به گزارش همشهری آنلاین، مشاور معاون فنی و عمرانی شهردار تهران از تلاش برای تکمیل ۹۸ تقاطع غیرهمسطح در شبکه معابر بزرگراهی شهر تهران بهعنوان اثربخشترین اقدام دوره فعلی مدیریت شهری در حوزه عمران شهری یاد کرد و گفت: «تاکنون نواقص ۳ تقاطع غیرهمسطح در نقاط مختلف شهر تهران از طریق اعمال تمهیدات عمرانی برطرف شده و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مصمم است گردشهای ترافیکی ۱۸ تقاطع دیگر را تا پایان سال جاری تکمیل کند. ضمن اینکه اجرای چنین اقداماتی در ۲۵ تقاطع نیز در برنامه سال آینده این معاونت قرار دارد.»
«مهدی صداقتی» افزود: «از زمان آغاز دوره ششم مدیریت شهری پایتخت، مجموعه تقاطعهای غیرهمسطح، مسیرهای دسترسی و رمپ و لوپهایی که طی سنوات گذشته در شبکه طویل بزرگراهها ساخته شده، زیر ذرهبین کارشناسان حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته تا به واسطه اقدامات عمرانی، کارکرد ترافیکی مناسبتری پیدا کنند. حاصل این مطالعات روی ۴۴۰ تقاطع غیرهمسطح شهر تهران نشان داد که ۹۸ تقاطع غیرهمسطحِ شبکه معابر بزرگراهی پایتخت در مجموع دچار کمبود ۲۴۹ حرکت گردشی یعنی رمپ و لوپ هستند. جالب اینکه طبق برنامهریزی انجامشده ۷۳۰ کیلومتر از طول گردشهای اضافی ناشی از این نواقص، با ایجاد مسیرهای دسترسی یادشده برای همیشه برطرف خواهد شد؛ صرفهجویی اقتصادی حاصل از این امر با لحاظ مجموعهای از مفروضات و متغیرها به رقمی حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان میرسد.»
صداقتی در بخش دیگری از سخنان خود از پروژه بزرگراه شهید بروجردی بهعنوان یکی از مهمترین فعالیتهای اجرایی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در جنوب غرب پایتخت و نقش ترافیکی این پروژه در عملیات اجرایی شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) صحبت کرد: «اکنون بزرگراه شهید بروجردی تکمیلکننده بخشی از شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) است. در واقع، اتصال بزرگراه یادگار امام(ره) به آزادراه تهرانـساوه و فراهم ساختن ایمنترین و سریعترین مسیر بزرگراهی برای مراجعه به فرودگاه بینالمللی امام خمینی(ره)، نتیجه تکمیل و بهرهبرداری از شاخه غربی ادامه این بزرگراه تا میدان فتح، تقاطع بزرگراه فتح با بلوار بهار و در نهایت بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی خواهد بود؛ امری که نهتنها سبب کاهش ۸، ۵ کیلومتری طول سفرهای درونشهری خواهد شد، بلکه ضمن صرفهجویی سالانه میلیونها لیتر بنزین، از انتشار هزاران تن آلاینده در شهر تهران جلوگیری خواهد کرد.»
او با یادآوری اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید بروجردی با هدف اتصال دسترسی بازار آهن به شبکه معابر بزرگراهی از یک دهه پیش آغاز شده، ابراز امیدواری کرد فاز نخست این پروژه بزرگراهی با پیشرفتی بالغ بر ۸۰درصد تا پایان آبان امسال به بهرهبرداری برسد.
مشاور معاون فنی و عمرانی شهردار تهران، با تأکید بر اینکه مسیر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تهرانی و افزایش زیستپذیری در فضاهای شهری پایتخت از دل کارگاههای عمرانی میگذرد، پروژه احداث بزرگراه شهید شوشتری در جنوب شرق تهران را مصداق دیگری از تلاش برای بهبود کیفیت زندگی شهری دانست و با بیان آنکه بزرگراه شهید شوشتری ضمن اتصال بزرگراههای آزادگان، شهید رستگار و امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران، جریان ترانزیتی برونشهری را از معابری همچون بزرگراه و میدان بسیج به خارج از شهر هدایت خواهد کرد، یادآور شد: «تلاش برای بهرهبرداری از مسیر ۹ کیلومتری فاز نخست بزرگراه تا پایان سال آینده ادامه دارد.»
مطالعات و طراحیها برای توسعه آتی زیرساختهای عمرانی، در سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران ادامه دارد. برای نمونه، تونل جاویدالاثر متوسلیان که تونلی ۲ طبقه است، با طول حدود ۹ کیلومتر، انتهای جنوبی بزرگراه شهید صیاد شیرازی را به بزرگراه آزادگان متصل خواهد کرد.
نظر شما