آیفون دوباره با یکی از گجت‌های جدید خود خبر ساز شد؛ این گجت با عنوان «قفل خانگی» شگفت‌انگیز آیفون «از ورود دزدان به خانه شما جلوگیری می‌کند» و جایگزین کلیدهای خانه می‌شود.

قفل هوشمند اپل

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، به خاطر قفل خانگی جدید اپل که در این ماه در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد، کاربران تلفن همراه می‌توانند کلیدهای سنتی را کنار بگذارند و همچنان از کل خانه خود فقط با تلفن خود محافظت کنند.
با «+Level Lock» که اپل آن را «کوچک‌ترین و قوی‌ترین قفل هوشمند تا کنون» توصیف کرده است، کاربران «آیفون» یا «اپل واچ» می‌توانند در ورودی خانه خود را با استفاده از این دستگاه‌ هوشمند قفل کنند.
این قفل که توسط «لول هوم» (Level Home) ساخته شده، اولین قفلی است که در فروشگاه های اپل فروخته می‌شود و می‌توان آن را در رنگ‌های خاکستری یا مشکی با قیمت ۳۲۹.۹۵ دلار خریداری کرد. پس از نصب قفل روی در منزل، کاربران می‌توانند به سادگی با ضربه زدن به صفحه آیفون یا اپل واچ، در خانه خود را قفل و باز کنند.

این دستگاه  همچنین دارای ویژگی‌های دیگری است، مانند استفاده از «سیری» (رابط صوتی مخصوص گوشی‌های آیفون) برای قفل یا باز کردن قفل در و اشتراک‌گذاری دسترسی به خانه با دوستان و خانواده، از طریق برنامه «هوم»(Home).

پس از دریافت کلید، افرادی که به خانه دسترسی دارند می توانند کلیدهای خود را مستقیماً به «کیف پول اپل» اضافه کنند.

قفل هوشمند خانه، همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد که در هنگام نزدیک شدن به در، با ضربه زدن روی گزینه خودکار باز کردن قفل،  قفل را باز کنند یا در هنگام خروج از خانه، در را  با قفل خودکار قفل کنند.
با این حال، اگر هنوز آن حس آشنای کلیدها را در جیب خود می‌خواهید، می‌توانید از کارت‌های کلید قابل برنامه ریزی یا کلیدهای معمولی نیز استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
 


برای دسترسی به ویژگی‌های قفل، کاربران اپل باید سیستم عامل « iOS ۱۱.۴» یا جدیدتر را روی گوشی خود نصب کرده باشند. البته برای استفاده از برخی از ویژگی‌های این قفل هوشمند، کاربران نیاز به دسترسی به اینترنت خواهند داشت.

کد خبر 714834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha