یکشنبه ۱ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: برکناری ست‌کوویچ از سرمربیگری تیم والیبال پتروشیمی و شکایت این مربی صربستانی منجر به احضار مدیرعامل باشگاه ماهشهری به کمیته انضباطی شد.

اعلام پایان همکاری با ست‌کوویچ که هفته پیش از سوی هیات‌مدیره باشگاه پتروشیمی ماهشهر صورت گرفت، منجر به اعتراض و شکایت این مربی شده است. ست‌کوویچ نسبت به فسخ یک‌طرفه قرار‌دادش معترض است. وی دوشنبه هفته گذشته پس از پیروزی پتروشیمی مقابل بانک صادرات ایرانیان در یک اقدام غافلگیرکننده از سوی مسئولان باشگاه ماهشهری برکنار شد.

ست‌کوویچ که سرمربیگری تیم والیبال نوجوانان ایران را هم بر عهده دارد، شکایت خود را نسبت به این اقدام ماهشهری‌ها به فدراسیون والیبال اعلام کرده و خواستار رسیدگی به آن شده است. در همین راستا کمیته انضباطی فدراسیون والیبال سه‌شنبه هفته آینده تشکیل جلسه می‌دهد تا در حضور ست‌کوویچ به این پرونده رسیدگی کند. از مدیرعامل باشگاه پتروشیمی هم دعوت شده تا در این نشست حضور داشته باشد.

ست کوویچ در طول21 هفته مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، پتروشیمی را در 6 بازی به پیروزی رساند. این مربی صربستانی سال گذشته همراه با این تیم ماهشهری به عنوان پنجم رقابت‌های باشگاهی ایران دست یافت.

در این میان برکناری یوتسا ست‌کوویچ از سرمربیگری تیم والیبال پتروشیمی هیچ تغییری در قرارداد این مربی صربستانی با فدراسیون والیبال برای هدایت تیم نوجوانان ایجاد نمی کند. سعید درخشنده، دبیر فدراسیون والیبال ضمن اشاره به این مطلب به مهر می‌گوید: «سال گذشته که تیم پتروشیمی برای نخستین‌بار ست کوویچ را به خدمت گرفت، در پایان نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر در رده یازدهم ایستاد و در نهایت هم عنوان پنجم رقابت‌ها را
به دست آورد.» وی افزود: «این در حالی است که وقتی ست‌کوویچ از سرمربیگری پتروشیمی برکنار شد، این تیم در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار داشت، بنابراین نمی‌توان عملکرد ضعیف را بهانه‌ای برای فسخ قرارداد سرمربی ماهشهری‌ها عنوان کرد خصوصا اینکه پتروشیمی با مشکلاتی مانند نداشتن سرپرست هم مواجه بود.»

دبیر فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: «ست کوویچ پیش از آغاز فصل جاری مسابقات لیگ‌برتر درگیر آماده‌سازی تیم نوجوانان برای حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا بود، طوری که یک روز پیش از آغاز رقابت‌ها به کادر فنی تیم پتروشیمی پیوست. وی پیش از تمدید قرار‌داد با باشگاه پتروشیمی، مسئولان باشگاه پتروشیمی را از مشغله کاری خود آگاه کرده بود و حتی معتقد بود انعقاد این قرارداد به صلاح نیست.»

برکناری‌ام دلیل ورزشی و فنی نداشت

ست کوویچ اما دلیل اصلی برکناری خود را مسائل غیرفنی می‌داند و می‌گوید: «نمی‌دانم اما شک ندارم که برکناری من دلیل ورزشی و فنی نداشت. با این حال تصمیم با سران باشگاه بود. آنها حق دارند در مورد سرمربی تیمشان تصمیم‌گیری کنند. فکر نمی‌کنم اینگونه باشد. اخراج سرمربی در ایران یک مسئله عادی است. من انتظار دیگری نداشتم. آنها پنج ماه پیش با من قرارداد امضا کردند و اکنون پس از گذشت سه ماه مرا اخراج کرده‌اند. این در حالی است که پتروشیمی  به همراه من بهترین نتایج را طی چند سال گذشته در نیم‌فصل نخست مسابقات گرفته است.»

کد خبر 71146

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز