محضر عشق مردم به اهل بیت(ع) است که روز به روز پرشکوه تر برگزار می شود.

وی ادامه داد: این گردهمایی به زبان و قومیت محدود نیست بلکه سراسر دنیا را با خود همراه می کند و با تلاش مسئولین شرایط برای حضور مشتاقان فراهم شده است.

وی گفت: برخی به دنبال به حاشیه کشاندن اربعین هستند لذا مسئولین باید تمام همت خود را برای رونق بخشیدن راهپیمایی اربعین به کار بگیرند. بر همه گروه های شیعی و مردمی واجب است که هوشیاری کامل در برابر توطیه های آمریکایی و اسرائیلی داشته باشند و اجازه ندهند مسایل سیاسی خدشه ای به این مراسم وارد کند. همچنین از کشور عراق که برای برگزاری هر چه باشکوه تر این راهپیمایی تلاش می کنند و از زوار پذیرایی می کنند، تشکر می کنم.

رییس مجلس خبرگان رهبری عملکرد یکساله دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: یک سال از کار دولت سیزدهم می گذرد، در این مدت دولت توانست در بخش های توفیقات خوبی داشته باشد، در این مدل آرمان های انقلاب ارزش نهاده شد و مسولان توانستند کرونا را مدیریت کنند و در حوزه سیاست خارجی تحرک و پویایی با کشورهای همسایه را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: اعضای دولت در میان مردم حضور خوبی داشتند و از محرومان حمایت کردند و اشرافیت به دور بودند که امیدواریم این روحیه تا پایان دولت ادامه یابد.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های دولت، اما همچنان مسأله اقتصاد و معیشت اولویت و مسأله اصلی کشور است. در این مدت دولت باید ضمن توجه به حل مشکلات و انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی را به اتمام رساند و بر اصلاحات در نظام بانکی و مالیاتی شتاب ببخشد.

 جنتی تاکید کرد: راه برون رفت از مشکلات عمل به توصیه های رهبری است.

کد خبر 703571
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha