معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: مجری شهری تهران برای فصل پاییز لایروبی و رسوب برداری شدند.

لايروبي مناطق تهران

به گزارش همشهری آنلاین، رضا صفی‌خانی معاون خدمات شهری و محیط زیست سازمان بازرسی شهرداری تهران در توضیح طرح لایروبی و رسوب‌برداری مجاری شهری، گفت: طرح مذکور با هدف پاکسازی، لایروبی و رسوب‌برداری تمامی سازه‌ها و مجاری موجود در سطح شهر تهران، کنترل همه تجهیزات شبکه (برقی و مکانیکی سازه، شفت‌ها و منهول، ایمنی شبکه و...)، کنترل سامانه‌های زهکشی (اطمینان از جریان آب در سازه)، رفع نواقص شبکه‌های زباله‌گیر و رسوب‌گیر و جلوگیری از انتقال و هدایت زباله و رسوبات به مجاری اصلی شبکه جمع‌آوری آب های سطحی انجام شد.

او افزود: در این طرح پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته توسط نمایندگان سازمان بازرسی، اداره کل امور خدمات شهری و مناطق، ۱۷۵ مورد از مجاری شهری که نیاز به لایروبی و رسوب‌برداری داشتند، شناسایی و دستورات لازم برای رفع موارد مشاهده شده و ارائه مستندات با قید فوریت صادر شد.

آمادگی تهران برای بارش های پاییز |  ۱۷۵ نقطه شهر لایروبی شد

صفی خانی با اشاره به لزوم استمرار لایروبی مسیل‌ها، حوضچه‌ها، انهار و جوی‌ها به ویژه در فصول بارندگی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و یا ایجاد بحران‌هایی همچون حادثه سیل کن، خاطرنشان کرد: برخی از معضلات عمرانی نظیر اتصال نامناسب، کف شکستگی، شیب نامناسب و ... نیز باعث تشدید گرفتگی مجاری شهری شده است که نیاز به مرمت و بازسازی فوری داشته و با پیگیری‌های بعمل آمده رسیدگی به این موارد هم در دستور کار مناطق قرار گرفت.

کد خبر 705318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha