دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه حوادث: 5 سارق حرفه‌ای وقتی در زندان با هم آشنا شدند، قرار گذاشتند بعد از آزادی نقشه سرقت‌های میلیونی از مغازه‌های پایتخت را عملی کنند

این سارقان برای اجرای نقشه سرقت ازمغازه‌ها، در نخستین مرحله اقدام به سرقت خودرو می‌کردند و با خودروهای مسروقه به سراغ مغازه‌ها می‌رفتند.

راز فعالیت این باند زمانی فاش شد که ماموران پلیس از طریق اطلاعات به دست آمده از منابع اطلاعاتی خود در جریان سرقت‌های زنجیره‌ای یک سارق سابقه‌دار به نام ناصر قرار گرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد که مدتی قبل به اتهام سرقت دستگیر و راهی زندان شده بود، بعد از آزادی فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته و دست به سرقت‌های مختلف در پایتخت می‌زند.

با این اطلاعات، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌های تخصصی برای دستگیری سارق سابقه‌دار آغاز شد.
ماموران بعد از شناسایی مخفیگاه این مرد وی را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند تا بعد از به دست آمدن شواهد محکمه پسند او را بازداشت کنند.

در حالی که ماموران سایه‌ به سایه در تعقیب این مرد بودند متوجه شدند وی با چند جوان مرموز که همگی آنها از سارقان سابقه‌دار هستند، همکاری دارد.

بنابراین احتمال اینکه ناصر بعد از آزادی از زندان یک باند تبهکاری تشکیل داده باشد، پیش روی گروه تحقیق قرار گرفت و ماموران تمامی فعالیت‌های این باند را تحت کنترل خود درآوردند.

چند روز بعد، اعضای باند که نمی‌دانستند پلیس آنها را زیر نظر دارد نقشه سرقت از مغازه‌ای در منطقه قلهک در شمال پایتخت را طراحی کردند. آنها سوار بر یک خودروی پژو پرشیای مسروقه، راهی محل سرقت شدند اما زمانی که قصد دستبرد به این مغازه را داشتند، عملیات مشترک پلیس آگاهی و کلانتری قلهک برای دستگیری آنها آغاز شد.

مردان سارق که خود را در محاصره ماموران می‌دیدند به سرعت سوار خودروی خود شدند و پا به فرار گذاشتند اما فرار آنها فقط چند دقیقه طول کشید و کارآگاهان با شلیک 8 گلوله، چرخ‌های خودروی متهمان را پنچر کردند و راه فرار را بر آنها بستند.

با دستگیری 4 مرد و زن که سرنشینان خودروی پرشیا بودند، تمامی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و در بازجویی‌ها به سرقت‌ شبانه از مغازه‌های شمال تهران اعتراف کردند.

بعد از اعترافات متهمان، مخفیگاه دیگر اعضای باند در شاهین ویلای کرج به محاصره پلیس درآمد و آنها نیز صبح 25 آبان، در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

با کشف یک زانتیای مسروقه در این محل، متهمان به اداره پلیس انتقال یافتند و در جریان بازجویی‌ها به سرقت 7 خودروی زانتیا، پژو 206 و پژو پارس و دستبرد به 7 مغازه فرش فروشی، پوشاک، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و یک مشاور املاک و تعمیرگاه خودرو در شمال و غرب تهران اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، با اعلام این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای اصلی این باند 5 سارق سابقه‌دار هستند که چند سال قبل در زندان با هم آشنا شده و از همان زمان تصمیم گرفته بودند بعد از آزادی، باند سرقت از مغازه‌ها را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: وقتی متهمان از زندان آزاد شدند با همدستی 3 زن نقشه‌ سرقت‌های خود را به اجرا گذاشتند و در مدت کوتاهی با سرقت 7 خودروی سواری، به 7 مغازه دستبرد زدند و میلیون‌ها تومان به سرقت بردند.

رئیس پایگاه پنجم آگاهی تهران با بیان اینکه سرکردگی این باند را ناصر که یک سارق قدیمی است بر عهد داشت، افزود: در بازرسی از منزل پدری یکی از متهمان تعداد زیادی اموال مسروقه شامل انواع LCD و سیستم صوتی و تصویری خودرو کشف شد و ماموران موفق شدند با دستگیری افرادی که اموال مسروقه را از این باند خریداری می‌کردند تعداد دیگری از این اموال را کشف کنند.

وی خاطر نشان کرد: از آنجا که اعضای این باند افراد حرفه‌ای هستند احتمال می‌رود که آنها سرقت‌های دیگری نیز مرتکب شده باشند که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 70868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز