گروه حوادث: 3 جاری با پرسه زدن در بازار بزرگ تهران و شناسایی زنانی که طلا یا پول زیادی به همراه داشتند در یک چشم‌برهم‌زدن به سرقت از آنها دست می‌زدند.

از مدتی قبل، شکایت‌های متعدد و مشابهی در اختیار کارآگاهان پایگاه 17 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که از سرقت پول و طلای شهروندان در بازار بزرگ پایتخت حکایت داشت.

شاکیان مدعی بودند زمانی که در حال تماشای ویترین مغازه‌ها بوده‌اند، چند زن به بهانه‌ای دور آنها را گرفته و بعد از آن با هل دادن یا تنه زدن، کیف دستی یا محتویات جیبشان را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با این اطلاعات، بررسی‌ها برای شناسایی سارقان وارد مرحله‌ای تازه شد و کارآگاهان با چهره‌نگاری از آنها دریافتند تمامی سرقت‌ها از سوی یک باند زنانه صورت گرفته که اعضای آن 3زن جوان هستند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری این باند ادامه داشت، ماموران متوجه شدند چند مغازه که سرقت‌ها و جیب‌بری‌های این باند مقابل آنها صورت گرفته است مجهز به دوربین مداربسته بوده‌اند.

به این ترتیب بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط این دوربین‌ها آغاز شد و گروه تحقیق در این مرحله‌ از بررسی‌های پلیسی موفق شدند چهره‌ اصلی 3 زن سارق که این سرقت‌ها را مرتکب شده بودند را به دست بیاورد.

با این سرنخ تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه یافت و چند اکیپ از ماموران با حضور در بازار بزرگ تهران محدوده فعالیت آنها را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. تیم پلیسی بعد از یک ماه تعقیب و مراقبت، صبح 21 آذرماه به 3زن که رفتار مرموزی داشتند مشکوک شدند و وقتی متوجه شدند این 3 زن همان سارقان تحت تعقیب هستند، آنها را دستگیر کردند.

با کشف یک میلیون تومان پول نقد و چند قطعه طلا از متهمان، هر 3 نفر به اداره آگاهی منتقل شدند و تحت بازجویی‌های پلیسی قرار گرفتند.

گرچه متهمان ابتدا با اعلام اسامی جعلی و نشانی‌های واهی قصد گمراه کردن کارآگاهان را داشتند و ادعا می‌کردند هیچگونه دخالتی در سرقت‌های بازار نداشته اند، اما وقتی در مقابل مالباختگان قرار گرفتند و از سوی آنها شناسایی شدند، لب به بیان حقیقت گشوده و به جرم خود اعتراف کردند.

آنها مدعی شدند: ما بیشتر روزهای آخر هفته که بازار شلوغ بود سرقت‌هایمان را انجام می‌دادیم. شگردمان هم اینگونه بود که از ساعت 10 صبح تا 2 بعدازظهر، با پرسه زدن در بازار زنانی را که پول و طلای زیادی همراه خود داشتند شناسایی می‌کردیم و بعد از اینکه به آنها نزدیک می‌شدیم، با تنه زدن یا هل دادن، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم.

سرهنگ محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با بیان این خبر گفت: اعضای این باند 3 زن جوان هستند که همه آنها جاری همدیگر هستند و سوابق متعددی در زمینه جیب‌بری و کیف‌زنی در پرونده‌شان به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: اعضای این باند با مهارت زیادی که در جیب‌بری و کیف‌زنی داشتند، بدون آنکه طعمه‌هایشان متوجه شوند اموال آنها را به سرقت برده و با استفاده از پول‌ها و طلاهای مسروقه 3 خانه مجلل در کرج خریداری کرده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه متهمان از این راه به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌اند، افزود: با شناسایی خانه‌های آنها، مقدار زیادی طلاهای بدون فاکتور در آنجا کشف شد که احتمالا همه آنها مسروقه هستند.

شاکیان بیایند

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت  از زنانی که اموال آنها در محدوده بازار تهران یا ایستگاه‌های مترو، با این شگرد به سرقت رفته است خواست برای شناسایی متهمان به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 71482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز