سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تلفات همه‌گیری وبای زیمبابوه دوباره افزایش یافته و بیش از هزار نفر رسیده است.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) سه‌شنبه ۲۳ دسامبر (۳ دی) گزارش کرد که از ماه آگوست (مرداد ماه) تا کنون ۱۱۷۴ نفر به علت وبا در زیمبابوه درگذشته‌اند.

 نماینده یونیسف در در زیمبابوه، رولند موناش در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت:‌ "این بیماری هنوز در کشور خود را نشان می دهد و  هنوز تحت کنترل در نیامده است."

موناش گفت از زمان انتشار آخرین آمار سازمان ملل در پنج روز پیش۳۰۰۰ مورد جدید وبا در زیمبابوه تشخیص داده شده است و به این ترتبیب شکار کل موارد عفونت تایید شده وبا در این کشور به ۲۳۷۱۲ می‌رسد.

 شمار قبلی تلفات که در روز پنج‌شنبه اعلام شد، ۱۱۲۳ نفر بود که نشان می‌دهد از آن هنگام تاکنون ۵۱ مورد جدید مرگ ناشی از وبا تایید شده است.

همچنین در روز سه‌شنبه فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که یک درخواست اضطراری ۱۰ میلیون فرانک سوئیس ( ۹ میلیون دلاری) برای کمک به ۱.۵ میلیون نفری که در زیمبابوه در معرض خطر وبا هستند، به راه انداخته است.

 انکو گوسپودینوف، رئیس بخش ازتباطات و سیاستگذاری صلیب سرخ گفت: "ما با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، با یک مصیبت جدید روبرو هستیم. شیوع وبا در زیمبابوه در همراهی با گرسنگی و ایدز، یک کوکتل مولوتف بسیار مرگبار را ایجاد کرده است."

در ابتدای ماه میلادی جاری، رئیس‌جمهور زیمبابوه در یک سخنرانی رادیویی ظاهرا وجود وبا را در این کشور انکار کرد، و گفت: "وبایی وجود ندارد."

 اما بعد از اینکه این سخنان باعث اعتراض بین‌المللی شد، سخنگوی او گفت منظور موگابه "طعنه‌زدن" بوده است.

همه‌گیری وبا به بحران اقتصادی و سیاسی این کشور جنوب آفریقا اضافه شده است که دچار نرخ تورم نجومی و بن‌بست سیاسی ناشی از عدم توافق میان موگابه و رهبر حزب مخالف، مورگان چانگارای، در مورد تقسیم قدرت است.

کد خبر 71402

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز