مراقبت و رعایت بهداشت چشم به خصوص در شرایطی که از لنزهای تماسی استفاده می‌کنیم بسیار مهم است، با این حال یک خانم مسن آمریکایی به دلیل فراموشی (!) ۲۳ لنز رنگی در چشم خود انبار کرده بود.

لنز تماسي - لنز رنگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکای نیوز، یک پزشک از برداشتن ۲۳ لنز تماسی از چشم یک بیمار خبر داد! دکتر کاترینا کورتیوا این ماجرا را در اینستاگرام خود منتشر کرد و گفت این لنزها را از زیر پلک یک زن مسن خارج کرده است. این چشم پزشک اعلام کرد که این خانم با ناراحتی پلک پایین روبرو شده بود.

او هر روز، یک لنز جدید را بدون خارج کردن لنزهای قبلی در چشمش قرار می‌داده و این موقعیت نادر و البته خطرناک را به دلیل «فراموشی» ایجاد کرده است. 

تصاویر | انبار کردن لنز رنگی در چشم یک زن! | خارج کردن ۲۳ لنز تماسی از چشم با پنس جواهرسازی

این چشم پزشک کالیفرنیایی گفت: «من تمام لنزهای تماسی را با دقت جدا کردم و در مجموع ۲۳ عدد لنز شمردم. برای جدا کردن لنزهای تماسی مجبور شدم از یک ابزار جراحی بسیار ظریف که به پنس جواهرسازی شبیه است استفاده کنم.»

لنزها پس از یک ماه نشستن زیر پلک، به هم چسبیده بودند. دکتر کورتیوا افزود: «در نزدیک به ۲۰ سال سابقه کار پزشکی، هرگز چیزی شبیه به آن ندیده بودم. بیمار هم باور نمی‌کرد و پرسید که آیا از عددی که شمردم مطمئن هستم؟» این بیمار با قطره مخصوص چشم در حال بهبودی است.

کد خبر 712897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پری IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
    0 0
    واااای