چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۳
۰ نفر

گروه ورزشی : لیگ برتر والیبال ایران با رسیدن به هفته یازدهم در مراحل پایانی دور‌رفت قدم به هفته‌های سرنوشت‌ساز خود گذاشته است.

 بازی‌های 3 هفته باقیمانده لیگ برتر را می‌توان به آغاز فینال‌های 3 گانه‌ای، تعبیر کرد که طی آن تکلیف قهرمانی نیم‌فصل در جدال‌‌های مستقیم میان 3 مدعی قهرمانی (پیکان، سایپا و بیم مازندران) روشن خواهد شد. امروز در آغاز فینال‌های 3گانه، سایپا با بیم مازندران در تهران روبه‌رو می‌شود و این دیدار خود مقدمه‌ای است تا با برخورد پیکان با بیم در روز یکشنبه در بابل و سایپا با پیکان چهارشنبه هفته آینده در تهران، لیگ والیبال هفته‌ای سرشار از خبر و بازی‌های پرشور را در شناسایی قهرمان نیم‌فصل‌اش شاهد باشد. تا پایان هفته دهم با وجود آنکه «بیم» نخستین شکست فصل خود را در مشهد متحمل شد هنوز هم با وجود بی‌شکست بودن پیکان و سایپا نمی‌توان از هیچ‌کدام از این 3 تیم به عنوان قهرمان دور رفت یاد کرد.

دیدار با سایپا بدون‌شک مهم‌ترین میدان آزمایش استویانف سرمربی سابق تیم‌ملی بلغارستان و بیم خواهد بود که سطح لیگ والیبال ایران را نسبت به لیگ‌های اروپایی متوسط خوانده است. او که تا هفته دهم به جز باخت مقابل بانک صادرات موفق به شکست‌دادن تیم‌های خوبی چون فولاد‌ارومیه، داماش گیلان، دانشگاه آزاد و پتروشیمی ماهشهر شده است در پیکار با دو‌تیم پرمهره سایپا و پیکان بهتر می‌تواند هنر و تجربیات بین‌المللی‌اش را بروز دهد.

استویانف، سایپا را دژی مستحکم با سربازان بسیار قوی خواند و گفت: «دستیابی به این دژ کاری است بسیار سخت و دشوار که هوشمندی خاصی می‌طلبد.» وی در مورد حریف امروز اضافه می‌کند: «سایپا، والیبال را بسیار منظم و تاکتیکی بازی می‌کند و مهمترین شاخصه های این تیم داشتن یک لیبروی خوب و پاسوری توانمند است که با بهره‌گیری از یک پشت‌خط‌زن قدرتمند می‌توانند هر تیمی را در کابوس شکست فرو ببرند.»

سرمربی بلغاری بیم با این اوصاف شانس دو تیم را برای کسب برد مساوی می‌داند و تنها مزیت سایپا را میزبانی خوانده است.

بلغاری‌ها، نقطه قوت بیم

فرید صائبی، سرمربی سایپا در مورد بیم از این تیم به عنوان تیمی قابل احترام یاد می‌کند و می‌گوید: «بازی‌های خوب همراه با نتایج عالی هر حریفی را وادار می‌کند که برای کادر فنی و بازیکنان بیم احترام قائل شود و ما با نگاه و دید ویژه‌ و متفاوت با سایر رقبا به بازی امروز با این تیم فکر می‌کنیم.»

وی نقطه قوت بیم را دو بازیکن بلغاری و بین‌المللی این تیم می‌داند و اعتقاد دارد که اگر امروز شاگردانش بتوانند با سرویس‌های خوب مانع از رسیدن توپ به دستان ایگورتاسوف شوند بیم از کار خواهد افتاد.  وی احتمال حضور تابش‌نژاد را ضعیف خواند و گفت: «اگر او به این بازی برسد، مشکلات ما نصف خواهد شد.»

دیدار کارخانه با شهنازی

در سایر بازی‌های امروز در تهران پیکان با برق کرمان روبه‌رو می‌شود. رویارویی دوباره کارخانه با شهنازی پس از یک سال دوری، از نکات جالب این بازی خواهد بود. برق کرمان به عنوان تیم قعرنشین جدول هیچ شانسی در برابر صدرنشین لیگ ندارد. در ارومیه، فولاد میزبان ارتعاشات صنعتی ایران است. فولاد در چند هفته گذشته با روند رو به رشدی که داشته بعید به نظر می‌رسد با مانع جدی‌ای روبه‌رو باشد. در همدان، شهرداری این شهر با دانشگاه آزاد بازی دارد. همدانی‌ها با جذب خبارگه پاسور اسبق تیم جوانان به دنبال ماندیب سینگ هندی هستند تا شاید بتوانند در هفته‌های پایانی از انتهای جدول جدا شوند.

در رشت داماش، جدال سختی با پتروشیمی دارد. این بازی برای داماش و میهمانش به یک اندازه اهمیت دارد. در بافق یزد، بانک صادرات ایران میهمان سنگ‌آهن است. شرایط دو تیم برای پیروزی مساوی است و این در حالی است که سنگ‌آهن بافق هفته پیش در تهران توانسته بر ارتعاشات غلبه کند و بانک صادرات نیزنخستین باخت بیم مازندران را رقم زد.

کد خبر 70437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز