یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۸
۰ نفر

گروه ورزشی: نوشاد عالمیان 17 ساله پینگ‌پنگ‌باز ایرانی در مسابقات جهانی جوانان در کشور اسپانیا شگفتی‌‌ساز شده و به مقام پنجم جهان دست یافته است.

 قهرمان جوان ما برای آنکه به چنین توفیقی برسد بعد از آنکه در مرحله یک‌شانزدهم این مسابقات «اریش بوت» آلمانی را برد، در مرحله یک‌هشتم برابر ماتسو دایرای ژاپنی دست به کار بزرگتری زد و این ورزشکار ژاپنی که عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه‌اش داشت، با شکست روبه‌رو ساخت. پیروزی نوشاد بازتاب بسیار خوبی در سایت فدراسیون جهانی تنیس ‌روی ‌میز داشت.

این سایت نوشت: «چه کسی تصور می‌کرد ماتسو دایرای ژاپنی قهرمان جوانان جهان در مرحله یک‌هشتم حذف شود؟ چه کسی پیش‌بینی می‌کرد این اتفاق عجیب از سوی یک جوان 17 ساله ایرانی رخ دهد که بدون مربی به مادرید آمد و به زبان انگلیسی تسلط نداشت. تمام داشته‌های او از پینگ‌پنگ یک کیف دستی حاوی مدارک، راکت و نگاه‌هایی که مدام رو به آسمان بود.» این سایت در بخش دیگری از گزارش خود هم آورده است: «عالمیان جوان در حالی که تلاش می‌کرد کمتر به خود و موفقیتش اشاره کرده و بیشتر از ایران سخن بگوید حالا کارگردان تراژدی پینگ‌پنگ‌ ژاپن شده است.»

کاسب: عالمیان حرفه‌ای شده است

اما نوشاد عالمیان که حالا در 17 سالگی پرچمدار تنیس روی ‌میز ایران در دنیا شده است، می‌گوید: «سطح این رشته در ایران بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای آسیایی است اما امروز احساس می‌کنم در بالا بردن این میزان موثر بوده‌ام. بازی با حریف ژاپنی برایم بسیار خاطره‌انگیز بود و در آینده تجربیاتم را به همتایان ایرانی خود در ایران منتقل خواهم کرد. حالا می‌دانیم می‌شود در این مسابقات پیروز شد، تنها باید اعتماد به نفس داشت و به شدت تلاش کرد.»

در این میان اظهارات فواد کاسب، سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز ایران هم قابل‌توجه است. او می‌گوید: «عالمیان با کسب رتبه 43 رنکینگ جهانی حالا به مرحله‌ای رسیده است که حریفان جهانی‌اش حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌اند. او حرفه‌ای شده است و باید خوب تمرین کند. اگر قرار است دنبال درس خواندن برود از تمریناتش غافل می‌شود و موقعیت خودش را از دست می‌دهد.

نمی‌گویم از درس ‌خواندن بگذرد، ولی باید به ورزش و جایگاهش حرفه‌ای‌تر نگاه کند. باید بپذیریم که در ایران انستیتو نداریم تا ورزشکاران امکان تحصیل هم داشته باشند.»عالمیان اما برای رسیدن به مسابقات جام  جهانی پینگ‌پنگ مادرید اسپانیا در اردوهای بلندمدت بسیار زیادی حضور یافت. او گرچه پایان تابستان در مسابقات هند نتوانست انتظارات را برآورده کند اما با حضور یک‌ماهه در اردوی سوئد توانست برای اولین بار در تاریخ، تنیس روی میز ایران را تا رتبه پنجم جهان بالا ببرد.

کد خبر 70719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز