همشهری آنلاین - سپیده بهکام: شاخص کل قیمت سهام تا میانه معاملات نخستین روز دی‌ماه حرکت رو به رشدی را در پیش گرفته بود اما بازگشت به رقم ۸ هزار و ۸۵۱ واحد در پایان معاملات حکایت از بازگشت به مسیر کاهشی داشت.

در این روز شاخص کل قیمت سهام تا حدود ساعت ۱۲ ظهز با ۱.۷ واحد افزایش، عدد ۸ هزار و ۸۵۹ واحد را نشان می‌دهد ولی در پایان معاملات با کاهش ۵.۵ واحدی مواجه شد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) هم در این روز ۶.۸ واحد پایین‌تر و روی عدد ۷ هزار و ۲۷۱ واحد ایستاد اما شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) ۷.۳ واحد افزایش نشان داد و خود را به رقم ۱۲ هزار و ۷۲۴ واحد نزدیک کرد.

بیشترین دستور خریدهای صادر شده امروز بورس اوراق بهادار تهران مربوط یه سهام فولاد مبارکه اصفهان بود به طوری که ۹۶ نفر اقدام به خرید ۲.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۵.۱۲ میلیارد ریال کردند.

در سوی مقابل نیز ۷۹۲ نفر در صف فروش ۲۰.۴۱ میلیون سهم سرمایه‌گذاری امید به ارزش ۹۹.۱۸ میلیارد ریال ایستادند و ۸۲۸ نفر هم برای فروش ۴.۷۵ میلیون سهم گل‌گهر به ارزش ۷۳.۴۵ میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

چادرملو، توسعه معادن و فلزات، پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی خارک هم به ترتیب در ردیف های سوم به بعد جدول عرضه امروز بورس تهران ایستادند.

حجم معاملات بورس تهران در نخسیتن روز زمستان ۸۷ به ۲۷.۶ میلیون سهم به ارزش ۶۰.۸ میلیارد ریال بالغ شد.

کد خبر 71194

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز