کریم اعظمی: داستان اختلاف فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک برسر انتخاب سرمربی تیم امید همچنان ادامه دارد.

 درست مثل چهار سال پیش که بهرام افشارزاده دبیرکل هاشمی‌طبا در کمیته ملی المپیک با فدراسیون فوتبال چالش شدیدی داشت و در نهایت این فدراسیون بود که خواسته‌هایش را تحمیل کرد و سرمربی تیم امید طبق نظر فدراسیون فوتبال انتخاب شد. موضوع اما این‌بار کمی پیچیده‌تر است و کمیته ملی المپیک به هیچ عنوان حاضر به عقب‌نشینی نیست. به همین دلیل سرمربی تیم امید هنوز انتخاب نشده است.

بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک معتقد است که باید سرمربی تیم‌‌ امید خارجی باشد ولی فدراسیون فوتبال روی مربی ایرانی نظر دارد. فدراسیون با گرفتن برنامه از چند مربی داخلی موضع خود را به طور کامل مشخص کرده است. در این میان فدراسیون فوتبال مشکلات مالی را هم بهانه‌ای برای نیاوردن مربی خارجی عنوان کرده و این درحالی است که تمامی مسائل مالی در تیم امید به کمیته ملی المپیک مربوط می‌شود.

تیم امید سال‌هاست که در راه رسیدن به المپیک ناکام مانده و حالا که مسابقات آسیایی چین و المپیک لندن به عنوان دو تورنمنت مهم در پیش است، هنوز سرمربی انتخاب نشده و به طور حتم چالش فدراسیون و کمیته ملی المپیک و تاخیر در انتخاب سرمربی، مشکلات سال‌های گذشته را برای تیم امید تکرار خواهد کرد.

 افشارزاده: مربی خارجی بهتر است

بهرام افشارزاده درخصوص موضع کمیته ملی المپیک به همشهری می‌گوید: «اصلی‌ترین هدف ما این است که تیم امید به المپیک 2012 لندن صعود کند و دیگر مثل گذشته در شرایطی که تیم‌های خوبی داشتیم از نرفتن به المپیک حسرت نخوریم. باید یک برنامه‌ریزی وسیع انجام شود تا در مورد انتخاب سرمربی به نتیجه قطعی برسیم.» وی تاکید می‌کند: «نگاه ما این است که یک مربی سرشناس خارجی با کارنامه‌ای روشن هدایت تیم امید را برعهده بگیرد.

البته ما به مربیان ایرانی هم احترام می‌گذاریم و معتقدیم که آنها افراد بزرگی در فوتبال ایران به حساب می‌آیند.» افشارزاده در پایان می‌گوید: «در مورد بحث انتخاب مربی ایرانی باید این موضوع را در نظر گرفت که بعضی از مربیان که به عنوان کاندیدا انتخاب شده‌اند در حال حاضر در باشگاه‌های خود مشغول به کار هستند و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است. البته ما از فدراسیون فوتبال مثل دیگر فدراسیون‌ها برای بازی‌های آسیایی برنامه خواسته‌ایم و مذاکراتمان را ادامه خواهیم داد ولی باید یادآوری کنم که نظر ما انتخاب یک مربی خارجی برای تیم امید است.»

 کفاشیان: اختلاف وجود دارد

اصرار فدراسیون فوتبال برای انتخاب یک سرمربی ایرانی همچنان ادامه دارد. در این میان چندبار هم جلسه هم‌اندیشی بین پیشکسوتان و مربیان فوتبال برگزار شد تا فدراسیون نظر آنها را درخصوص انتخاب مربی جمع‌آوری کند. از بین مربیان ایرانی هم مجید جلالی، پرویز مظلومی و منصور ابراهیم‌زاده سه گزینه اصلی فدراسیون بودند و حالا فقط جلالی و مظلومی این شانس را دارند که روی نیمکت تیم امید بنشینند چرا که مسئولان باشگاه ذوب‌آهن مخالفت خود را با جدایی ابراهیم‌زاده به طور جدی اعلام کردند و این مربی هم که تیمش در نبرد قهرمانی قرار دارد حاضر به ترک ذوب‌آهن نیست.

وقتی جلالی به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری تیم امید مطرح شد در مصاحبه‌ای گلایه‌آمیز گفت:‌ «هرگز رفتاری که فدراسیون در گذشته با من داشت را فراموش نمی‌کنم و حاضر نیستم به تیم امید برنامه‌ بدهم.»

 البته آخرین اخبار حاکی از آن است که موضع جلالی نسبت به آن زمان تغییر کرده و او برای حضور در تیم امید چراغ سبز نشان داده است. از طرفی پرویز مظلومی هم که نتایجش در مس کرمان چندان برای مسئولان این باشگاه خوشایند نبوده است یکی دیگر از کاندیداهای حضور در تیم امید است و حتی دو هفته پیش در آستانه گرفتن این پست هم قرار داشت. این درحالی است که مسئولان مس کرمان در مصاحبه‌های مختلف خود موافقت نسبی خودشان را با جدایی مظلومی اعلام کردند.

از طرفی گفته می‌شود که حمید استیلی هم درحال رایزنی با بعضی از مسئولان فدراسیون فوتبال است تا آمادگی خودش را برای پذیرفتن هدایت تیم امید اعلام کند. هرچند که بعید به نظر می‌رسد که فدراسیون روی مربی سابق پرسپولیس نظر مثبتی داشته باشد.

کد خبر 71144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز