گروه شهری: سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به تسهیلات شهرداری برای هیئت‌های مذهبی در ماه محرم اظهار داشت:

 امسال عکس‌های چاپ شده شهدا جایگزین شمایل می‌شوند و شهرداری تهران با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران عکس‌های شهدای 500 هیئت تهران را چاپ و نصب می‌کند.

محمد هادی ایازی، مشاور عالی شهردار تهران، با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه عطر سیب گفت: تامین مایحتاج دسته‌های عزاداری از اهداف برپایی این نمایشگاه است که در این دوره نیز غرفه‌ها به‌طور رایگان در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد با این تعهد که کالاهای خود را با تخفیف ویژه به هیئت‌ها بفروشند.وی ابراز داشت: خوشبختانه تعداد هیئت‌های عزاداری تهران بسیار است و مدیریت شهری وظیفه خود می‌داند که از این نهادها حمایت کند و بستر لازم را برای انجام فعالیت‌های آنها و ارائه تسهیلات لازم فراهم سازد.

ایازی با تاکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی رسالت سنگینی بر دوش خود دارند، تصریح کرد: امسال عکس‌های چاپ شده شهدا جایگزین شمایل‌ها می‌شوند و شهرداری تهران با مشارکت نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی شهر تهران در نظر دارد عکس‌های شهدای 500 هیئت تهران را چاپ و نصب کند.

وی با اشاره به بحث فرهنگ‌سازی و تمرکز بیشتر بر عرضه اقلام فرهنگی، قرآنی، افزود: شهرداری تهران اقدام به انتشار 60 هزار جلد قرآن کریم کرده است که به محض آماده شدن در نمایشگاه عطر سیب ویژه هیئت‌های مذهبی (حسینیه‌ها و هیئت مستمر) اهدا خواهد شد.

مشاور عالی شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: در تهران حدود 13 هزار هیئت مذهبی وجود دارد که اعتبارات امسال جهت خرید نمایشگاه به تفکیک حسینیه‌ها 170 هزار تومان، مساجد 300 هزار تومان، هیئت‌های مستمر 130 هزار تومان، هیئت‌های موردی 100 هزار تومان و هیئت‌های دانش‌آموزی 70 هزار تومان است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار بسته‌های فرهنگی نیز به تفکیک حسینیه‌ها 80 هزار تومان، مساجد 130 هزار تومان، هیئت‌های موردی 50 هزار تومان، هیئت‌های مستمر 70 هزار تومان و مدارس 40 هزار تومان است، ضمن آنکه همه هیئت‌های مذهبی تهران بن بازیافت حاوی کیسه‌های زباله دریافت خواهند کرد.

کد خبر 70889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز