سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

کریم اعظمی: همه چیز از مصاحبه وحید هاشمیان با نشریه بیلد آغاز شد.

او که پس از پشت‌سر گذاشتن یک نیم‌فصل نسبتا ناموفق، از نیمکت‌نشینی‌اش ناراحت بود در مصاحبه‌ای اعلام کرد که باید بیشتر در ترکیب بوخوم قرار می‌گرفت و نسبت به این موضوع ابراز ناراحتی کرد. در این میان نشریه بیلد حرف‌های هاشمیان را کمی تغییر داد و همین موضوع باعث شد تا مارسل کولر سرمربی بوخوم، هاشمیان را به مدت 3 روز از تیم اخراج کند.

اتفاقات به وجودآمده شایعات زیادی را در خصوص جدایی این بازیکن ایرانی از بوخوم
 به وجود آورد و حتی مطبوعات آلمانی نوشتند که کولر دیگر خواهان ماندن هاشمیان نیست و حتی این موضوع را به مسئولان باشگاه  نیز اعلام کرده است. البته این مسائل فقط در حد یک شایعه بود و هاشمیان بعد از آخرین بازی بوخوم در نیم‌فصل اول در مصاحبه‌ای که داشت بازگشت خود به تمرینات بوخوم را اعلام کرد

 پس از تصمیم کولر در مورد کنار گذاشتن هاشمیان انتظار می‌رفت که این بازیکن در نهایت از تیم آبی‌پوش جدا شود ولی آخرین اخبار حاکی از آن است که اختلافات مهاجم ایرانی با سرمربی بوخوم به طور کامل برطرف شده است و هاشمیان که در حال حاضر در تهران به سر می‌برد به زودی راهی آلمان خواهد شد تا در تمرینات بوخوم شرکت کند.

دویسبورگ خواهان جذب هاشمیان

در چند روز اخیر اما رسانه‌های آلمانی از پیشنهاد باشگاه دویسبورگ به وحید هاشمیان  خبر دادند و گویا مسئولان این تیم مذاکراتی را با بوخوم انجام داده‌اند تا در نهایت آنها را برای جذب هاشمیان راضی کنند.

نشریه بیلد در تازه‌ترین خبر خود در مورد هاشمیان نوشته است: «دویسبورگ خواهان
به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی بوخوم است و این بازیکن که وضعیت نامطلوبی دارد احتمال دارد به زودی تیمش را ترک کرده و راهی دویسبورگ شود. هاشمیان که به عنوان یکی از بازیکنان امیدبخش به بوخوم بازگشت، نتوانست انتظارها را برآورده کند. او به جای انتقاد از خود، از سرمربی انتقاد کرد و مدتی بعد باشگاه بوخوم از احتمال جدایی او خبر داد.

حالا به نظر می‌رسد که برای این بازیکن 32 ساله یک مشتری جدید پیدا شده است.» هاشمیان در شرایطی با پیشنهاد باشگاه دویسبورگ مواجه شده که هدایت این تیم برعهده پیتر نوی‌روور است. این مربی فصل گذشته در هانوفر با هاشمیان کار کرد،‌ در ضمن  در فصلی هم که این بازیکن برای بوخوم 16 گل به ثمر رساند، نوی‌روور سرمربی تیم بود.

بیلد با اشاره به همکاری هاشمیان با نوی‌روور در سال‌های گذشته می‌نویسد: «هاشمیان در صورت پیوستن به دویسبورگ باز هم کنار نوی‌روور کار خواهد کرد. این دو زمانی با یکدیگر در بوخوم همکاری داشته‌اند، همان دورانی که هاشمیان با زدن 16 گل روزهای طلایی‌اش را در بوندس‌لیگا سپری می‌کرد. هواداران دویسبورگ در دور برگشت می‌توانند شاهد تشکیل زوج هلر و هاشمیان باشند. اگر این بازیکن بتواند عملکرد خوب گذشته‌اش را تکرار کند، خط حمله دویسبورگ دوران ضعف خود را به فراموشی خواهد سپرد.»

نوی روور: وحید فوق‌العاده است

در این میان سرمربی دویسبورگ گویا بی‌صبرانه در انتظار پیوستن هاشمیان به این تیم است. او در جملاتی جالب‌توجه می‌گوید: «وحید زیرنظر من شکوفا شد، او یک بازیکن فوق‌العاده است. هاشمیان از شم گلزنی بالایی برخوردار است و حضور او در تیم ما رویایی خواهد بود.»

نوی‌روور ادامه می‌دهد: «بدون تردید هاشمیان یکی از بهترین مهاجمانی است که می‌شناسم. من در این سال‌ها مدام با او تماس دارم و خوشحال می‌شوم که از وجود چنین فوتبالیست توانمندی استفاده کنیم.»  نشریه بیلد در مورد قرارداد هاشمیان با بوخوم به این موضوع اشاره کرده که او تا سال 2010 با این تیم قرارداد دارد و رقم فسخ قرارداد این بازیکن نیز یک میلیون یورو عنوان شده است. باشگاه دویسبورگ هم هفته گذشته 4 بازیکن خود را فروخت و برای جذب هاشمیان به اندازه کافی بودجه دارد.

هاشمیان: هرگز بوخوم را ترک نمی‌کنم

در شرایطی بحث پیوستن هاشمیان به باشگاه دویسبورگ مطرح شده که این بازیکن تمایلی برای ترک بوخوم ندارد. حتی حضور نوی‌روور در این تیم و تعریف و تمجیدهای او از هاشمیان باعث نشده تا این مهاجم ایرانی تصمیم به ترک بوخوم بگیرد.

هاشمیان در گفت‌وگو با همشهری حرف‌هایش را اینگونه آغاز می‌کند: «هیچ مشکلی با سرمربی تیم ندارم و قبلا هم گفتم که حرف‌های من فقط فنی بود و در آن بی‌احترامی دیده نمی‌شد. من نسبت به نیمکت‌نشینی‌ام اعتراض کردم و سرمربی هم مرا از حضور در دو جلسه تمرینی و یک مسابقه رسمی منع کرد و همه چیز به پایان رسید.»

هاشمیان تاکید می‌کند: «بعد از این ماجرا با مدیرعامل و نایب‌رئیس باشگاه صحبت کردم و آنها علاقه‌مندی خود را نشان دادند تا همچنان در بوخوم بمانم. حتی با کولر سرمربی تیم هم صحبت کردم و او با صراحت اعلام کرد که مرا اخراج نکرده است و این شرایط نشان می‌دهد که هیچ مشکلی برای ادامه همکاری من با بوخوم وجود ندارد.»

هاشمیان در مورد پیشنهادهای ارائه‌شده که مهمترین آن مربوط به دویسبورگ است، می‌گوید: «علاوه بر دویسبورگ از یک تیم دیگر در بوندس‌لیگا پیشنهاد دارم که در رده نسبتا خوبی هم قرار دارد. چند تیم از امارات هم خواهان جذب من بودند ولی به هیچ عنوان حاضر نیستم بوخوم را ترک کنم و سه فصل دیگر با این تیم قرارداد دارم.»

هاشمیان در پایان می‌گوید: «من بوخوم را دوست دارم و می‌خواهم در نیم‌فصل دوم شرایط را تغییر بدهم. در این چند روز مسائلی که در خصوص جدایی‌ام از این تیم مطرح شده را با قاطعیت تکذیب کرده و باز هم می‌گویم که می‌خواهم تا آخر مدت قراردادم در بوخوم بمانم.»

کد خبر 71335

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز