به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، این هدست که در کنفرانس سالانه کانکت متا معرفی شد، در تاریخ ۲۵ اکتبر (۳ آبان) با قیمت ۱۵۰۰ دلار وارد قفسههای فروش میشود و راهی برای تعامل با خلاقیتهای مجازی روی یک نمای تمام رنگی از دنیای فیزیکی اطراف خود به مشتریان ارائه میدهد.
این هدست گام مهمی برای زاکربرگ است که سال گذشته برنامههای خود را برای دستگاه (که در آن زمان پروژه کامبریا نامیده میشد) اعلام کرد. در همان زمان که نام شرکت خود را از فیسبوک به متا تغییر داد تا نشان دهد که قصد دارد دوباره غول رسانههای اجتماعی را به یک شرکت متمرکز تبدیل کند که یک تجربه محاسباتی همهجانبه مشترک به نام متاورس را اجرا میکند.
زاکربرگ از آن زمان میلیاردها دلار برای این چشمانداز هزینه کرده است. Reality Labs، واحد متا که مسئول زنده کردن متاورس است، در سال گذشته میلادی ۱۰.۲ میلیارد دلار از دست داد و تاکنون نیز نزدیک به ۶ میلیارد دلار در سال جاری از دست داده است.
مدیرعامل متا در یک سخنرانی در این رویداد که بخشی از آن به صورت ویدیویی و بخشی به صورت آواتار ضبط شده است، گفت که انتظار دارد ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتال باعث استفادههای جدیدی برای محاسبات شود.
او گفت: «شما خواهید دید که دستهبندیهای کاملا جدیدی از چیزها ساخته میشوند.»
Quest Pro دارای چندین ارتقاء نسبت به هدست Quest ۲ موجود متا است که به طور عمده بر بازار واقعیت مجازی مصرفکننده تسلط دارد.
جالبتر از همه، دوربینهای رو به بیرونی است که نوعی پخش زنده سهبعدی از محیط فیزیکی اطراف کاربر را ضبط میکنند و امکان نوآوریهای واقعیت ترکیبی مانند توانایی آویزان کردن یک نقاشی مجازی بر روی یک دیوار دنیای واقعی یا پرتاب توپ مجازی را فراهم میکنند.
در مقابل، Quest ۲ یک نسخه ابتداییتری در مقیاس خاکستری از این فناوری به نام passthrough ارائه میدهد.
Quest Pro نسبت به مدلهای قبلی خود سبکتر و باریکتر است، با لنزهای پنکیکی نازک و باتری جابجا شده که در پشت هدست قرار میگیرد و وزن آن را به طور یکنواختتر توزیع میکند و در عین حال حجم کلی را کاهش میدهد.
بیشتر بخوانید:
برای واقعیت مجازی کاملاً فراگیر، متا سنسورهای ردیابی را به Quest Pro اضافه کرده است که میتواند حرکات چشم و حالات چهره کاربران را تکرار و این حس را ایجاد کند که آواتارها در حال تماس چشمی هستند.
نظر شما