جمعه ۲۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: اخیرا اوباما اظهار نظر کرده است که توسعه سلاح‌های اتمی در ایران غیرقابل قبول است. حمایت ایران از سازمان‌های تروریستی مثل حزب‌الله غیر قابل قبول است. باید تلاش کنیم بر مشکلات اقتصادی ایران بیفزاییم و سیاست چماق و هویج را مطرح کرده است .

خطیب جمعه تهران افزود: این حرف‌ها، حرف‌های یک آدم ناپخته است. یک آدم نوکیسه‌ای که تازه به قدرت رسیده و در عالم خیالی و رویایش سیر می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: سیاست فریب و دروغ عامل بدنامی همه روسای جمهوری آمریکا بوده است و اوباما باید ببیند که بوش به خاطر همین دروغ‌ها و فریبکاری‌هایش دارد مفتضحانه و رسوا کاخ سفید را ترک می‌کند.

وی تصریح کرد: اوباما باید توجه داشته باشد، مردم دنیا یادشان نرفته است که تا دیروز در تبلیغات انتخاباتی تان می‌گفتید ایران سلاح اتمی ندارد. چه شده است که امروز از توسعه سلاح‌های اتمی ایران می‌ترسید؟ این یعنی دروغ، این یعنی فریبکاری.

خاتمی خطاب به اوباما گفت: بد است برای شما که با دروغ و فریبکاری وارد کاخ سفید شوید. امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: به نظر می‌رسد این نوکیسه (اوباما) ایران را نشناخته است.باید کسی برود، ایران را درست به او بفهماند.

خطیب جمعه تهران افزود: ایران، کشور شیرزنان و شیرمردانی است که 30 سال پیش ، رژیم شاه را که مورد حمایت تمام عیار آمریکا بود، سرنگون کرد و به گور فرستاد. خاتمی تصریح کرد: این ایران، همان ایرانی است که در طول این 30 سال، همه رئیسان جمهوری آمریکا را که خیال تجاوز به ایران داشتند، ناکام گذاشته است . کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون و بوش کوچک، همه را ناکام گذاشته است. این حرف ما تنها نیست حرفی است که وزیر خارجه‌آمریکا به صراحت می‌گوید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با ملت بزرگ ایران، با زبان تهدید صحبت کردن خلاف ادب و خلاف شان کسی است که خودش را در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند.

خاتمی اظهار داشت: ما به صراحت می‌گوییم و ابایی هم نداریم، از مقاومت حزب‌الله لبنان و رهبر شجاع و مجاهدش سید حسن نصرالله با افتخار دفاع می‌کنیم . اینها تروریست نیستند. اینها بزرگمردانی هستند که از شرف و استقلال خودشان دفاع می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر تروریست می‌خواهید پیدا کنید، دولت جعلی اسرائیل، تروریست است که ترورهایی بصورت علنی انجام می‌دهد. خطیب جمعه تهران خطاب به اوباما گفت که توجه داشته باشد که صهیونیست‌ها پوست خربزه زیر پای او گذاشته‌اند.

خاتمی اظهار داشت: به اوباما نصیحت می‌کنیم اگر می‌خواهد با نفرت مسلمانان و آزادیخواهان جهان به کاخ سفید برود، همین رویه‌اش است اما اگر می‌خواهد قدری از این نفرت‌ها را کم کند، دست از این اظهارات سخیفانه و نادرست بردارد.

امام جمعه موقت تهران درباره فاجعه انسانی غزه گفت: پزشکان اعلام کرده اند از آغاز حصر غزه تا کنون ، 260 بیمار مرده‌اند . چون راهی برای بردن آنها به بیرون و درمان نبود.71 درصد کودکان سوء تغذیه گرفته‌اند. 40 درصد آمبولانس‌ها متوقف شده‌اند، چون سوخت ندارند.
وی با اشاره به قطعی آب و برق در غزه خاطر نشان کرد: ‌وضعیت بسیار فجیع و دردناکی در غزه حاکم است . متاسفانه رژیم جلاد صهیونیستی، کشتی‌های حامل کمک های انسانی را توقیف می‌کند.

خاتمی تصریح کرد: ‌فلسفه سازمان ملل چیست؟ 60 سال پیش اعلامیه حقوق بشر نوشته شد. فلسفه وجودی این سازمان دفاع از حقوق بشر بوده است ولی آیا یک میلیون و 500 هزار نفر مردم غزه ، بشر نیستند که چنین بی‌رحمانه با آنان برخورد می‌شود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: آیا واقعا همین کافی است که دبیر کل سازمان ملل ، حداقل یک بیانیه خشک و خالی بدهد و ابراز تاسف کند یا حداکثر به نخست وزیر مستعفی رژیم صهیونیستی تلفنی بزند و ابراز نگرانی کند؟

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه قطعا وظیفه سازمان ملل بیشتر از اینهاست ، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی کجای کار است ؟ وظیفه سازمان کنفرانس اسلامی این است که در این بحران‌ها به داد برسد؟ آیا سازمان کنفرانس اسلامی نمی تواند 57 کشور اسلامی با یک میلیارد و نیم مسلمان را برای نجات مسلمانان بسیج کند؟

وی اضافه کرد: تردیدی ندارم، سکوت این سازمان‌های بین‌المللی از عوامل مهم جری شدن رژیم جبار و خونخوار اسرائیل است .

خاتمی تاکید کرد: کشورهای مدافع حقوق بشر و دمکراسی کجای کارند؟ اینها که نون حقوق بشر را می‌خورند و فریاد دمکراسی‌شان گوش فلک را کر کرده است، چرا در برابر این فاجعه بزرگ انسانی ساکتید که بماند، حامی جنایتکارید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اتحادیه اروپا ، رسما با اسرائیل نشست تشکیل داده است. این یعنی تقویت ظالم و جنایتکار.

وی افزود: دول به اصطلاح اسلامی بخصوص سران کشورهای عربی، خدا و قیامت را قبول دارند یا نه؟ اگر دین ندارید و خدا و قیامت را قبول ندارید، وجدان انسانی تان کجا رفته است؟
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مصر گذرگاه رفح را می‌بندد و محاصره را تشدید می‌کند. 400 نفر پلیس می‌فرستد تا این گذرگاه کاملا بسته شود. اسلام و انسانیت کجا رفته است ؟ برخی از سران کشورهای به اصطلاح عربی در کنفرانس ادیان با شیمون پرز ، رئیس جمهور کشور جعلی اسرائیل می‌نشینند و خوش و بش می‌کنند و نتیجه‌اش همین است که می‌بینید.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: این مساله روشن بود که در پشت صحنه جنایت علیه مسلمانان، دست برخی از سران خائن کشورهای اسلامی است. در حادثه 33 روزه حمله اسرائیل به لبنان، دست برخی کشورهای عربی به وضوح پیدا بود.

خاتمی افزود: تردیدی نیست در تک تک جنایاتی که در سرزمین‌های اشغالی و در غزه صورت می‌گیرد، سران برخی کشورهای اسلامی بخصوص عربی بعنوان خائن باید محاکمه شوند.

امام جمعه موقت تهران همچنین اضافه کرد: در این جنایت، همچنان دست آمریکا دیده می‌شود. هم رئیس جمهوری کنونی (بوش) و هم رییس جمهوری تازه به دوران رسیده آمریکا . اوباما در همین حادثه ، سه نفر از کابیته آینده اش را به اسرائیل فرستاده تا به اینها اطمینان دهد که جانبدار آنهاست و در آخرین اظهار نظرش گفته است که شما بدانید من بعنوان دوست واقعی اسرائیل از ته قلبم صحبت خواهم کرد.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: مردم ما درست گفته اند، آمریکا!آمریکا! خون شهیدان ما می‌چکد از چنگ تو.

وی تصریح کرد: ‌الگوی نجات فلسطین و غزه، فقط و فقط راهی است که مقاومت حزب الله در پیش گرفته است. صهیونیست ها جز زبان زور نمی فهمند. امیدی به کشورهای اسلامی نداشته باشید. امیدی به سازمان های بین المللی نداشته باشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری خطاب به مسلمانان نوار غزه و فلسطین اشغالی گفت: با تمام وجودتان و با هر چه در توان دارید، روز صهیونیست ها را تبدیل به شام سیاه کنید.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش درباره اظهارات مدیریت دانشگاه الازهر مصر اظهار داشت: مدیریت دانشگاه الازهر مصر به دلیل وابستگی به دولت سازشکار مصر به بیراهه می‌رود به جای اینکه علیه اسرائیل بیانیه بدهد علیه مذهب شیعه جعفریه اثنی عشری بیانیه می‌دهد . مذهبی که علم عزت و سرفرازی و سربلندی را در جهان اسلام بلند کرده است و متاسفانه شیخ الازهر هم وقتی مصاحبه می‌کند، درباره غزه می‌گوید‌ چه محاصره ای ، چه جنایتی؟ به ما چه.

امام جمعه موقت تهران خطاب به شیخ الازهر افزود: شما عالم دینی هستید. قطعا این موضعتان خلاف صریح فرمایش پیغمبر اکرم (ص) است. پیامبر می‌فرماید کسی که فریاد دادخواهی مسلمانی را بشنود که از او تقاضای کمک می‌کند و کمک نکند، او مسلمان نیست . آن وقت شما می گویید به ما چه ارتباطی دارد.

وی اضافه کرد: این فرد با شیون پرز دست می‌دهد و چنین توجیه می‌کند بد نبود با کشوری که رابطه صلح‌‌‌آمیز داریم، دست نمی‌داد. این واقعا عجیب است؟ به جای اینکه شیخ الازهر ، دولتش را نهی از منکر کند و بگوید این دولت، دولت جلاد و آدمکش است و نباید با این دولت رابطه داشت، این چنین توجیه گری می‌کند.
خاتمی تصریح کرد: شیخ الازهر، پرونده سیاهی در رابطه با ایران اسلامی دارد. چندی پیش، از منافقین حمایت کرد. من به این شیخ می‌گویم، شما می‌شناسید منافقین چه کسانی هستند؟ دست منافقین آغشته است به خون بیش از 13هزار نفر از مسلمانان اعم از شیعه و سنی علما و خدمتگزاران بزرگ. آن وقت شما از اینها حمایت می‌کنید؟

خطیب جمعه تهران تاکید کرد:‌ به عنوان یک عالم دینی، به عنوان مدرس خارج فقه و اصول حوزه و به عنوان عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اعلام می‌کنم، شیخ الازهر با این موضعش در تمامی جنایات شریک است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهادت 16 تن از عزیزان پلیس را در حادثه سراوان که توسط گروهک جنایتکار ریگی در پاکستان به شهادت رسیدند، به بازماندگان این عزیزان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم .

خطیب جمعه تهران خطاب به خانواده‌های این عزیزان اظهار داشت: مطمئن باشند، نظام مقتدر اسلامی ما، انتقام این خون‌ها را مقتدرانه خواهد گرفت.

خاتمی همچنین با تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر را برترین اعیاد نامیده‌اند و باید با شکوه به برگزاری این عید برویم و نشان دهیم که شیعه اعتدال هستیم. همانطور که در عزاداری اهل بیت سنگ تمام می‌گذاریم در شادی اهل بیت هم سنگ تمام بگذاریم .

وی با گرامیداشت روز شهادت آیت الله دکتر مفتح نیز گفت: این شهید از پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بود و وحدت حوزه و دانشگاه نقش برجسته‌ای در پیروزی و تداوم انقلاب داشته و خواهد داشت.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: دو گروهند که دوست ندارند وحدت حوزه و دانشگاه شکل بگیرد. یکی جریان سکولاریسم و دیگری جریان تحجر که هم دانشگاهیان و هم حوزویان باید مراقب این دو خطر باشند که به دام اینها نیفتند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز به موضوع توکل و اثر ونقش توکل به خدا در زندگی فردی و اجتماعی انسان پرداخت و گفت: مهمترین نکته در باب توکل به خدا این است که توکل به انسان اعتماد به نفس مثبت می‌دهد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی افزود: اعتماد به نفس مثبت که حاصل توکل به خدا است و بستر رشد فرد و جامعه را فراهم می‌کند در نکته مقابل اعتماد به نفس منفی قرار دارد که آثار آن خودپسندی و غرور است که مایه سقوط اخلاقی انسان می شود .
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امت مسلمان ایران رمز این توکل را لمس کرده است، افزود: 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در مدت این 30 سال ملت ایران چه توطئه هایی را پشت سر گذاشته است، از تحریک قومیت‌ها تا جنگ تحمیلی هشت ساله همگی با توکل به خدا خنثی شده است.

کد خبر 70563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز